2 140 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Apua suorien ja hienojen kulmasuojien kanssa
Olen kiinnittänyt kulmasuojia kattolaatikkoon korjatakseni käsityömiehen virheen. Valitettavasti itse perusrakenne on aaltoileva ja kaikki näyttää vinoilta ja hieman kierolta, mukaan lukien kulmasuoja. Ajattelin aluksi yrittää painaa kulmasuojat mahdollisimman tiukasti kipsilevyä vasten saadakseni tiukan ja sileän kulman, mutta nyt pohdin, pitäisikö minun ruuvata kaikki irti ja aloittaa alusta ja käyttää sen sijaan lasersekä, jotta kulmasuojasta tulisi horisontaalinen, vaikka laatikko ei olekaan, ts. hyödyntää kulmasuojan "suoruutta" saadakseni laatikon reunan suorammaksi. Ajattelenko oikein nyt?
Kiitos vinkistä, mutta valitettavasti en halua investoida uuteen työkaluun vain kulmasuojaa varten. Lisäksi olen hieman epävarma toimiiko se, koska alla olevassa kerroksessa on vanha kipsikulmasuoja. Olen siis joutunut rakentamaan olemassa olevan laatikon päälle.
Vinoilla en tarkoita, että suoja kääntyisi kohdissa, joihin olen sen ruuvannut, vaan että koko noin 4 metrin linja aaltoilee hieman, koska itse laatikko on vähän kiero. Mietin, voisiko kulmasuojan asentaa siten, että koko laatikon reuna näyttäisi hieman suoremmalta? Tämä johtaisi siihen, että kulmasuoja ei kosketa kipsiä kaikkialla, vaan siinä olisi vähän ilmaa välistä, jotta laatikko näyttäisi suoremmalta.
Anteeksi pitkä selitys, mutta en osaa ilmaista itseäni ammattitermeillä!
Vinoilla en tarkoita, että suoja kääntyisi kohdissa, joihin olen sen ruuvannut, vaan että koko noin 4 metrin linja aaltoilee hieman, koska itse laatikko on vähän kiero. Mietin, voisiko kulmasuojan asentaa siten, että koko laatikon reuna näyttäisi hieman suoremmalta? Tämä johtaisi siihen, että kulmasuoja ei kosketa kipsiä kaikkialla, vaan siinä olisi vähän ilmaa välistä, jotta laatikko näyttäisi suoremmalta.
Anteeksi pitkä selitys, mutta en osaa ilmaista itseäni ammattitermeillä!
Periaatteessa sen pitäisi toimia, että kiinnittää kulmasuojan lasermittauksen jälkeen ja sitten tasoittaa tasoitteella oikeaan tasoon. Se ei onnistu kitillä, jos se on esimerkiksi 5mm.
Klikkaa tästä vastataksesi