Hei!

Remontoin täällä kotona. Nyt pohdin, mitkä seinät ovat kantavia. Luulen tietäväni, mitkä ne ovat, mutta haluaisin silti kuulla teiltä asiantuntijoilta siellä. Kysyn siksi, että aion purkaa seiniä eteisen ja olohuoneen sekä eteisen ja keittiön välillä kerroksessa 1. Tämän kerroksen WC on jo purettu, joten vain keittiön ja eteisen välinen seinä on jäljellä.

Liitän mukaan vähän piirustuksia. Talo on rakennettu 1942 ja siinä on lankkuseinät.

Kiitos etukäteen

• Pohjapiirros talon kellarikerroksesta vuodelta 1942; näyttää kylmävaraston, pannuhuoneen, pyykkituvan ja kylpyhuoneen. Mittasuhteet ja seinien sijainnit näkyvissä.
  • Pohjapiirustus vuodelta 1942 rakennetusta talosta; näyttää tambuurin, keittiön, olohuoneen ja kamarin sijainnit sekä mitat.
  • Rakennuspiirros vanhasta talosta, vuosimallia 1942. Pohjapiirros näyttää, mitkä seinät ovat kantavia ensimmäisessä kerroksessa. Mukana eri huoneiden merkinnät.
  • Rakennuksen pohjapiirros, joka näyttää talon poikkileikkauksen korkeudet. Mukana kolme kerrosta ja ullakkohuone. Rakennettu vuonna 1942.
Suuri riski, että juuri nuo seinät ovat kantavia!

Kiitos.

Joo, niin uskon minäkin. Mutta minulla oli täällä eräänä päivänä kirvesmies, joka sanoi, että seinä keittiön puolella oli kantava, mutta hän oli epävarmempi seinästä olohuonetta kohti. Puolet siitä seinästä kulkee vapaasti 1. kerroksesta aina vintille asti (suuret portaat siinä). Hänen mielestään siinä ei ollut painoa. Liitän mukaan muutamia kuvia siitä, miten minä/hän tarkoitan...

• Portaat ylös katolle, jotka viereisiä seiniä ei pidetä kantavina. Puuverhoilluilla seinillä ja katolla ei näy raskaita rakenteita.
  • Puolivalmis puuseinä, joka on osittain purettu; näkyy lattia ja epävakaa rakenne. Seinän kantavuus epävarma, kuten tekstissä kuvattu.
Ok
Se ei näkynyt piirustuksessa

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.