1 560 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Autotallin rakennus
Hei! Tarvitsen hieman apua ideoiden kanssa liittyen kattotuolien rakentamiseen tähän. Vanha autotalli on 9 metriä ja koostuu ytong-rungosta, ja sillä puolella on ytong-katto, mutta toisella puolella puinen katto, joka on päällystetty paperilla. Nyt olen valanut uuden laatan, jolle aion rakentaa uuden autotallin, se on 5 metriä leveä ja 7 metriä syvä. Seinät tulisi rakentaa 120x45 ja niistä tulee 2400 korkeat. Vanhan autotallin ulkoreuna on 230, joten aion rakentaa "pienen seinän" toiselle puolelle, jotta saan saman korkeuden. Olen ajatellut rakentaa kattotuolit ratkaisevana puutavarana, koska valmiit tässä projektissa tulisivat liian kalliiksi. Ajatus on käyttää 220x45 "alapalkkina" uudessa autotallissa + 195x45 ylärunkona ja sitten tukea sitä "vanhan" katon päälle. Olenko aivan hakoteillä? Olen sitten ajatellut asentaa tp20 koko peltilevyt + kangas ja tukipuut (ei raakapontti).
Hei! Ymmärsin, että ilmaisuni oli väärin: haluan rakentaa täysin uuden katon kaiken ylle, MUTTA saman suuntaisesti kuin toinen. Ajatukseni oli, minkälaisia mittoja minun pitäisi käyttää? Haasteena on, että uuden autotallin leveys on 5 metriä ja se "osa" on kantava, mutta toisaalta vanhassa autotallissa voi käyttää periaatteessa koko kattoa tukemaan kattotuoleja.
Klikkaa tästä vastataksesi