Hei! Tarvitsen hieman apua ideoiden kanssa liittyen kattotuolien rakentamiseen tähän. Vanha autotalli on 9 metriä ja koostuu ytong-rungosta, ja sillä puolella on ytong-katto, mutta toisella puolella puinen katto, joka on päällystetty paperilla. Nyt olen valanut uuden laatan, jolle aion rakentaa uuden autotallin, se on 5 metriä leveä ja 7 metriä syvä. Seinät tulisi rakentaa 120x45 ja niistä tulee 2400 korkeat. Vanhan autotallin ulkoreuna on 230, joten aion rakentaa "pienen seinän" toiselle puolelle, jotta saan saman korkeuden. Olen ajatellut rakentaa kattotuolit ratkaisevana puutavarana, koska valmiit tässä projektissa tulisivat liian kalliiksi. Ajatus on käyttää 220x45 "alapalkkina" uudessa autotallissa + 195x45 ylärunkona ja sitten tukea sitä "vanhan" katon päälle. Olenko aivan hakoteillä? Olen sitten ajatellut asentaa tp20 koko peltilevyt + kangas ja tukipuut (ei raakapontti).
 
  • Kaksi autotallia, joissa on ruskeat ovet ja pellitetty katto, vasemmalla puolella roskakori ja oikealla autotallin edessä tyhjä piha.
  • Vanha autotalli viherkatolla ja uusi betonilaatta sen vieressä pihalla, taustalla näkyy talo ja pihaa.
Åsa Lund
Ehkä voisi rakentaa katon koko kokonaisuuden päälle, mutta pituussuunnassa? Voisi näyttää hyvältä jonkun kupolin kanssa ja lisäksi siellä ylhäällä saisi hyvää säilytystilaa.
 
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Ehkä pitäisi rakentaa katto koko homman päälle, mutta pitkin rivistöä? Voisi olla hieno, jopa jonkin kuopan kanssa, ja siellä ylhäällä olisi hyvää säilytystilaa.
Olen kyllä samaa mieltä, yhdistä rakennukset ja kato, jossa kattoharja kulkee pitkin, tyyliin:
Puinen autotalli yhdistetyillä rakennuksilla ja harjakatolla.
 
  • Tykkään
BSOD ja 1 muu
  • Laddar…
Lumi autotallin oven edessä ei ole mikään huippujuttu, joten jos sen voi fuxa, katon pitäisi kallistua poispäin ovista. En tiedä rakennusteknistä alkuperäisestä kysymyksestä tarpeeksi kommentoidakseni.
 
Åsa Lund
Tai sitten asennetaan lumisuojat?
 
  • Tykkään
Rickard.
  • Laddar…
Hei! Ymmärsin, että ilmaisuni oli väärin: haluan rakentaa täysin uuden katon kaiken ylle, MUTTA saman suuntaisesti kuin toinen. Ajatukseni oli, minkälaisia mittoja minun pitäisi käyttää? Haasteena on, että uuden autotallin leveys on 5 metriä ja se "osa" on kantava, mutta toisaalta vanhassa autotallissa voi käyttää periaatteessa koko kattoa tukemaan kattotuoleja.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.