Hyvää iltaa.

Minulla on 45x45 makuulla rakennuksessa asennusseinänä. Talon neljässä ulkonurkassa, eli sisänurkissa, levyjen on jollakin tavalla yhdistettävä pystysuunnassa.

Ensimmäinen ajatus oli laittaa 45x70 toiselle puolelle ja 45x45 toiselle puolelle lyhyet puut levyn ruuvaamista varten. Hankalaa.

Tulin sitten ajatelleeksi, että voisi laittaa kulmaprofiilin metallista nurkkaan sitomaan kulman yhteen. Etuna on yksinkertaisuus ja parempi eristys nurkassa.

Olen nyt löytänyt valmiin tuotteen tähän. Kulmaregeli 0,5 mm materiaalista.

1. Onko tämä "yleinen"/"vakiintunut" ratkaisu?
2. Seinä koostuu ensin rakennusvanerista ja sen jälkeen kipsistä, pitäisikö minun laittaa kulmaregeli 45x45 taakse, eli vanerin taakse, vai vanerin päälle ja kiinnittää se vaneriin? Ja sen jälkeen kipsit päälle/viimeiseksi.

Se on melko yleistä kulmissa suuremmissa rakennuksissa ja erityisesti, kun käytetään kiskoja ja teräsrankoja koko rakenteessa. Katso norgips kuvaus ja katso, oletko yhtään viisaampi. Olisin itse varmaankin asettanut säännön pystysuorasti 2x2" ja sitten laittanut osb/vanerin siihen kipsiruuvilla teräkseen.

Loistavaa, tehdään niin.
Huomasin nyt, että oli olemassa pelkästään ruuvi puu-teräs ja sitten riittääkin kipsi-puu kaikille kipsilevyille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.