Hei, aion valaa laatan tulevaan "uima-allastalliin" kooltaan 2,5x5,0 metriä. Ajatuksenani on salaojittaa tämä laatta ja valaa jonkinlainen eristys laatan sisään. Olen ajatellut, että "valmis lattia" olisi noin 100 mm ympäröivän maanpinnan yläpuolella. Kuinka paljon eristystä minun pitäisi laittaa laattaan? ja voinko/pitäisikö minun laittaa tämä maanpinnan alapuolelle? Jos esimerkiksi haluan 200 mm eristystä ja vain "valmis lattia" tasolle 100 mm, on minun tietenkin laitettava se maanpinnan alapuolelle. Ja ehkä se ei ole ongelma? Mutta haluaisin mielelläni kuulla kokemuksestasi? Ajatuksenani on sitten rakentaa loput talosta puusta. Olin ajatellut muurata sen leca-harkoilla, mutta uskon, että puu on kauniimpi ja helpompi työstää. Miten on seinien ja katon eristyksen kanssa? Jos eristän, pitäisikö rakennuksen olla lämmitetty talvella homeongelmien välttämiseksi? vai onko ok pitää "viileänä" ja lämmittää satunnaisesti? Katto on tavallinen yksinkertainen "huopakatto", jonka kaltevuus on 1:8, noin 7 astetta. Onko ajatuksia siitä, kuinka tällainen tila tulisi eristää? Haluaisin pystyä lämmittämään sen myös talvella, mutta en halua olla pakotettu siihen. Lämmönlähteenä ajattelen suoraa sähkölämmitystä.