2 853 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Apua! home...
Olen kunnostamassa vanhaa skånelängaa ja olen syksyn aikana joutunut korvaamaan osia tammi-runosta uudella. Sain tammea oikeassa mitassa, mutta se oli tuoretta puutavaraa. Nyt huomaan, että osia uudesta puusta on iskenyt jonkinlainen home-sieni. Mitä minun pitäisi tehdä? Talo on ollut kylmänä ja eristämättömänä remontin aikana, mutta se eristetään pian ja tulee olemaan lämmin ympäri vuoden. Kuivuuko se automaattisesti vai pitäisikö meidän käsitellä se jollain sienimyrkyllä, ja jos niin, millä? Vai täytyykö kaikki puutavara vaihtaa uudelleen???
Kiitollinen kaikesta avusta!
Kiitollinen kaikesta avusta!
Jäsen
· Västra Götaland
· 219 viestiä
Home on riesa.
Voit kokeilla Boracol. Se tehoaa useita vuosia. En tiedä, miten se vaikuttaa puuhun. Tarkista se.
Onko vaurioitunut alue lämmin vai ei, sillä ei ole merkitystä. Kosteus on ratkaiseva tekijä. Jos on kosteaa ja lämmintä, se on homeelle suotuisaa.
Paras tilanne on, jos se on kuiva, alle 60% suhteellinen kosteus.
Mats
Voit kokeilla Boracol. Se tehoaa useita vuosia. En tiedä, miten se vaikuttaa puuhun. Tarkista se.
Onko vaurioitunut alue lämmin vai ei, sillä ei ole merkitystä. Kosteus on ratkaiseva tekijä. Jos on kosteaa ja lämmintä, se on homeelle suotuisaa.
Paras tilanne on, jos se on kuiva, alle 60% suhteellinen kosteus.
Mats
Tuhannet kiitokset! Aion tarkistaa sen. Aiomme eristää puukuidulla varmistaaksemme, että se on diffuusion avoin. Joten mahdollinen kosteus voi kulkea ulos. Mutta home on jo olemassa, koska se on ollut erittäin kosteaa. Katoako se, kun se kuivuu?
Jäsen
· Västra Götaland
· 219 viestiä
Se ei häviä, jos et poista sitä mekaanisesti.
Mutta jos huolehdit siitä, että homeen elinolosuhteet katoavat, se ei voi elää ja kasvaa.
Jos se on laajamittaista ja olet huolissasi, voit vaihtaa vaurioituneen puutavaran.
Kysy asiantuntijalta, jos olet epävarma.
Mats
Mutta jos huolehdit siitä, että homeen elinolosuhteet katoavat, se ei voi elää ja kasvaa.
Jos se on laajamittaista ja olet huolissasi, voit vaihtaa vaurioituneen puutavaran.
Kysy asiantuntijalta, jos olet epävarma.
Mats
Jäsen
· Västra Götaland
· 219 viestiä
Kuidun tulisi imeä kosteutta. Sen pitäisi toimia täsmälleen kuten kutterinlastut katolla.
Imeytä kosteutta talvella ja kuivua kesällä.
Mats
Imeytä kosteutta talvella ja kuivua kesällä.
Mats
Klikkaa tästä vastataksesi