2 982 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
asentaa lista?
Hei!
Minulla on pieni kysymys.. Olen asentamassa listoja vinoon kattooni, jossa on 27 asteen kulma, joka muuttuu tavalliseksi tasaiseksi kulmaksi samalla, kun se on 90 asteen kulmassa. Ongelmani on, mitkä kulmat minun pitäisi laittaa jiirisahaan. Olen kokeillut 45 astetta levylle ja 13,5 astetta terän kulmalle, mutta en saa sitä toimimaan.
Olen yrittänyt jo jonkin aikaa ja nyt mietin kulmapaloja?? Mutta en halua luovuttaa vielä.
Kiitos etukäteen.
Minulla on pieni kysymys.. Olen asentamassa listoja vinoon kattooni, jossa on 27 asteen kulma, joka muuttuu tavalliseksi tasaiseksi kulmaksi samalla, kun se on 90 asteen kulmassa. Ongelmani on, mitkä kulmat minun pitäisi laittaa jiirisahaan. Olen kokeillut 45 astetta levylle ja 13,5 astetta terän kulmalle, mutta en saa sitä toimimaan.
Olen yrittänyt jo jonkin aikaa ja nyt mietin kulmapaloja?? Mutta en halua luovuttaa vielä.
Kiitos etukäteen.
On olemassa muunnelma kulmankopioijasta, joka automaattisesti antaa puolikkaan kulman: http://virutex.com/anglecopiertc133r.aspx. Todella helppokäyttöinen.
(Ostin sellaisen muutamalla satasella Theofilistä, mutta niitä myydään varmasti muuallakin).
(Ostin sellaisen muutamalla satasella Theofilistä, mutta niitä myydään varmasti muuallakin).
Hultaforsilla on punainen variantti. http://www.lundqvist.se/visa_produkt.asp?nr=44739
Jep, sama juttu, ja helpompi saada kuin Virutex. Syy, miksi valitsin jälkimmäisen, on lähinnä, että "puolikas-kulma-kiinnike" on säädettävä ja pidempi kuin Hultaforsin, mikä tekee siitä hieman helpompaa saada oikea kulma sahassa. Kuinka suurta käytännön merkitystä sillä on, en tiedä, koska en ole testannut Hultaforsin versiota. He tekevät yleensä järkeviä vehkeitä...Fnularn sanoi:
Sain käsiini kulmasäätimen julasta (pieni punainen muovinen esine), joka näyttää oikean kulman. Sen jälkeen sain parempia tuloksia. Mutta jotkut kulmat eivät yksinkertaisesti menneet yhteen, koska kulma sai aikaan, että kokoutuvilla listoilla oli erilaiset kaltevuudet. Tämä aiheuttaa varjoja listan ylä- ja alapuolelle. Vähentääkseni tätä sahasin puusta neliöpalikoita ja tein jonkun yksinkertaisen kuvion, hioin ja maalasin. Niistä tuli melkein yhtä hyvät kuin ne, joita ostaa bauhausista hintaan 250 kr pari. Ongelmana on, että on todella vaikeaa valmistaa palikoita ulkokulmille, jos ei ole vannesahaa tai vastaavaa. Ystävällisin terveisin, Mate
Klikkaa tästä vastataksesi