Minulla oli aiemmin viestiketju, joka käsitteli betoniholvin eristämistä, kiitos kaikista vastauksista siellä. Sain vastauksen kaikkeen, mutta nyt minulla on vielä yksi kysymys kantavasta alustasta lattialämmitykseen.

Olen parhaillaan kunnostamassa terassia ja muuttamassa sitä 15m2 laajennukseksi. Laajennus seisoo eristämättömän holvin päällä ja sen alla on autotalli. Jatkossa eristän autotallin katon (kiitos kaikille avusta), mutta juuri nyt minun täytyy käynnistää lattialämmitys.

Ehtona on, että minulla on kalteva betonilattia. Joten minulla on 50-60 mm kaikkeen. Mieluiten en halua käyttää tasoitemassaa ja haluan ehdottomasti jonkinlaista eristystä olemassa olevan betonin ja lämmönjakolevyn väliin. Kosteus voi kulkea holvin seinistä (jotka ovat maata vasten) laajennuksen lattialle, se tullaan tulevaisuudessa salaojittamaan, joten ulkoinen vaikutus tulee olemaan minimaalinen, mutta se on siellä.

Haluamme keraamiset laatat pintamateriaaliksi.

Ajattelen:
Betonilattialle laajennuksessa laitan:

1. Aluspaperi
2. Rakennusmuovi
3. Puukoolaus liimatuilla kiiloilla tai vastaavilla, jotta kaikki saadaan tasaiseksi, nyt minulla on noin 50-60 mm käytössä.
4. (22mm) 22mm harvalaudoitus 20c/c ja 16mm putki lämmönjakolevyllä.
5. (36mm) 12mm lattiakipsilevy
6. (48mm) 12mm lattiakipsilevy
7. Pohjuste
8. (61mm) Laasti ja laatta

Mitä mieltä olette tästä? Onko jotain, mikä puhuisi tätä vastaan? Kestääkö lattiakipsilevy?

Ei kukaan tiedä, toimiiko golvgips eteisessä lattialämmityksen kanssa?

Kyllä, kaksinkertaisen kerroksen lattia-kipsilevy käy hyvin. Se on kuin pidetään standardimenetelmänä. Minä ruuvaisin alemman kerroksen ja ainakin liimaisin ylemmän. Lattian eristäminen autotallin kattoa vastaan tuntuu olevan suurin ongelmasi. Ymmärrän, että saat sinne 50 mm eristettä. Ja se on pidettävä liian vähäisenä lämmittämättömään tilaan.

Kiitos vastauksesta!
Aion eristää kellarin katon EPS:llä ja ulkopuolen, kun suoritan kuivatus.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.