71 099 lukukertaa ·
259 vastausta
71k lukukertaa
259 vastausta
Äskettäin asennettu lattia joustaa 3 tasolla ja kaikissa huoneissa
Tiedätkö, hiottiinko saumat?
H
HEM2121
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 628 viestiä
HEM2121
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 628 viestiä
Niinpä. Sain tammilattian, joka oli täysin eri värinen kuin luvattu, sen piti olla vaaleanruskea tai keskiruskea, hieman harjattu pinta. Toimitettu lattia oli enemmänkin valkoinen, jossa lilansävy. Harjaus oli verrattavissa hienon viilan ja karkean raspin välillä. Kährsin vastaus oli, että näin voi käydä. Sävyeroja voi hyväksyä, mutta ei eri väriä, ja harjaus oli täysin erilainen. Hammastikun puhdistamista. Ei enää koskaan Kährsiä sen vastauksen jälkeen. Ei ole myöskään mieltä, että heillä on näytteitä kaupassa, kun toimitus on täysin erilainen.D Danne213 sanoi:
Joskus voi ilmetä pieniä eroja saumoissa lastujen välillä. Sinne voi kertyä hieman liimajäämiä, jotka estävät levyjä asettumasta täysin. En usko, että sinulla on tämä ongelma. Näytti vakavasti asetetulta.P Peter Petterson sanoi:
Arvaukseni on, että lattiarakenne ei ole täysin tasainen, tai että letku ei ole kunnolla paikallaan urassa. Kun asensin omaa eteistäni, jouduin säätämään letkua, koska se laajeni lämmetessään ja silloin kuului kitiseviä ääniä eri kohdissa. Jouduin käymään läpi jyrsimellä tehdäkseni urista hieman suurempia mutkissa, jotta letku asettui kunnolla uraan.
Kyllä, ehdottomasti se tarvitsee suoritusta, mutta kysymys on, miksi se on alun perin niin vino?P Peter Petterson sanoi:Kyllä, vanhan lattian runko on huono, siitä ei ole epäilystäkään. Luultavasti siksi se on suoritettu ja uudet palkit asennettu?
Olen mitannut ilmankosteutta siitä lähtien, kun ongelma havaittiin, ja viime viikkoina se on ollut enintään 55 % ja alimmillaan 35 %.
On toki paljon kalliimpia lattioita, mutta myös paljon halvempia. Kun on hankittavana 250 m2 lattia, se tekee suuria eroja kokonaissummaan, jos ostaa lattian hintaan 400 kr/m2 tai 1200 kr/m2, niin suuri ero, että voi laittaa lattian kerran uudelleen ja myös varaa palkata käsityöläisiä asentamaan se uudelleen ja rahaa jää vielä hienoon lomaan.
Pahimmassa tapauksessa olette vain lisänneet lisää omaa painoa runkoon. Onko uusilla 120 palkkien tukipistettä vai ovatko ne vain kiinnitetty olemassa olevaan rakenteeseen? Onko rakentamisessa mukana joku KA tai K tai onko käytetty omia ratkaisuja?
Muistan, että kysyin sinulta aiemmin ketjussa, kuinka pitkä matka oli yhdessä huoneessa. Onko kantava seinä sen lattian rungon alla? Muistelen, että kirjoitit 4 metrin jännevälistä?
Sitten olet oikeassa siinä, että lattian neliöhinta on noussut hullusti viime vuosina. "Ennen" piti 400/m2 kalliina. Nyt näkee sen budjettiluokkana 🤔
Uudet koolaukset on ruuvattu kiinni olemassa oleviin ja lisäksi liimattu. Snikkari on saanut vapaat kädet tehdä sen, mitä tarvitaan lattioiden kuntoon saattamiseksi. Snikkari on toiminut kunnollisesti ja ilman stressiä tai aikapaineita. Olen sanonut useammin kuin kerran kaikille osallisille käsityöläisille, että tehdään niin, että se on kunnollista mieluummin kuin nopeasti.D Danne213 sanoi:Kyllä, ehdottomasti sitä täytyy suoristaa, mutta kysymys onkin, miksi se alun perin on niin vino?
Pahimmassa tapauksessa olette vain lisänneet enemmän omaa painoa välipohjaan. Onko uusilla 120-koolauduilla tukia vai ovatko ne vain ruuvattu kiinni olemassa oleviin? Onko rakennusvalvoja tai K mukana projektissa vai käytetäänkö omia ratkaisuja?
Muistan kysyneeni sinulta aiemmin ketjussa, kuinka pitkä matka oli huoneessa. Onko siellä kantava seinä välipohjan alla? Muistelisin, että kirjoitit 4 metrin jännevälistä?
Olet oikeassa siinä, että neliöhinnan lattiat ovat nousseet hurjasti viime vuosina. "Ennen" ajatteli, että 400/m2 oli kallista. Nyt se nähdään ikään kuin budjettina 🤔
Olen maksanut ja ollut tyytyväinen, joku suunnittelija ei ole ollut mukana eikä sellaista ole kysyttykään.
Kantavien seinien sijainnista en ole myöskään ollut kiinnostunut tai miettinyt 🤷♀️.
Koska remonttiin on käytetty 2.5 sisätiloissa, odotan tilaajana huippuluokan Rolex-tason laatua ja että tulos vastaa perheeseen käytettyä sijoitusta seuraavan 20 vuoden ajan.
Remonteissa aloitettiin 3. huhtikuuta, joten kaikki aika tehdä kaikki by the book on ollut käytettävissä 🙂
Hankalaa, tarkastaja tarkastaa normaalisti sen perusteella, mitä papereissa on. Esimerkiksi, mitä sopimus sanoo. Jos siinä lukee erityisesti, nyt annan esimerkin, että cc30:ä pitäisi käyttää seinä/lattiarakenteessa, niin hänen pitää noudattaa sitä jne.
Tarkastajana tullaan usein myös viimeisenä sisään ja silloin on yleensä dokumentaatio/sopimus, joka tukee oikeaa toteutusta. Tarkastuksessa voidaan todeta, että se ei toimi tyydyttävästi.
Nyt voidaan todeta, että virhe esiintyy, ja purkaminen voidaan aloittaa.
Kun avataan lattia, nähdään, että se on cc60, kenen virhe se sitten on?
No sehän pitäisi olla puusepän virhe, koska suunnittelijan piirustuksessa lukee selvästi, että sen on oltava cc30 eikä cc60.
Sinun tapauksessasi luulen, ettei se ole niin yksinkertaista.
Tarkastaja ei myöskään voi mielivaltaisesti tehdä merkintöjä ilman riittävää perustaa. JOS on kyseessä vakavasti otettava tarkastaja.
Tarkastajana tullaan usein myös viimeisenä sisään ja silloin on yleensä dokumentaatio/sopimus, joka tukee oikeaa toteutusta. Tarkastuksessa voidaan todeta, että se ei toimi tyydyttävästi.
Nyt voidaan todeta, että virhe esiintyy, ja purkaminen voidaan aloittaa.
Kun avataan lattia, nähdään, että se on cc60, kenen virhe se sitten on?
No sehän pitäisi olla puusepän virhe, koska suunnittelijan piirustuksessa lukee selvästi, että sen on oltava cc30 eikä cc60.
Tarkastaja ei myöskään voi mielivaltaisesti tehdä merkintöjä ilman riittävää perustaa. JOS on kyseessä vakavasti otettava tarkastaja.
Tarkastajan pitäisi pystyä näkemään, onko työ tehty ammattimaisesti, onko lattia syyllinen vai ei, sekä löytää syy, miksi meillä on ongelmia.D Danne213 sanoi:Kummallista, tarkastaja tarkastaa yleensä sen perusteella, mitä papereissa on. Tyyliin mitä sopimus sanoo. Jos siellä esimerkiksi sanotaan, että cc30 tulee käyttää seinä/lattiarakenteessa, tulee tämän suhteutua siihen jne.
Tarkastaja tulee usein viimeisenä, ja hänellä on yleensä dokumentaatio/sopimukset, jotka varmistavat, että asiat on tehty oikein. Tarkastuksessa voi sitten todeta, ettei se toimi tyydyttävästi.
Silloin voi todeta, että virhe on olemassa, ja purkaminen voi alkaa.
Kun avataan lattia, nähdään, että se on cc60, kenen vika se silloin on?
No, sen pitäisi olla kirvesmiehen vika, koska rakenteen suunnittelijan piirustuksessa selvästi sanotaan, että sen pitäisi olla cc30 eikä cc60.
Tarkastaja ei myöskään voi mielivaltaisesti kirjoittaa huomautuksia ilman riittäviä perusteita tueksi. JOS kyseessä on vakava tarkastaja.
Tarkastaja ei ole siellä kuivaamassa kyyneleitä. Hän käy menetelmällisesti läpi kaikki kohdat, kuten onko valittu rakennustekniikka oikea, onko kaikkia ohjeita noudatettu, onko lattia se, joka on deformoitunut, vai onko alusta se, joka ei seuraa toleransseja, jne.
En näe ongelmaa vakavalle tarkastajalle tarkistaa, onko kaikki vaiheet suoritettu oikein sekä onko puutteita pohjatöissä tai lattiassa itsessään.
Ne sopimukset, joista puhut, koskevat varmaan, jos yritykset hankkivat palveluja toisilta yrityksiltä.
Kun kyseessä on yksityishenkilöt, jotka ostavat palveluja ammattilaisilta, täällä pätevät aivan eri lait/säännöt, tässä kuluttajansuojalaki pätee.
Olen toimittanut materiaalin, jota kirvesmies on pyytänyt ja halunnut tehdä työtään varten. En ole minä, joka on kertonut, mitä tai miten tavarat pitäisi tehdä.
Olen tilannut lattian suoristamisen, uuden lattialastulevyn asennuksen sekä lattialämmitysputken ja lopullisen lattian asennuksen.
Valmis ja odotettu tulos ei ole joustavasti kiertyvä lattia, jotka liukuvat erilleen sekä paljon natinaa jne.
Viimeksi muokattu:
Ei vakava tarkastusmies tarvitse paljon materiaalia. Muuten hän arvaa yhtä hyvin kuin me muut tällä foorumilla.P Peter Petterson sanoi:Tarkastusmiehen pitäisi voida nähdä, onko työ ammattitaidolla suoritettu, onko lattia syyllinen vai ei ja löytää syy, miksi meillä on ongelmia.
Tarkastusmies ei ole siellä kuivaamassa kyyneleitä. Hän käy systemaattisesti läpi kaikki kohdat, kuten onko valittu rakennustekniikka oikea, onko kaikki ohjeet noudatettu, onko lattia se, joka on muotoutunut tai onko alusta se, joka ei täytä toleransseja jne.
En näe ongelmaa vakavan tarkastusmiehen kohdalla tarkistaa, onko kaikki vaiheet oikein suoritettu ja onko puutteita alustyössä tai lattiassa itsessään.
Ne sopimukset, joista puhut, koskevat varmasti, jos yritykset ostavat palveluja muilta yrityksiltä.
Kun on kyse yksityishenkilöistä, jotka ostavat palveluja ammattimiehiltä, ovat aivan toiset lait/säännöt kyseessä; tässä on kyse kuluttajansuojalaista.
Olen toimittanut ne materiaalit, joita rakentaja on halunnut ja tarvinnut työnsä tekemiseen. En ole minä, joka olen sanonut, mitä tai miten asioita tulisi tehdä.
Olen tilannut lattian suoristamisen, uuden levylattian asentamisen sekä lattialämmitysputkien ja lopullisen lattian asentamisen.
Valmis ja odotettu tulos ei ole hajoava lattia, liukuvat lyhytliitokset tai jatkuva narina jne.
Siksi saat paljon typeriä kysymyksiä, kuten span-levyjen väli ulkoseinien välillä tällä palkistolla. Mutta myös, onko täällä jotain, joka tukee

Tai miksi puolet 120 säännöstä työntyy vanhan palkiston yläpuolelle?
Pyyhi kyyneleet myöhemmin.
Tämä on kai puusepän vastattavaksi? Puuseppäähän on pyydetty olemaan läsnä tarkastuksessa.D Danne213 sanoi:Ei, vakava insinööri tarvitsee taustoja. Muuten hän arvaa yhtä hyvin kuin me muut tällä foorumilla.
Siksi saat paljon typeriä kysymyksiä kuten esimerkiksi ulkoseinien välinen jänneväli tällä lattiarakenteella. Mutta myös jos on jotain sen alla mikä tukee [kuva]
[kuva]
Tai miksi tyyliin puolet 120 säännöstä näkyy vanhan lattiarakenteen yläpuolella?
Kyyneleiden kuivaus jää sitten sinulle.
Vai tarkoitatko, että minun maallikkona/tilaajana yksityishenkilönä pitäisi tietää, miten tämä työ tulisi suorittaa ammattimaisesti ja oikein 😂.
Et taida olla kovin perehtynyt kuluttajasuojalakiin ja siihen, mitä odotetaan, kun palkkaa ammattilaisia tekemään työtä, johon heidän tulisi olla koulutettuja?
Huomaa, että kuluttajansuojalaki ei ole suositus vaan laki, jota ei voi neuvotella pois.
https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster-process/hantverkaren-har-gjort-fel/
Niin, totta kai se on jotain, mitä kaikki osapuolet haluavat ja toivovat.D Danne213 sanoi:
Olen puhunut tarkastajan kanssa ja liittänyt kuvat siitä, mitä on tehty ja miten.
Tarkastaja on yksi golviteollisuuden 12 hyväksytystä tarkastajasta heidän sivustollaan, ja heidän jos kenenkään pitäisi tietää, miltä lattia pitäisi näyttää ja olla niiden edellytysten ja työtapojen mukaan, jotka on käytetty!