Hei

Olen asentamassa FTX:ää ja poistamassa tuloilmaventtiilejä, ja huomasin, että yksi reikä oli otettu ikkunan yläpuolella olevasta kantavasta palkista. Reiän halkaisija on 110 mm ja se sijaitsee 160 mm vasemmalta puolelta, johon kantava palkki alkaa. Kantava palkki on 50 mm paksu ja 220 mm leveä.

Nyt mietin. Pitäisikö minun jotenkin vahvistaa kantavaa palkkia, vai selviääkö se? Meillä ei ole yläkertaa, vaan katto ja kattotuolit yläpuolella.

• Puurakenne, jossa on 110 mm reikä, sijaitsee kannatinpalkissa ikkunan yläpuolella. Palkkien asentamista FTX-järjestelmän vuoksi.
  • Katossa olevan aukon ympärillä olevaa osittain purettua seinää, jossa on suuri ikkuna ja tikkaat edessä.
Ei kai sillä ole väliä. Reikä on luultavasti ollut siellä siitä lähtien, kun talo rakennettiin, muutenkin hyvin pieni kuormitus niin lähellä kantavan palkin tukea.

Kiitos vastauksesta GoC. Venttiilit asennettiin pari vuotta sitten ennen kuin ostimme. Joten ne eivät ole olleet siellä talon rakentamisesta lähtien. Mutta muuten näyttääkö se hyvältä? Itse ajattelen näin, että reikä on palkin keskellä (vertikaalisesti). Jos se olisi ollut alaosassa, niin se olisi ehkä ollut tärkeämpää vahvistaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.