13 609 lukukertaa ·
24 vastausta
14k lukukertaa
24 vastausta
Asentaa kattopaneeli
Asensin puolipaneelit eteiseeni 18 kuukautta sitten. Se sai "...olla sisätiloissa noin 2 viikkoa akklimatisoituakseen. Silloin se on kutistunut valmiiksi." kuten rakennusliikkeen myyjä sanoi. Toki, asensin sen, maalasin, ja katso, noin 2 viikon kuluttua minulla oli valkoisia raitoja paneelia pitkin. Ei vain millimetrin, vaan 5-6 mm joissakin paikoissa.
Luota MINUUN. 8)
Luota MINUUN. 8)
Olen samaa mieltä siitä, että maalaaminen ennen paneelin kiinnittämistä on hyvä idea. Välttyy kuten sanottu raoilta, kun puu kuivuu, ja on myös etu, että voi maalata ilman, että tarvitsee pitää käsiä pään yläpuolella. Sitten mielestäni se riippuu vähän siitä, mitä maalia käytetään. Jos aikoo valkolakata katon, niin katossa on joka tapauksessa niin paljon "elämää", että raot eivät erotu yhtä paljon kuin jos lakkaa jollain peittävällä värillä. Meidän eteisen katon maalasin peittävällä värillä. Ensin pohjamaalaus, sitten ensimmäinen kerros ennen kuin kiinnitin sen. Lopuksi katto sai viimeisen käsittelyn. Yhteensä kolme maalauskertaa siis. Katto tarvitsi kolme kerrosta, mutta ei olisi ollut mahdollista maalata kolmesti ja sitten kiinnittää se, koska silloin paneelia ei olisi saanut painettua yhteen. Lisäksi paneelin kiinnittämisen yhteydessä tulee helposti pieniä "vaurioita", jotka voi peittää maalauksella.
Jos aiot sävyttää ennen paneelin asentamista, onhan se vain levitettävä siihen. Miksi sen pitäisi kuivua?
Kun sävytetään, lisätäänhän myös kosteutta puuhun. Eikö ole parempi sävyttää mahdollisimman pian ja antaa sen sitten kuivua?
Kun sävytetään, lisätäänhän myös kosteutta puuhun. Eikö ole parempi sävyttää mahdollisimman pian ja antaa sen sitten kuivua?
Klikkaa tästä vastataksesi