1 634 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Avaa reikä kerrosten välille
Haluan asentaa AirMove tms., jotta voin siirtää kylmää ilmaa yläkerrasta alakertaan (jotta lämmin ilma pääsee helpommin nousemaan portaita ylös). Tämä vaatii noin 1 dm kokoisen reiän tekemistä palkiston läpi, ja nyt haluan saada tästä muutamia vinkkejä.
1) Miltä palkisto näyttää!? Älvsbyhus 1995. Arvaukseni on (alhaalta ylös): kipsi, koolaukset, vaneri, ohut "vaahtokumimatto", lattian pintakerros. Onko myös eristystä? Se on huomattavasti äänieristävämpää kuin tavallinen sisäseinä.
2) Jotta reikä ulottuisi ylhäällä olevasta liukuovikaapista alas pesutupaan, reikä tarvitsee mennä vinosti tai vaihtoehtoisesti kahdella 90 asteen kulmalla, noin 0,5-1 m välein. Onko tämä paljon vaikeampaa kuin vain sahata suoraan alaspäin?
3) Pelkään, että ääni kulkeutuu reiän kautta. Ajattelen, että kanava pitäisi äänieristää, tyyliin tällaisella: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...cT3llD6OlyURGmNGbOztxscdMQYVRM0hoCKOMQAvD_BwE
Mitkä ovat muiden kokemukset äänivuodosta vastaavanlaisten reikien kautta?
1) Miltä palkisto näyttää!? Älvsbyhus 1995. Arvaukseni on (alhaalta ylös): kipsi, koolaukset, vaneri, ohut "vaahtokumimatto", lattian pintakerros. Onko myös eristystä? Se on huomattavasti äänieristävämpää kuin tavallinen sisäseinä.
2) Jotta reikä ulottuisi ylhäällä olevasta liukuovikaapista alas pesutupaan, reikä tarvitsee mennä vinosti tai vaihtoehtoisesti kahdella 90 asteen kulmalla, noin 0,5-1 m välein. Onko tämä paljon vaikeampaa kuin vain sahata suoraan alaspäin?
3) Pelkään, että ääni kulkeutuu reiän kautta. Ajattelen, että kanava pitäisi äänieristää, tyyliin tällaisella: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...cT3llD6OlyURGmNGbOztxscdMQYVRM0hoCKOMQAvD_BwE
Mitkä ovat muiden kokemukset äänivuodosta vastaavanlaisten reikien kautta?
J jonle336 sanoi:Haluan asentaa AirMove tms. siirtämään kylmää ilmaa yläkerrasta alakertaan (jotta lämmin ilma pääsee helpommin nousemaan portaita ylös). Tämä vaatii noin 1 dm kokoisen reiän tekemisen välipohjaan, ja haluaisin nyt saada hieman vinkkejä tähän liittyen.
1) Miltä välipohja näyttää!? Älvsbyhus 1995. Arvaukseni on (alhaalta): Kipsi, rimoitus, vaneri, ohut "vaahtomuovikangas", lattiapinnoite. Onko myös eristystä? Se on huomattavasti äänieristetympi kuin tavallinen väliseinä.
2) Jotta reikä ulottuisi yläkerran liukuovikaapista alakerran pesutupaan, reiän tulisi kulkea vinosti tai vaihtoehtoisesti kahdella 90 asteen kulmalla, joiden väli olisi noin 0,5–1 m. Onko tämä paljon vaikeampaa kuin pelkästään sahata suoraan alaspäin?
3) Pelkään, että ääni kulkee reiästä läpi. Ajattelin, että kanava olisi äänieristetty, esimerkiksi tällainen: [linkki]
Millaisia kokemuksia teillä muilla on vastaavista äänivuodoista?
Ajatteletko, että tämä mutka tulisi olla välipohjan sisällä?J jonle336 sanoi:Haluan asentaa AirMove tms. siirtämään kylmää ilmaa yläkerrasta alakertaan (jotta lämmin ilma pääsee helpommin nousemaan portaita ylös). Tämä vaatii noin 1 dm kokoisen reiän tekemisen välipohjaan, ja haluaisin nyt saada hieman vinkkejä tähän liittyen.
1) Miltä välipohja näyttää!? Älvsbyhus 1995. Arvaukseni on (alhaalta): Kipsi, rimoitus, vaneri, ohut "vaahtomuovikangas", lattiapinnoite. Onko myös eristystä? Se on huomattavasti äänieristetympi kuin tavallinen väliseinä.
2) Jotta reikä ulottuisi yläkerran liukuovikaapista alakerran pesutupaan, reiän tulisi kulkea vinosti tai vaihtoehtoisesti kahdella 90 asteen kulmalla, joiden väli olisi noin 0,5–1 m. Onko tämä paljon vaikeampaa kuin pelkästään sahata suoraan alaspäin?
3) Pelkään, että ääni kulkee reiästä läpi. Ajattelin, että kanava olisi äänieristetty, esimerkiksi tällainen: [linkki]
Millaisia kokemuksia teillä muilla on vastaavista äänivuodoista?
Nyt en tiedä juuri sinun talostasi, mutta normaalisti välipohja kulkee samaan suuntaan kuin kattotuolit.
Normaali välipohja on kipsi, vinoeristys, puru ja sitten lattiapäällyste.
Klikkaa tästä vastataksesi