Minulla on seinä, jonka haluan päällystää märkätilalevyllä. Märkätilalevy on tarkoitettu ennemminkin siksi, että tulee olemaan paljon roiskeita, vähentääkseni kosteuden riskiä.

Olen nyt puuhaillut ja melkein porannut seinän halki. En saa sitä toimimaan. Ostin ensin Bauhausin suositteleman sementtipohjaisen kiinnityksen nimeltään highflex S2 DF. Mutta se ei suostu yhteistyöhön.

Mikä olisi helpompi tapa kiinnittää levyt?

Levyjä, jotka ovat nyt paikoillaan, ei ole edes kunnolla kiinnitetty, pienikin tönäisy saa ne irti.

• Keittiön tiskipöydän yläpuolella näkyy keskeneräisesti kiinnitetyt vaaleat seinälevyt, joista yksi on osittain irti ja roikkuva johto.
  • Kuva seinästä, jossa on useita porattuja reikiä vaalealla pinnalla; osa seinälevystä näkyy oikealla puolella ruuvilla kiinnitettynä.
  • Vägg med delvis monterade våtrumsskivor och synliga skruvar. En skiva har märkningar "150x65" och "3", fastsättning verkar ofullständig.
Liima tyyppi PL400, 600?

Ja se kiinnittyy hyvin?

Tavalliset punaiset pluggar varmaankin kelpaavat.

Paras vastaus

Vaikea asentaa kipsilevyä mielestäni. PL600 pitäisi olla malli. Mutta jos voi tilapäisesti kiinnittää levyn tukemalla vastakkaiseen seinään liimaamisen jälkeen, olisin varmaan kokeillut joitakin fischer UX -tulppia kipsiruuvien lisäturvaksi.

PL400 kovettuu hitaasti, PL600:n pitäisi olla paljon sopivampi tällaisiin käyttötarkoituksiin (kiinnittyy heti).

Vaihtoehtoisesti olisin kokeillut kaakelikiinnitystä tai kipsilaastia.

tommib
Olen tehnyt saman useita vuosia sitten, silloin käytin jotain, mitä kauppa kutsui gipslimiksi. On olemassa useita tällaisia tuotteita, jos googlaa. Todennäköisesti se toimii yhtä hyvin gipsputsilla.

Kysymys on, miten olet käsitellyt alustan. Onko se täysin puhdistettu ja käsitelty primerilla? Jos siinä on pölykerros, ei ole ihme, ettei se tartu.

Se on puhdistettu, mutta ei Primer?

tommib
Voi olla syy, jos alusta imee paljon. Onko se betonia vai kevytbetonia? On vaikea nähdä kuvista.

Tuote näyttää muuten oikealta, sen pitäisi toimia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.