7 338 lukukertaa ·
14 vastausta
7k lukukertaa
14 vastausta
Apua - Betonipöytä, jossa liikaa vettä...
Hei,
Haluaisin erittäin mielelläni saada teidän palautteenne koskien betonipöytää.
Eilen valoin muottiin, terassipöydän 180x180x5cm raudoituksella.
Käytin (valitettavasti kallista) korjausbetonia saadakseni tasaisen ja hienon pinnan.
Kuitenkin luin pakkauksen (25kg) täysin väärin ja sekoitin siihen 2,8 l vettä 2,1 l:n sijaan.
Onko minulla edessä ongelmia? Voinko korjata tämän nyt kovettumisvaiheessa vai onko peli menetetty?!
Olen erittäin kiitollinen kaikista mahdollisista vinkeistä, palautteista ja kommenteista.
Ystävällisin terveisin,
Martin
Haluaisin erittäin mielelläni saada teidän palautteenne koskien betonipöytää.
Eilen valoin muottiin, terassipöydän 180x180x5cm raudoituksella.
Käytin (valitettavasti kallista) korjausbetonia saadakseni tasaisen ja hienon pinnan.
Kuitenkin luin pakkauksen (25kg) täysin väärin ja sekoitin siihen 2,8 l vettä 2,1 l:n sijaan.
Onko minulla edessä ongelmia? Voinko korjata tämän nyt kovettumisvaiheessa vai onko peli menetetty?!
Olen erittäin kiitollinen kaikista mahdollisista vinkeistä, palautteista ja kommenteista.
Ystävällisin terveisin,
Martin
OK... Onko mitään vinkkejä siitä, milloin voi tietää, että poltto on valmis? Pitäisikö betonin muuttua "eri väriseksi" tai jotain vastaavaa. Olen etsinyt tietoa, mutta en löydä paljoakaan tästä, kun kyseessä on näin suuri pinta-ala muussa käyttötarkoituksessa kuin lattia...
Betoni heikkenee sitä enemmän, mitä enemmän vettä siihen sekoitat. Uskon kuitenkin, että pöydän lujuus riittää silti, ole varovainen käsitellessäsi sitä ja anna sen mielellään kovettua muutama päivä ylimääräistä ennen muotin purkamista.
Paljon vettä olisi saattanut itse asiassa olla hyväksi tässä tapauksessa, koska betoni leviää paremmin ja saat todennäköisesti hienomman pinnan.
Paljon vettä olisi saattanut itse asiassa olla hyväksi tässä tapauksessa, koska betoni leviää paremmin ja saat todennäköisesti hienomman pinnan.
Kuvat ovat pakollisia, muuten sitä ei ole tapahtunut.
Kunhan hän ei ole jäänyt sen alle kiinni.
Klikkaa tästä vastataksesi