Valkoinen ELFA-hyllyjärjestelmä kiinnitettynä seinään useilla metallihyllyillä, tukikiskoilla ja avohyllyillä. Järjestelmässä on symmetrinen rakenne.

Minulla on kevytbetoniseinä, johon aion asentaa ELFA-järjestelmän.

Mikä tulppa on paras?
Fischer GB10
Fischer Duo Max

Mikä on paras kevytbetonille, mitä luulette?
Voinko liimata tulpat kiinni lisävahvuuden saamiseksi?

Mietin myös, teinkö virheen laittamalla koko kiskon. Olisiko minun pitänyt jakaa se kahteen kiskoon? Uskotteko, että pystyn sahaamaan kiskon ja ostamaan sitten lyhyemmät alemmille kahdelle hyllylle uudella kantolistalla? Tämä ainakin kaksinkertaistaisi järjestelmän painon?

Sitten tämä on epäselvää oppaassa; https://img.bygghemma.se/pfiles/elfa-laster-och-vikter__da89666e-5e99-4ef6-8cfa-6bb1e3c55f51.pdf

Onko se 85kg per kisko? Per 90cm järjestelmä? Per lista? Kestääkö järjestelmä enemmän kuormaa 60cm cc:llä?

Olen ihan pyörällä päästäni, haluan että hyllyt kestävät kunnon painoja.

• Tykkään
Hank_Ö
  • Laddar…
Duo-max on erinomainen kiinnityslaite, mutta koska se on tarkoitettu levymateriaaleille, se on erittäin sopimaton kiinteään kevytbetoniseinääsi.

GB10 olen käyttänyt vain kerran, mutta silloin se todella pelasti minut epätavallisen huokoisessa ja hankalassa seinässä - voin kuvitella, että se sopii myös sinulle hyvin. Plugissa olevat "siivet", jotka siis leikkaavat materiaaliin, kun plugi isketään siihen, ovat kuitenkin varsin vankat, joten kevytbetonin on oltava melko pehmeää.

Kun puhut kiskosta - tarkoitatko silloin rakenteen yläosassa olevaa vaakasuuntaista ripustuskiskoa?

N Nyrostad sanoi:
Duo-max on erinomainen kiinnitysratkaisu, mutta koska se on tarkoitettu levyille, se on erittäin sopimaton sinun kiinteään kevytbetoniseinääsi.

GB10:ä olen käyttänyt vain kerran, mutta siinä se pelasti minut erittäin huokoisessa ja hankalassa seinässä - voin kuvitella, että se sopisi sinullekin hyvin. Pluggenin "siivet", jotka siis itse leikkaavat materiaaliin kun pluggen lyödään sisään, ovat melko vankat, joten kevytbetonin on oltava melko pehmeää.

Kun puhut kiskosta - tarkoitatko silloin rakenteen yläreunassa olevaa vaakasuuntaista ripustuskiskoa?

Aivan, se vaakasuuntainen kisko. Tuntuupa tyhmältä, että Beijer myi minulle duo maxin :(

R
Paljon M6-konesruuveja pitäisi kestää paljon leikkauskuormaa.

"TURBO-tulppa FTP kevyelle betonille - Metalli.
Fischer Turbo-tulppa valmistetaan kahdessa versiossa, nailon (FTP K) ja metalli (FTP M).
Molemmissa versioissa on laajennusvapaa kiinnitys kevytbetoniin.
Molemmissa versioissa on ulkoinen kierre. Asennuksessa Turbo leikkaa kierteen kevytbetoniin ja kierretään sisään, kunnes kaulus on tasossa pohjan kanssa.
Metalliversio Turbo (FTP M) on varustettu metrisellä kierteellä.
Suositellaan käytettäväksi ohuissa kevytbetonilohkoissa ja lähellä reunaa.
Poraus Ø mm: 8
Tulppa pituus: 50
Ruuvi Ø mm: M 6"

• Tykkään
Fisotto
  • Laddar…
Ymmärrän sen niin, että enimmäiskuorma on 40-85 kg per riippukisko. Riippukiskot kestävät lisäksi 30 kg extraa per ruuvi, jonka asennat, joten sinun täytyy yksinkertaisesti laskea, kuinka monta kiinnityspistettä sinulla on.

R RapidSledge sanoi:
Paljon M6 koneruuvia pitäisi kestää paljon leikkauskuormaa.

"TURBO-puukko FTP- kevyelle betonille - Metalli.
Fischer Turbo puukko valmistetaan kahdessa versiossa nylon (FTP K) ja metalli (FTP M).
Molemmissa versioissa se on laajenematon kiinnitys kevyessä betonissa.
Se on ulkoisesti kierretty molemmissa versioissa. Asennuksen yhteydessä Turbo leikkaa kierteet kevyessä betonissa ja ruuvataan sisään kunnes kaulus on tasainen alustan kanssa.
Metalli Turbo (FTP M) on varustettu metrisellä kierteellä.
Käytetään erityisesti ohuissa kevyissä betonilohkoissa ja lähellä reunaa.
Poraus Ø mm: 8
Puukon pituus: 50
Ruuvin Ø mm: M 6"
En tiedä saanko sen läpi kiskon reiästä. Ehkä täytyy porata se? Mikä kestää parhaiten? Turbo FTP vai puukko?

Piti asentaa paloposti tässä eräänä päivänä, mutta emme saaneet käyttää muovitulppia, joten lähdin ostamaan kevytbetoniruuvia 8x95. Ja voin sanoa, että seinä sortuu ennen kuin ruuvi irtoaa.

Isakare Isakare sanoi:
Olin asentamassa palo-ovea tässä päivänä, jolloin emme saaneet käyttää muovitulppia, joten menin ostamaan kevytbetoniruuveja 8x95. Ja voin sanoa, että seinä sortuu ennen kuin ruuvi irtoaa.
Ilman tulppia? Voitko lähettää linkin?

R
M maximm sanoi:
En tiedä, saadaanko se kiskon reiän läpi. Ehkä täytyy porata isommaksi? Mikä pitää parhaiten? Turbo FTP vai tulppa?
Jos poraat suoraan seinään niin..
Tulppa tai turbo pitää luultavasti yhtä hyvin, koska ratkaisevaa on ruuvin/pultin halkaisija ja niiden määrä.

Halutaan välttää, että tulppa tai mikä tahansa valittu kiinnike pääsee liikkumaan ulospäin. Turbon etuna on, että se on jännitteetön.
Haittapuolena on, että kaikki turbo-tulpat on oltava suorassa linjassa, jotta löydät kierteet. Muovitulpat sallivat varmaankin hieman enemmän liikettä.

Osta hyvälaatuinen ruuvi/pultti.

#5 kirjoitti "Tärkeää on käyttää hyvää betoniporaa saadakseen siistin reiän." - hyvä porakone auttaa myös. Sekä reiän puhaltaminen/harjaaminen puhtaaksi.

• Tykkään
RIOBLAST
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 sanoi:
Täällä on muutamia vinkkejä ja faktoja siitä, mitä eri kiinnitysmenetelmät kestävät,
[linkki] i infästning.pdf
Mikä on ero Lättbetong P2 ja P4:n välillä?

Olemmeko varmoja, että puhumme kevytbetonista/siporexista, siitä valkoisesta tai sinisestä, jonka voi murentaa sormilla tai piirtää hyppyruudukon asfalttiin??

Täällä foorumilla on ollut tapauksia, joissa betoniaukko/muuriharkkoja on kutsuttu kevytbetoniksi, mitä ne tietysti ovat, mutta ne ovat aivan eri asioita kiinnittää.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.