P
Olen todella hermostunut juuri nyt ja ihmettelen, onko kukaan jättänyt näytteitä asbesti-analyysiin rappauksesta/muurauslaastista vanhasta talosta, ja ne olisivat todella olleet positiivisia asbestille?

Talo, jossa asumme, on täysin uudelleen kunnostettu, mutta rakennettu 50-60-luvulla. Puusepät ovat dumppaneet rappauksen seinästä ulos nurmikolle, jota olen nyt yrittänyt lapioida.

Onhan se melkein mahdotonta saada kaikki pois, ja jos siellä on asbestia, mitä sitten tehdään? Lähettääkö pöly sitten kuituja loputtomasti?

Joten, onko kukaan ottanut näytteitä rappauksesta ja saanut positiivista tulosta asbestista?

• Tykkään
Dracula ja 1 muu
  • Laddar…
Minä ja vanhempani olemme kukin teräsharjalla hioneet puhtaaksi rakenteellisen rapatun seinän (seinät) makuuhuoneessa. Tämä tehtiin tapettiliiman poistamiseksi ennen leveää tasoitusta. Täysin turha työ, jonka teimme, olisimme voineet tasoittaa suoraan sen päälle. Luin hiljattain, että myös rapatuista sisäseinistä on löydetty asbestia. Hitto sentään. Mietin, olemmeko kaikki hengittäneet tätä ilman maskeja. Se ei pölynnyt suoraan vaan rappausjäänteet putosivat lattialle, mutta näkymättömästä asbestista ei voi koskaan tietää. Talo on vuodelta 1950. Olen myös 25 vuotta sitten sorkkaraudalla raapinut puhtaaksi kaksi huonetta lattian mustasta liimasta, joka oli muovimattojen alla. Hyvin todennäköisesti näissäkin oli asbestia. Olen todennäköisesti hengittänyt sitä paljon.

Luulen, että harvat kommentoivat tai tietävät, koska tämä asbestista seinälaastissa on uusi löytö.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.