Hei,

Haluaisin erittäin mielelläni saada teidän palautteenne koskien betonipöytää.
Eilen valoin muottiin, terassipöydän 180x180x5cm raudoituksella.
Käytin (valitettavasti kallista) korjausbetonia saadakseni tasaisen ja hienon pinnan.

Kuitenkin luin pakkauksen (25kg) täysin väärin ja sekoitin siihen 2,8 l vettä 2,1 l:n sijaan.

Onko minulla edessä ongelmia? Voinko korjata tämän nyt kovettumisvaiheessa vai onko peli menetetty?!

Olen erittäin kiitollinen kaikista mahdollisista vinkeistä, palautteista ja kommenteista.

Ystävällisin terveisin,
Martin

Tuliko siitä todella vetelä, kun valoit?

Valitettavasti siitä tuli selkeä vedenpinta, joka tosin on nyt laskenut jonkin verran, mutta sanoisin ehdottomasti, että se oli melko vetistä. kuin märkää savea suunnilleen...

Nyt on liian myöhäistä tehdä mitään. Joko odotat ja katsot, kuinka se kestää, tai huuhdot sen pois heti.

OK... Onko mitään vinkkejä siitä, milloin voi tietää, että poltto on valmis? Pitäisikö betonin muuttua "eri väriseksi" tai jotain vastaavaa. Olen etsinyt tietoa, mutta en löydä paljoakaan tästä, kun kyseessä on näin suuri pinta-ala muussa käyttötarkoituksessa kuin lattia...

Kohtalaisen vahvaa se on 2-3 päivän jälkeen. Täysin kovettunut vie muutaman viikon.

Ok. Kiitos paljon avusta!! Yt Martin

Betoni heikkenee sitä enemmän, mitä enemmän vettä siihen sekoitat. Uskon kuitenkin, että pöydän lujuus riittää silti, ole varovainen käsitellessäsi sitä ja anna sen mielellään kovettua muutama päivä ylimääräistä ennen muotin purkamista.

Paljon vettä olisi saattanut itse asiassa olla hyväksi tässä tapauksessa, koska betoni leviää paremmin ja saat todennäköisesti hienomman pinnan.

Hei
Voin sanoa, että siitä tuli erittäin hyvä. Voin vahvasti suositella muille lisätä hieman ylimääräistä vettä, jos, kuten minä, aiot rakentaa vain pöydän, jonka paksuus on 4 cm.

Kuvat olisivat kivoja!

Kuvat ovat pakollisia, muuten sitä ei ole tapahtunut.

• Tykkään
Kattvovven
  • Laddar…
Kuva kiitos

Täytyi olla valtavan raskas pöytä...
Valimme pöydän, jonka mitat olivat 160 x 80 x 5 cm.. Se levy painoi 160 kg :)

Viimeksi muokattu:
jos se on 4 cm paksu viimeksi mainittu, sen pitäisi painaa noin 300 kg. Jos se on 5 cm ensimmäinen mainittu, sen pitäisi painaa noin 375 kg.

Kunhan hän ei ole jäänyt sen alle kiinni.

• Tykkään
gasto
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.