Hei!
Tarvitsisin todella apua sen suhteen, kuinka minun tulisi edetä portaikon korjaamisessa.
Se on vanha portaikko, jossa askelmat ovat irronneet runkopuusta. Portaikko menee U-muotoisesti, ja askelmat ovat irronneet ulkoreunassa keskiosassa. Askelmat 5, 6, ja 7 ovat pahimmat, ne heiluvat hieman, kun niillä kävelee.
Olen miettinyt, jos ehkä voisi ruuvata joitakin kiinnikkeitä runkopuuhun ja keskisalkoon, ja sitten yrittää kiristää yhdessä vaijerin avulla.
Olisin erittäin kiitollinen, jos joku tietäisi, kuinka tulisi toimia.
Terveisin / Johan
Liitän mukaan muutamia kuvia ongelmasta. U:n muotoinen portaikko, jossa on irronneet portaat; kuvassa näkyvät erityisesti ongelmalliset portaat 5, 6 ja 7, jotka heiluvat astuttaessa. Vanha puuportaat, joissa askelmat irtoavat ja liikkuvat; U-muotoisen portaikon keskiosan ongelma, tarvitsee korjausideoita. Vanha puuportaikko, jossa askelmat irronneet vankista. U-muotoisen portaikon keskiosan ongelma näkyy kuvassa.

Åsa Lund
Pääsetkö portaitten alapuolelle, jotta voit ruuvata sinne tukevia palikoita, joille portaat voivat levätä?

Kiitos Åsa vastauksestasi.
Tein itse asiassa niin, joten ne eivät putoa joka tapauksessa. Mutta minun pitäisi silti kiristää sitä jollain tavalla, koska raot ovat niin suuret, että näkee välistä.

Åsa Lund
Voitko levittää liimaa rakoihin ja sitten tukea/suoristaa säännön vastakkaiselle seinälle ja siirtää tikkaita sivuttain, takaisin vanhalle paikalleen?

Valitettavasti ei. Näyttää siltä, että vaunuosaa täytyy painaa tikkaita vasten, mutta siihen ei pääse käsiksi, koska se on tasaisesti seinää vasten.

Åsa Lund
Tarkoititko, että laitat kaiteen portaiden ulkopuolelle vastapäiselle seinälle portaikossa? Vähän vaikea nähdä kuvista, mutta ajattelin, että se voisi ehkä toimia. Muussa tapauksessa soita portaidenvalmistusyritykselle ja kysy vinkkejä, sen pitäisi onnistua kuten ROT?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.