11 121 lukukertaa ·
10 vastausta
11k lukukertaa
10 vastausta
Asentaa kipsilevyjä, tarvitsevat hieman vinkkejä ja neuvoja.
Aion laittaa rotgips-pohjamaalin puupaneeliseinään, ja olen lukenut eri keskusteluista kuinka edetä, mutta minulla on silti joitakin kysymyksiä.
Aloitetaan: Missä on paras paikka aloittaa, ovenkarmista, ikkunasta vai nurkasta?
Aloitetaan: Missä on paras paikka aloittaa, ovenkarmista, ikkunasta vai nurkasta?
Kuva on peräisin Norgipsistä ja jokainen voi itse päättää, mikä on sopivin kyseiseen projektiin. Itse olen asentanut kipsilevyt huoneeseen mökillämme, jossa kattokorkeus on 210 cm. Ehdottomasti vähiten hukkaa syntyi, kun asensin levyt vaakasuoraan. Kylpyhuoneessa levyt asennettiin pystysuoraan, koska se oli tehokkainta.
Meillä on 2,40 korkeus joten asennan ne pystyasentoon.
Seuraava kysymys, kuinka tiheästi pitäisi ruuvata?
Olen asentanut aiemmin pari kipsilevyä ja mielestäni oli vaikeaa saada ruuvit oikein syvälle, mutta nyt olen ostanut syvyysrajoittimella varustetun bitpitimen, katsotaan onnistuuko paremmin.
Kuten sanottu, olen avoin kaikille vinkkeille kipsin asennuksen suhteen.
Seuraava kysymys, kuinka tiheästi pitäisi ruuvata?
Olen asentanut aiemmin pari kipsilevyä ja mielestäni oli vaikeaa saada ruuvit oikein syvälle, mutta nyt olen ostanut syvyysrajoittimella varustetun bitpitimen, katsotaan onnistuuko paremmin.
Kuten sanottu, olen avoin kaikille vinkkeille kipsin asennuksen suhteen.
Mutta hei! Kuvassa näyttää siltä, ettei sauman takana ole kiskoa! Nyt oli kyse remonttikipsistä tässä keskustelussa ja silloinhan se ei ole sovellettavissa, mutta silti, kuvassa se näyttää todella oudolta.joflopp sanoi:
Koska se on Norgips asennusohjeiden mukaan, voi olettaa, että se ei ole täysin järjetöntä vaan täysin okei.
Riippumatta siitä, mitä Norgips ehdottaa, ei ole hauskaa tasoittaa lyhyet sivut, kun kipsilevy on asetettu alas.. Pystyasennossa olevassa kipsilevyssä on kuitenkin pitkien sivujen syvennykset tasoitettavana.
Klikkaa tästä vastataksesi