68 157 lukukertaa ·
259 vastausta
68k lukukertaa
259 vastausta
Äskettäin asennettu lattia joustaa 3 tasolla ja kaikissa huoneissa
Ymmärrän mitä sanot, mutta riita-asia ei ole aivan niin yksinkertainen ja lopputulos on valitettavasti yhtä epävarma kuin kolikon heitto käräjäoikeuden nykyisessä muodossa. Mutta se ei oikein liity aiheeseen. Hienoa, että olet luultavasti löytänyt syyn. 💪P Peter Petterson sanoi:
Ensimmäinen vaihe on kuluttajariitalautakunta, jos Byggmax ei halua ottaa vastuuta.A atomlab sanoi:
Jos kuluttajariitalautakunta päättää eduksi ja Byggmax ei edelleenkään halua ottaa vastuuta, seuraava vaihe on käräjäoikeus.
Olen tänään puhunut tarkastajan kanssa, joka oli paikan päällä, ja päivittänyt hänelle kaikki tuoreet tiedot. Ja että lattia on viallinen, on ilmiselvää, koska uudet avaamattomat paketit eivät täytä vaatimuksia.
Tämä tarkoittaa, että lattia on viallinen jo ennen kuin se on asennettu, ja minun näkemykseni mukaan se on selvä reklamaatiotapaus 😁🍺
Juuri näin. Mutta Byggmax väittää todennäköisesti, että lattia olisi tarkistettava ENNEN sen asentamista ja sitten reklamoitava. Ylämäki ei ole saada lattiaa reklamoitua vaan pikemminkin saada korvausta puretuista listoista, maalauksesta ja tarkastuksista.P Peter Petterson sanoi:Ensimmäinen vaihe on KKV, jos Byggmax ei halua ottaa vastuuta.
Jos KKV:ssä päätös on myönteinen ja Byggmax ei vieläkään halua kantaa vastuutaan, seuraava vaihe on käräjäoikeus.
Olen tänään puhunut tarkastajan kanssa paikan päällä ja päivittänyt hänelle kaikki tuoreet tiedot. Ja että lattian vika on ilmeinen, koska uudet avaamattomat paketit eivät täytä vaatimuksia.
Tämä tarkoittaa, että lattia on viallinen jo ennen sen asentamista, ja minun mielestäni tämä on päivänselvä reklamaatio 😁🍺
Kyllä, lattia tulee tarkistaa silmämääräisesti ja tarkistaa ennen asennusta, lattian kuperuutta ei näe paljain silmin, vaan se vaatii mittauksen esimerkiksi suorakulmalla.A atomlab sanoi:
Jos asettaa 10 lankkua, joista 5 on koveria ja 5 suoria, on lähes mahdotonta silmämääräisessä tarkastuksessa havaita virheitä.
Kuluttajansuojalain hienous on, että reklamaatiota ei voi osittain hyväksyä.
Jos siinä on virhe, kaikki kustannukset virheen korjaamiseksi tulee maksaa tuotteen/palvelun toimittajan toimesta täysin ilmaiseksi asiakkaalle
@Marlen Eskilsson
Täydellinen tilaisuus byggahus-porukalle heiluttaa "toimittajan kyniä", jos TS:lle käy huonosti byggmaxin kanssa.
Täydellinen tilaisuus byggahus-porukalle heiluttaa "toimittajan kyniä", jos TS:lle käy huonosti byggmaxin kanssa.
Mutta voi mikä huono lattia. Se selittää asian 🙁 Mietin, onko se yleensäkin huono merkki vai ostavatko Byggmax heidän kakkoslaadun ja toivovat, ettei kukaan huomaa mitään 😕
Puutavaraosastolla tuntuu, että Byggmaxin liikeidea on ostaa kakkoslaatua. Täytyy seistä ja lajitella kauan ennen kuin löytää pituudet, jotka eivät ole taipuneita tai kiertyneitä. Lajitella täytyy toki esimerkiksi Bauhausissa ja Hornbachissa myös, mutta Byggmaxissa olemme joutuneet luopumaan kokonaan muutaman kerran. Nykyään emme edes yritä ostaa puutavaraa sieltä. Pakkauksissa toimitettavien lattioiden pitäisi kuitenkin täyttää vaatimukset. Yksi tai kaksi rumaa lautaa voi hyväksyä, mutta ei sitä, että 80% on kuperia.
Toivottavasti saatte oikeutta heitä vastaan, mutta täytyy olla rasittavaa, että koko projekti viivästyy huomattavasti tämän takia. Voitteko muuttaa sisään ennen kuin asia ratkeaa? Jos asia etenee käräjäoikeuteen, se voi kestää vaikka kuinka kauan.
Puutavaraosastolla tuntuu, että Byggmaxin liikeidea on ostaa kakkoslaatua. Täytyy seistä ja lajitella kauan ennen kuin löytää pituudet, jotka eivät ole taipuneita tai kiertyneitä. Lajitella täytyy toki esimerkiksi Bauhausissa ja Hornbachissa myös, mutta Byggmaxissa olemme joutuneet luopumaan kokonaan muutaman kerran. Nykyään emme edes yritä ostaa puutavaraa sieltä. Pakkauksissa toimitettavien lattioiden pitäisi kuitenkin täyttää vaatimukset. Yksi tai kaksi rumaa lautaa voi hyväksyä, mutta ei sitä, että 80% on kuperia.
Toivottavasti saatte oikeutta heitä vastaan, mutta täytyy olla rasittavaa, että koko projekti viivästyy huomattavasti tämän takia. Voitteko muuttaa sisään ennen kuin asia ratkeaa? Jos asia etenee käräjäoikeuteen, se voi kestää vaikka kuinka kauan.
Onko se kauppa, josta lattia on ostettu?
Olisi hyvä, jos Byggmax toimisi nopeasti estääkseen, että tarpeettoman monet muut asiakkaat ehtivät ostaa ja asentaa saman lattian. Onhan jo nyt varmasti paljon enemmän onnettomia asiakkaita.
Voisi ehkä nopeuttaa asian käsittelyä.P Peter Petterson sanoi:
Ostin 3 ovea ja karmia Bygghemma:sta. Saranaruuvit olivat liian pienet, joten ne eivät kestäneet ovien painoa. Bygghemmas asiakaspalvelu on vitsi. Joten kirjoitin suoraan Swedoorille. He sanoivat, että asian täytyy mennä Bygghemman kautta. Mutta luulen, että he auttoivat nopeuttamaan prosessia, koska sen jälkeen tapahtui jotakin.
Vaikka Byggmax saa tästä huonoa mainetta, niin saa myös lattianvalmistaja. He haluavat ehkä minimoida sen.


