Hei kaikki asiantuntijat.. Yritän googlata nähdäkseni, miten pelti asennetaan.. On joitain, jotka ensin asettavat paperin, sitten pellin ja sitten rullaavat bitumikaton... Mutta joidenkin asennusohjeissa se on suoraan kannattimissa.. Joillakin on 2 vain piilottaakseen rimoituksen? Sitten meillä on hieman uudempi lintuverkkojen kanssa...
 
Tässä on hieman erilaisia näkemyksiä tästä asiasta. Mielestäni se asetetaan alimpaan tukilautaan osittain ulkonäön vuoksi ja jotta vesi ei pääse puhaltamaan jalkalistan ja rännin välistä.
 
L
Jos asennat räystäslevyn viimeiseen ruodelautaan, siitä tulee hieman pidempi, eikä sen päälle tule huopaa, ja siihen muodostuu 2 taitosta: ensimmäinen menee alas kohti kattoa ja sitten hieman ulos noin 30 mm vesikourun yläpuolelle (jotta vesi ei kiertäisi ja valuisi rännin taakse, koska olemassa oleva pintajännitys voi saada veden kiertämään levyn alareunan). Jos levy asennetaan suoraan huovan alle, se tiivistää räystään (normaali asennus), mutta asennetaan samalla tavalla ränniin päin.
 
  • Tykkään
hul
  • Laddar…
Olen samaa mieltä edellä olevan kanssa, laita se pappen alle. Siellä se parhaiten täyttää tarkoitetun tehtävänsä. Pellit kantopuiden päällä ovat esteettisistä syistä ja voivatkaan tehdä suuren esteettisen eron riippuen kattokulmasta jne., mutta pidä se kuitenkin jalkapellin täydentäjänä.
 
  • Tykkään
1
  • Laddar…
Mikä on aiottu toiminto ?
 
H
aseta jalkapelti pappelinan alle mutta asenna pappiraita sen päälle, jotta raakapontti ei vahingoitu
 
R RoBo sanoi:
Mikä on suunniteltu toiminto?
-Johdattaa kaikki vesi katolta syöksytorveen.
-Välttää, että vesi roiskuu tai puhaltaa syöksytorven takaosan ylitse.
-Välttää veden kapillaarisuodattumista huovan reunuksen alle.
-Suojata alimmainen raakapontin käsittelemätön reuna.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.