Olen vaihtamassa ikkunoitani kiinteistössä ja minulla on pieni kiista kirvesmieheni kanssa.
Olen sitä mieltä, että ikkunat tulisi asentaa suoraan pystysuoraan ja vaakasuoraan seinän olosuhteista huolimatta, kun taas hän haluaa asentaa ne seinän kallistuksen mukaan. Hän väittää, että se ei muuten näytä hyvältä syvennyksessä.
Toki on tärkeää asentaa se suoraan toiminnan, jännitysten jne. vuoksi.
Onko tähän liittyviä poikkeuksia? Olen hieman mietteliäs.
Mikä on käytäntö?

hei.
kun kyseessä on ovi, se on asennettava kuten sanot.
kiinteän ikkunan voi asentaa seinän mukaan, jos seinä ei kallistu kovin paljon?
oletan, että
seinä ei kallistu niin hirveästi ja silloin se asennetaan seinän mukaan.

summa summarum, kaikki perustuu aina siihen, että kaikki asetetaan suoraan.
snickarisi haluaa tässä tehdä seuraavan vaiheen hieman helpommaksi.
mutta jos seinä ei kallistu liikaa, ikkunat voi asentaa seinän mukaan.

t.
snickar estwing

Kiitos,
silloin vaikuttaa siltä, ettei kirvesmies ole aivan väärässä kuitenkaan.

Lue tex velux asennusohjeet, niin siellä on esimerkkejä siitä, mitä kannattaa ottaa huomioon. Löydät ne helposti heidän verkkosivuiltaan. Lyhyesti sanottuna ikkunoita asetetaan joskus vinoon, jotta ne noudattaisivat paremmin olemassa olevia katon, julkisivun ja muiden yksityiskohtien linjoja. Vaakasuoraan asentaminen ajattelematta linjapeliä voi saada sen näyttämään "oudolta".

// Mats

Sanoisin, että se riippuu hieman siitä, millaisesta ikkunasta on kyse. Jos esimerkiksi haluaa tuulettaa eikä voi "lukita" ikkunaa millään tavalla, ikkuna joko avautuu tai sulkeutuu omasta painostaan. Ja luultavasti ei tarvita kovin suurta kallistusta. Itse onnistuin asentamaan keddy kasetin erittäin vähäisellä ulospäin kallistuksella, joten kun aioin sytyttää, luukut kuitenkin avautuivat. Ei ole hauskaa säätää 130 kg :)

Setix sanoi:
Sanoisin, että se riippuu hieman siitä, minkälaiset ikkunat ovat kyseessä. Jos haluaa esimerkiksi tuulettaa eikä voi "lukita" ikkunaa millään tavalla, niin lasi joko avautuu tai sulkeutuu oman painonsa vuoksi. Ja siihen ei todennäköisesti tarvita paljon kaltevuutta. Itse onnistuin asentamaan keddy-kasetin erittäin pienellä ulospäin kaltevuudella, joten kun yritin sytyttää, luukut avautuivat itsestään. Ei ole hauskaa säätää 130 kg :)
va vähän siitä mitä kirjoitin.
se ei saa kallistua liikaa.
sen huomaa, kun asentaa.
sivulle aukeava ikkuna on tärkeämpi kuin H ikkuna!

terv. snickar estwing

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.