Onko M32 sama kuin 32mm? Jos näin on, sellainen maksoi noin 2000 kr, ei tunnu valitettavasti vaihtoehdolta.

richardtenggren
snowjim sanoi:
Näyttää siltä, että itse ruuvi on ehjä ja hieno, mutta ongelma on itse pyörässä. Joten, mitä sanot, onko pohjatappi se, mikä tarvitaan? Voiko sen saada seuraamaan sisäisiä ehjiä kierteitä ja samalla siistiä ulkoreunaa? Onko tällaisia 32 mm:lle?
Vaikea nähdä kuvasta, mutta näyttää siltä, että sisä- ja ulkokierteet ovat eri materiaalista? Voihan olla vaikea ohjata se suoraan ja samaan "uraan", jos alussa on vaurioita, on myös kierreviiloja, jotka korjaavat sisäkierteitä, mutta ei Biltemassa.

Kierretappeja/puolia on varmaan kaikissa kokoluokissa, uskoisin, eri nousuilla, mikä on hyvä huomata.

Onhan monia kierrestandardeja. https://sv.wikipedia.org/wiki/Gänga

M32 suoraan on aika karkea kierre, joten kyse on varmasti jostain hienosta noususta siinä tapauksessa, ja sellaisen tapin löytämisen lisäksi pohjatapin saaminen on todennäköisesti minimaalista tai maksaa omaisuuden. Jos jollain ihmeen kaupalla löytää sellaisen, se ei varmasti ole pohjatappi ja he eivät todennäköisesti halua, että se katkaistaan......

Minä varmaan määrittäisin nousun ja ostaisin kierreviilan ja puhdistaisin sen, minkä voi, ja sitten toivoisin, että sen voi saada kiinnitetyksi kunnolla. Pyörän kierteen voisi kestää, vaikka se menisi hiukan raskaasti.

Hmm kuulostaa siltä, että ainoa ulospääsy on yrittää hankkia hongängorille sopiva kierreviila ja sitten yrittää saada ruuvi paikalleen niin hyvin kuin mahdollista.

Onko ehdotuksia, mistä löydän sopivan kierreviilan?

Tältä räjäytyskuva näyttää ja se on etuosa, joka temppuilee:
bodybike-classicsupreme-frameparts.jpg

näyttää kuitenkin siltä, että osia on saatavilla? oletko tarkistanut myyjiltä? Jos saat uuden osan, se voi olla huomattavasti helpompaa. Voit käyttää vanhaa ruuvia puhdistustappina, jos saat sen kuntoon. Puhdista kierteet ja leikkaa sitten uria siihen kulmahiomakoneen kanssa kuin kierretapissa. Sillä voi jonkin verran puhdistaa kierteitä.

snowjim sanoi:
Onko M32 sama kuin 32mm? Siinä tapauksessa sellainen maksoi noin 2000 kr, ei tunnu valitettavalta vaihtoehdolta.
Et koskaan kuunnellut ehdotustani mennä paikalliseen kuorma-auto- tai maarakennuskonehuoltamoon? Siellä M32 ei ole toivoton koko. Kaikkia työkaluja ei tarvitse omistaa itse.

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
Otin pari lähikuvia heti kun saimme sen kotiin ja ennen kuin aloitimme purkamaan sitä puhdistusta varten ja tältä eturuuvin näytti silloin:

XFocjek.jpg
http://i.imgur.com/XFocjek.jpg

Likainen tietenkin, erityisesti voi selvästi nähdä, että työkalua on käytetty ruuviin aiemmin. Entinen omistaja kuitenkin väittää, ettei he ole ikinä koskeneet tähän ruuviin!?

Kuntosalin omistaja, jolta ostin pyörän, pyörittää Wellnez Åhusia ja sieltä pyörä todennäköisesti tulee, mutta kummallista, että heidän mielestä on sen arvoista huijata yksityishenkilöltä 5500 kruunua. Omistajan kuvauksen mukaan tuotteen piti olla mintissä kunnossa, mitä en valitettavasti voi allekirjoittaa. Mutta näyttää siltä, ettei ole paljon muuta tehtävissä kuin yrittää korjata vika omin päin :(

Norrhyttan sanoi:
Kuuntelitko koskaan ehdotustani mennä paikalliseen kuorma-autojen tai maanrakennuskoneiden korjaamoon? Siellä M32 ei ole toivoton mitoitus. Kaikkia työkaluja ei tarvitse omistaa itse.
Ei mutta M32 hienokierre ei taida olla tavaramerkki edes sellaisissa korjaamoissa...........

Norrhyttan sanoi:
Et koskaan kuunnellut ehdotustani mennä paikalliseen kuorma-autojen tai maarakennuskoneiden korjaamoon? M32 ei ole siellä toivoton mitta. Ei tarvitse omistaa kaikkia työkaluja itse.
Kyllä, en ole vielä päässyt sinne, ajattelin ensin yrittää ottaa yhteyttä autokorjaamo- ja pyöräliikekontakteihini nähdäkseni, voivatko he auttaa minua. Jos siellä ei ole järkevää ratkaisua, jatkan ehdotuksesi mukaisesti. Kiitos!

Stefan1972 sanoi:
näyttää siltä, että varaosia on kuitenkin saatavilla? oletko tarkistanut niiden myyjiltä? Jos saat uuden osan, se voi olla huomattavasti helpompaa. Silloin voit käyttää vanhaa ruuvia puhdistustappina, jos saat sen kohtalaiseksi. Puhdista kierteet ja leikkaa siihen sitten ura kulmahiomakoneella kuten kierretyökaluun. Silloin voit auttaa kierteiden puhdistuksessa sillä.
Kyllä, useimmat varaosat ovat saatavilla, mutta rungon vaihtaminen on todennäköisesti kalliimpaa kuin ostaa täysin uusi. Uusia ruuveja voi ostaa, mutta on huomionarvoista, että samanlainen ruuvi on myös takana, joten voin yhtä hyvin kokeilla sillä ensin. Ei näytä siltä, että kumpikaan ruuvi olisi vaurioitunut itse kierteistä, mutta tietysti mikään ei ole mahdotonta.

Mistä kulmahiomakoneesta ja kierretyökalusta puhut? Mistä voin hankkia sen?

Tarkoitin, että jos saat käsiisi uuden ruuvin, sinulla on vanha vielä jäljellä ja voit tehdä sillä mitä haluat. Jos sitten siistit kierteet viilalla ja varmistat, että ne ovat kunnossa, ja sitten otat kulmahiomakoneen/rälläkän ja hiot neljä poikittaista uraa vanhan ruuvin kierteisiin. Silloin vanha ruuvisi toimii kierrepuikkona. Voit siis käyttää sitä yksinkertaisena kierrepuikkona, ja se toimii usein hyvin, jos haluat vain puhdistaa muutaman kierteen. Hiotut urat antavat tilaa puruille ja liimalle kerääntyä aivan kuin tavallisessa kierrepuikossa.

• Tykkään
Norrhyttan
  • Laddar…
Mikael_L
En ole henkilökohtaisesti koskaan käyttänyt sellaista kierreviilaa, mutta jos minulla olisi tämä ongelma, niin saattaisin kokeilla. Ole kuitenkin varovainen, ettet poista mitään, mikä pitäisi jäädä paikoilleen.

Kemiallista metallia voidaan käyttää korjaamaan kierteitä, joilla ei ole sitten niin suuria lujuusvaatimuksia käytössä.
Mutta silloin yleensä halutaan jälkikäteen kierteyttää kierretyökalulla, mikä tämän koon ja todennäköisesti hienokierteisen kanssa aiheuttaa päänsärkyä. Ja kierreviila voi toimia vain, jos on jo olemassa oleva kierre, jota "seurata".

Räjäytyskuvassa näyttää siltä, että kierteinen osa on kehyksen päällä ja että kaikki peitetään sitten muovisuojuksella. Pitäisi olla melko yksinkertaista katkaista pois koko kierteinen osa ja hitsata tilalle uusi. Jos kyseessä on vakio M32 kierre, niin voihan siihen vain hitsata mutterin. Kun muovisuojukset ovat paikoillaan, ei kukaan näe sitä muokkausta.

Ota yhteyttä metallityöpajaan tai seppään, niin he korjaavat sen osan melko nopeasti.

snowjim sanoi:
Omistajan kuvauksen mukaan tuotteen piti olla mint condition, mistä en valitettavasti voi olla samaa mieltä. Mutta näyttää siltä, ettei ole paljon muuta tehtävissä kuin yrittää ratkaista vika omalla toimeentulolla :(
Koska olet ostanut pyörän yritykseltä, kuluttajansuojalain säännökset pätevät. Lue hieman lisää siitä, niin näet, että kuntosali ei voi siirtää ongelmaa sinulle kuluttajana.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.