Mietin, miten saada kattolevy paikoilleen mahdollisimman sujuvasti. Yksi selvä vaihtoehto on paineilmakäyttöinen naulain. Pihi kun olen, mietin josko olisi jotain halvempaa vaihtoehtoa, joka on yhtä helppo.
Ajatukseni on käyttää sähkökäyttöistä hakasnaulainta. Sellaisia on, jotka ampuvat 16 mm dyckert. Onko joku testannut, toimiiko se?
 
Se ei tule toimimaan!
Hanki naulapyssy tai vuokraa yksi ja käytä 30-40 mm nauloja.
 
GF siellä on konevuokrausta Järfällassa ;D ;D
 
Sweli sanoi:
GF det finns maskinuthyrning i Järfälla ;D ;D
Joo. Ja jos ei halua vuokrata, luulen että noin 2000 kr voi ostaa halvan paineilmakompressorin ja naulapyssyn (Biltema tai Classe). Kompressoria voi aina käyttää myöhemmin.
Mietin lähinnä, onko jotain vaihtoehtoa naulapyssylle paitsi vasaraa.

On tyhmää olla liian nuuka - se tulee yleensä kalliimmaksi... :P
 
Ostin halvan Bauhausista erään käsityöläisen vinkistä. Sillä on luottamusta herättävä nimi "Airy" ja se toimii itse asiassa oikein hienosti. Ongelma monien naulapyssyjen kanssa on, että ne eivät saa tarpeeksi huolenpitoa (öljyä) ja alkavat takellella. Ostin siksi sumuvoitelijan laitettavaksi letkun ja naulapyssyn väliin, noin 60 euron sijoitus, joka on osoittautunut erittäin hyväksi. Naulapyssy maksoi noin 500:-, +/- 100:-, en oikeasti muista.

Kompressorin suhteen pärjäät oikeastaan millä tahansa, naulapyssy ei kuluta paljoa ilmaa. Minulla on täällä 150 litran, se käynnistyy kerran päivässä, jos tekee kovasti töitä...
 
KarlXII sanoi:
Ostin halvan rackaren Bauhausista käsityöläisen vinkistä.
Oliko se se 150 litranen, joka oli "halpa rackare"? Sellaiset maksavat kai 5000 kr ja siitä ylöspäin. Itse ajattelin enemmän 1000 kr halvasta rackaresta. Sellainen riittää kuten sanottu naulapyssyyn. Sillä melkein riittäisi pyöräpumpulla naulapyssyn vetämiseen. :D

Ostitko pistoolin myös Bauhausista?
 
Ei, se on naulapyssy, joka on halpa ja tulee Bauhausista.
Mainitsin kompressorin vain sivulauseena...
 
Panostaminen puolihuonoihin työkaluihin on tyhmää pihiyttä mielestäni ;D

Se on kuin ostaisi huonoja kattiloita keittiöön, sen me naiset tiedämme mitä se tarkoittaa. ;D

Laadukkaiden työkalujen ostaminen on pitkällä aikavälillä edullisempaa ja työ valmistuu nopeammin.
 
Sweli sanoi:
Panostaminen puolittain huonoihin työkaluihin on minusta tyhmänpihiä ;D

Se on kuin ostaisi huonoja kasareita keittiöön, se, me naiset tiedämme, mitä se merkitsee. ;D

Laadukkaiden työkalujen ostaminen tulee pitkällä tähtäimellä halvemmaksi ja työt sujuvat nopeammin.
Minä tieeeeedän. Ja silti en koskaan opi. Siellä sitä seisoo innoissaan halvan työkalun kanssa, joka joko hajoaa tai tekee huonon työn. Sitten menee ja ostaa kunnon työkalun. Hitaasti opimmat.

En voi auttaa sitä. Isoisoäiti tuli smålandista, joten se on veressä.
 
Tee veren vaihto sitten ;D ;D ;D ;D ;D

Ostin "super lampun" Rustasta. Ladattava, jossa on valtava akku, Philips-halogeenilamppu. 299:-.

Ajattelin, että tämän täytyy olla todella hyvä käytössä töissä.
Tulin kotiin ja latasin sen ohjeiden mukaan.
Kun tarvitsin sitä siirtääkseni tietokoneen johtoja, se valaisi 5 minuuttia, sitten sammui eikä syttynyt enää :-/

Mutta ei voi sanoa, että halvempia asioita olisi "vain" sk...

Menin Bauhausiin ja ostin "combi-tikkaat" 2600:-
Muutama viikko myöhemmin näin juuri Rustassa, että heillä on samat tikkaat (eri merkki) hintaan 950:- siitä tulee iloiseksi :-/
 
Sweli sanoi:
Tee verenvaihto sitten ;D ;D ;D ;D ;D
Ostin Rusta "superlampan". Ladattava iso akku, Philips halogeenilamppu. 299:-.
Mitään verenvaihtoa ei tule. Viihdyn pihiyteni kanssa.

Olen itse asiassa miettinyt sitä taskulamppua, jonka ostit. Oliko se todella 1500 W? Testasitko grillata flintapihviä sen kanssa? ;)

Ostin lampun Biltemasta, joka vastaa kuvaustasi (paitsi wattiluvussa) ja se toimii todella hyvin. Hinta oli myös noin 300 kr. Välttämätön, jos rakentaa pimeänä vuodenaikana.
 
Että viihdyt, siitä en epäile hetkeäkään, mutta viihtyykö ympäristösi? ;D

Ang den fantastiska lampa. Ja, se luki laatikossa ja se loistaa 1500w vain muutaman minuutin, sitten se sammuu :-/

Ajattelin palata kanssa sk.... se ei ole mitään sen arvoista.
 
Tässä tulee vastaus (tämän päivän ostokset Bauhausista):

Kompressori 899:- (24 litraa, 1.5 hv)
Naulain Airy 399:- (kiitos vinkistä Kalle 12)
Letku 10m 219:-

Yhdessä kourallisen nauloja kanssa se teki 1600:-. Aivan ok (jopa pihille).
 
(tack för tipset Kalle 12)
Nemas problemas!

Tässä tulee muutama lisää:

Suosittelen edelleen sitä sumuvoitelijaa hintaan 60 :-.
Jos ei...ole supertarkka tiputtamaan muutama tippa mukana tulevasta pullosta jokaisen päivän jälkeen ja/tai lounasaikaan, jos käytät koko päivän.

Naulaa vinoon kohti jousia puussa melko hyvällä kulmalla, jolloin naula ei näy lainkaan.
 
GF, huomasin että kattopaneeli on alkanut nousta...
Miten menee, miten naulaat ja miten naulapyssy toimii? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.