P Peter Petterson sanoi:
Mitä byggmax tarjoaa, ei ole niin tärkeää. Se on kuluttajansuojalain mukaan, joka pätee.

Se on laki, jota ei voi ehdollistaa tai sopia pois, vaan se on sitova onneksi 🤓
Ymmärrän mitä sanot, mutta riita-asia ei ole aivan niin yksinkertainen ja lopputulos on valitettavasti yhtä epävarma kuin kolikon heitto käräjäoikeuden nykyisessä muodossa. Mutta se ei oikein liity aiheeseen. Hienoa, että olet luultavasti löytänyt syyn. 💪
 
  • Tykkään
nevinator ja 1 muu
  • Laddar…
A atomlab sanoi:
Kuulen mitä sanot, mutta riita ei ole ihan niin yksinkertainen, ja lopputulos on valitettavasti yhtä epävarma kuin kolikon heitto nykyisellä alioikeudessa käytännöllä. Mutta tämä ei kuulu varsinaisesti aiheeseen. Hienoa, että olet todennäköisesti löytänyt syyn. 💪
Ensimmäinen vaihe on kuluttajariitalautakunta, jos Byggmax ei halua ottaa vastuuta.

Jos kuluttajariitalautakunta päättää eduksi ja Byggmax ei edelleenkään halua ottaa vastuuta, seuraava vaihe on käräjäoikeus.

Olen tänään puhunut tarkastajan kanssa, joka oli paikan päällä, ja päivittänyt hänelle kaikki tuoreet tiedot. Ja että lattia on viallinen, on ilmiselvää, koska uudet avaamattomat paketit eivät täytä vaatimuksia.

Tämä tarkoittaa, että lattia on viallinen jo ennen kuin se on asennettu, ja minun näkemykseni mukaan se on selvä reklamaatiotapaus 😁🍺
 
  • Tykkään
Nissens ja 1 muu
  • Laddar…
P Peter Petterson sanoi:
Ensimmäinen vaihe on KKV, jos Byggmax ei halua ottaa vastuuta.

Jos KKV:ssä päätös on myönteinen ja Byggmax ei vieläkään halua kantaa vastuutaan, seuraava vaihe on käräjäoikeus.

Olen tänään puhunut tarkastajan kanssa paikan päällä ja päivittänyt hänelle kaikki tuoreet tiedot. Ja että lattian vika on ilmeinen, koska uudet avaamattomat paketit eivät täytä vaatimuksia.

Tämä tarkoittaa, että lattia on viallinen jo ennen sen asentamista, ja minun mielestäni tämä on päivänselvä reklamaatio 😁🍺
Juuri näin. Mutta Byggmax väittää todennäköisesti, että lattia olisi tarkistettava ENNEN sen asentamista ja sitten reklamoitava. Ylämäki ei ole saada lattiaa reklamoitua vaan pikemminkin saada korvausta puretuista listoista, maalauksesta ja tarkastuksista.
 
  • Tykkään
-MH- ja 1 muu
  • Laddar…
X
Hienoa, että olette nyt löytäneet selityksen, ja voi vain toivoa, että byggmax ottaa vastuunsa. Ja että mahdolliset barlineksin lattioiden kiinnostuneet löytävät tämän ketjun ennen ostoa.
 
  • Tykkään
Peter Petterson
  • Laddar…
A atomlab sanoi:
Näin se on. Mutta Byggmax väittänee luultavasti, että lattia olisi pitänyt tarkistaa ENNEN sen asentamista ja sitten reklamoida. Haastavaa ei ole käyttää reklamaatiota lattian osalta, vaan pikemminkin saada korvausta irrotetuista sokkelista, maalauksesta ja tarkastuksista.
Kyllä, lattia tulee tarkistaa silmämääräisesti ja tarkistaa ennen asennusta, lattian kuperuutta ei näe paljain silmin, vaan se vaatii mittauksen esimerkiksi suorakulmalla.

Jos asettaa 10 lankkua, joista 5 on koveria ja 5 suoria, on lähes mahdotonta silmämääräisessä tarkastuksessa havaita virheitä.

Kuluttajansuojalain hienous on, että reklamaatiota ei voi osittain hyväksyä.

Jos siinä on virhe, kaikki kustannukset virheen korjaamiseksi tulee maksaa tuotteen/palvelun toimittajan toimesta täysin ilmaiseksi asiakkaalle :)
 
  • Tykkään
TRJBerg
  • Laddar…
@Marlen Eskilsson
Täydellinen tilaisuus byggahus-porukalle heiluttaa "toimittajan kyniä", jos TS:lle käy huonosti byggmaxin kanssa.
 
  • Tykkään
Hjaal ja 6 muuta
  • Laddar…
Mutta voi mikä huono lattia. Se selittää asian 🙁 Mietin, onko se yleensäkin huono merkki vai ostavatko Byggmax heidän kakkoslaadun ja toivovat, ettei kukaan huomaa mitään 😕

Puutavaraosastolla tuntuu, että Byggmaxin liikeidea on ostaa kakkoslaatua. Täytyy seistä ja lajitella kauan ennen kuin löytää pituudet, jotka eivät ole taipuneita tai kiertyneitä. Lajitella täytyy toki esimerkiksi Bauhausissa ja Hornbachissa myös, mutta Byggmaxissa olemme joutuneet luopumaan kokonaan muutaman kerran. Nykyään emme edes yritä ostaa puutavaraa sieltä. Pakkauksissa toimitettavien lattioiden pitäisi kuitenkin täyttää vaatimukset. Yksi tai kaksi rumaa lautaa voi hyväksyä, mutta ei sitä, että 80% on kuperia.

Toivottavasti saatte oikeutta heitä vastaan, mutta täytyy olla rasittavaa, että koko projekti viivästyy huomattavasti tämän takia. Voitteko muuttaa sisään ennen kuin asia ratkeaa? Jos asia etenee käräjäoikeuteen, se voi kestää vaikka kuinka kauan.
 
Taistelu oikeuksien saamiseksi Byggmaxia vastaan jatkuu.
 
  • Reklamaatio-asiakirja parkettilattiasta Byggmaxille, jossa viitataan vinoutuneisiin lautoihin ja ongelmiin samasta erästä. Kirjoitettu teksti ja allekirjoitus näkyvissä.
  • Sähköposti, joka käsittelee parkettilattian reklamaatiota Byggmaxilla, otsikko "reklamation parkettgolv 134113 Kristinehamn".
  • Tykkään
Freniño ja 3 muuta
  • Laddar…
Onko se kauppa, josta lattia on ostettu?
 
Maxwells demon TotalControl sanoi:
Onko se kauppa, josta lattia on ostettu?
Kyllä, sekä kauppa, josta ostin lattian, että naapurin kunnan kauppa
 
  • Tykkään
Thomas M ja 2 muuta
  • Laddar…
Uusi katsastus ja uusi lausunto!

Mielestäni minulla pitäisi nyt olla jalat alla, jotta saan reklamaation kivuttomasti läpi mot byggmax!
 
  • Asiakirja, jossa kerrotaan parkettilattian tarkastuksen tuloksista ja toimenpiteistä. Pääpaino on laudoissa, jotka ovat edelleen koveria ja aiheuttavat narinaa.
  • Tykkään
Freniño ja 8 muuta
  • Laddar…
Oletko puhunut suoraan valmistajan kanssa? Olisi hauskaa lähettää "anonyymi" sähköposti ja kysyä enimmäkseen nähdäksesi, miten he suhtautuvat kysymykseen.
 
A atomlab sanoi:
Oletko puhunut suoraan valmistajan kanssa? Olisi hauskaa lähettää "anonyymi" sähköposti ja kysyä vain nähdäksesi, miten he suhtautuvat asiaan.
En olekaan! Teen reklamaationhan rakennusmaxia vastaan. He luultavasti tekevät sen edelleen toimittajansa kanssa!
 
Olisi hyvä, jos Byggmax toimisi nopeasti estääkseen, että tarpeettoman monet muut asiakkaat ehtivät ostaa ja asentaa saman lattian. Onhan jo nyt varmasti paljon enemmän onnettomia asiakkaita.
 
P Peter Petterson sanoi:
Ei, en ole tehnyt niin! Olen reklamoimassa Byggmaxille. He puolestaan omalle toimittajalleen, epäilen.
Voisi ehkä nopeuttaa asian käsittelyä.
Ostin 3 ovea ja karmia Bygghemma:sta. Saranaruuvit olivat liian pienet, joten ne eivät kestäneet ovien painoa. Bygghemmas asiakaspalvelu on vitsi. Joten kirjoitin suoraan Swedoorille. He sanoivat, että asian täytyy mennä Bygghemman kautta. Mutta luulen, että he auttoivat nopeuttamaan prosessia, koska sen jälkeen tapahtui jotakin.

Vaikka Byggmax saa tästä huonoa mainetta, niin saa myös lattianvalmistaja. He haluavat ehkä minimoida sen.
 
  • Tykkään
Peter Petterson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.