Aion remontoida erittäin pienen vierasvessan ja minulla on idea laittaa laminaattilattiaa seinille. Olen lukenut hieman olemassa olevista keskusteluista, mutta en ole oikein löytänyt vastauksia. Lukee siellä täällä, että suositellaan laittamaan koolaukset, joihin laminaatit asennetaan. Tarkoitetaanko silloin, että niihin naulataan? Ja jos ampuu naulan minimaaliseen ponttiin, joka on napsautuslattian lattiassa, voiko silloin todella saada seuraavan laudan paikoilleen? Kuvittelen, että se pysähtyy naulaan. Vierasvessa on lisäksi niin pieni, että tuntuu turhalta pienentää tilaa edes muutamalla sentillä. Eikö palasia voi liimata suoraan olemassa oleviin seinälevyihin?

Se on melko erilainen kuin miten laminaattilattia on tarkoitettu toimimaan. Mitä liimaa ajattelit käyttää ja miten ajattelit pitää painetta liiman päällä sen kuivuessa? Jos onnistut siinä, se luultavasti pysyy paikoillaan.

Olin liimannut.

Rakennusliima yleensä pitää kiinnitettävät asiat paikoillaan jo ennen kuin se on kuivunut.

Tiedän, että ei ole epätavallista asentaa laminaattilattiaa seinälle, joten ilmeisesti on olemassa toimiva menetelmä. En vain ole täysin selvillä siitä.

H
Q Queen15 sanoi:
Konstruktionslim pitää yleensä paikoillaan sen, mitä liimataan, jopa ennen kuin se on kuivunut.

Tiedän, että ei ole epätavallista laittaa laminaattilattiaa seinälle, joten ilmeisesti on olemassa toimiva menetelmä. En ole vain täysin selvillä siitä.
Ongelma on kai enemmänkin saada tasainen ja hyvä paine lautoihin, kun olet liimannut ne.

Düsseldorff
Q Queen15 sanoi:
Aion remontoida todella pienen vieras-WC:n ja minulla on idea laittaa laminaattilattiaa seinille. Olen lukenut hieman olemassa olevista ketjuista, mutta en ole oikein löytänyt vastausta. Luen sieltä täältä, että suositellaan laittamaan koolaukset, joihin laminaatit kiinnitetään. Tarkoittaako se, että naulataan näihin? Ja jos naulaa pieniä nauloja laminaatin kielekkeeseen, onko todellakin mahdollista laittaa seuraava lauta? Kuvittelen, että se pysähtyy naulaan. Vieras-WC on lisäksi niin pieni, että tilan vähentäminen edes muutamalla sentillä tuntuu turhalta. Eikö voisi liimata paloja suoraan olemassa oleviin seinälevyihin?
Kyllä, voit vinonaulata pistoolilla uran kautta. Sama periaate kuin helmipontin asennuksessa.

• Tykkään
Queen15
  • Laddar…
P
Q Queen15 sanoi:
Rakennusliimat pitävät yleensä liimattavat asiat paikallaan ennen kuivumistakin.

Tiedän, että ei ole harvinaista asentaa laminaattilattiaa seinälle, joten ilmeisesti on olemassa toimiva menetelmä. En ole vain täysin selvillä siitä.
Parkettia olen kiinnittänyt asiakkaan luona, jos vain liimaat, niin älä liimaa liian monta riviä kerralla, koska se luo liikaa painoa alaspäin…

• Tykkään
Queen15
  • Laddar…
H HEM2121 sanoi:
Ongelma on varmaan enemmän saada tasainen ja hyvä paine lankkuihin kun olet liimannut.
Joo, olen ajatellut tätä riskiä, mutta tarkistan pitkällä vatupassilla, onko se suora. Kuitenkaan lattia ei aina ole täysin tasainen, olen huomannut asentaessani laminaattilattiaa. Kaareva seinä voisi tietysti hankaloittaa sitä entisestään.

H
Q Queen15 sanoi:
Kyllä olen ajatellut tätä riskiä, mutta voin tarkistaa pitkällä vesivaa'alla, näyttääkö se suoralta. Kuitenkaan lattia ei aina ole täysin tasainen, kuten olen kokenut laittaessani click-lattiaa. Kiero seinä voisi tietenkin tehdä asiat hankalammaksi.
Riittää 1 mm niin se on epätasainen, katso click-lattian kuvaus, mitä se edellyttää lattian/seinän tasaisuudelta. Googlaa, onko jotain muuta sopivaa, joka voidaan ruuvata tai liimata seinään. Itse en laittaisi laminaattilattiaa tai parkettilattiaa seinään. Esim. https://woodonwall.se

Viimeksi muokattu:
Rejäl sanoi:
Parketti olen irrottanut asiakkaalla, jos vain liimaat niin älä liimaa liian monta riviä kerralla, sillä se luo liikaa painoa alaspäin…
Pitää muistaa se!

P
Q Queen15 sanoi:
Ajattelen asiaa!
Se ei ole herkkä jos joku mm kuten jotkut väittävät..

H
Rejäl sanoi:
Se ei ole herkkä, jos joku mm, kuten jotkut väittävät..
Riippuu siitä, kuinka epätasaisuudet ovat, miten ja missä epätasaisuudet sijaitsevat 😉😉 Siksi kannattaa lukea asennusohjeet.

P
H HEM2121 sanoi:
Riippuu siitä, kuinka epätasaisuudet ovat, kuinka ja missä epätasaisuudet ovat 😉😉 Siksi pitää lukea asennusohjeet.
Se on seinällä! Sitten voi säätää liimasäikeellä 😉

H
Rejäl sanoi:
Se on seinällä! Sitten voi säätää liimajuosteella😉
Olet oikeassa, sitä ei huomaa samalla tavalla kuin lattialla, koko seinän voi myös kunnostaa etukäteen niin, että siitä tulee tasainen.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Q Queen15 sanoi:
Aion remontoida todella pienen vierasvessan ja minulla on idea laittaa laminaattilattia seinille. Olen lukenut hieman olemassa olevista keskusteluista, mutta en ole oikein löytänyt vastausta. Luin sieltä täältä, että suositellaan laittamaan koolaus, johon laminaatit kiinnitetään. Tarkoitetaanko, että naulataan niihin? Ja jos ampuu naulan siihen vähäiseen ponttiin, joka on ponttilattialla, saako sitten oikeasti seuraavan laudan paikalleen? Kuvittelen, että se pysähtyy naulaan. Vierasvessa on lisäksi niin pieni, että vastustaa vähentyä tilaa edes muutamalla senttimetrillä turhaan. Eikö palasia voi liimata suoraan olemassa oleviin seinälevyihin?
Kiitos kaikesta teidän kaikkien panoksesta!! Se onnistui erinomaisesti liimata suoraan seinään ilman, että seinää ensin suoristettiin. Epätasaisuudet ratkaistiin käyttämällä ylimääräistä paljon liimaa niissä kohdissa, jotka muuten eivät koskettaneet seinää niin sanotusti. Täytyi "kääntää ulos" joitakin laattoja ja lisätä ylimääräistä liimaa, kun huomasi, että syntyi rako. Käytiin läpi monta tuubia rakennusliimaa PL400. Mutta lopputulos oli erinomainen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.