Hei, minun on kiireesti äänieristettävä lattiani alas naapurille, osittain häiritsee minua heidän äänensä ja osittain heitä minun. Siksi olen päättänyt äänieristää olohuoneen ja mahdollisesti eteisen lattian. Mutta miten minun pitäisi tehdä? Ajatuksena oli päällystää lattia solumuovilla, ääntä vaimentavalla aluskermillä ja sitten sopivalla click lattiapäällysteellä, voiko siitä tulla hyvä? Mahdollisesti mietin laittaa kuplamuovia solumuovin ja aluskermin väliin. Olenko oikealla tiellä vai olenko täysin metsässä?

Täytyy äänieristää tai muuttaa. Joten vinkkejä.

Q
Mikä rakennus tämä on? Jos kyseessä ovat ontot lattiat, niin ne voidaan eristää.
Jos kyseessä on betonilattia, niin kunnollinen puulattia foamilla vaimentaisi osan.

Kyllä, se on siis normaali asunto noin vuosilta 1940-1950.
Lähes 100 varma, että se on betoni ja sitten parketti suoraan päällä.

Koska se on vuokra-asunto, haluaisin tehdä tämän kustannustehokkaasti. Todennäköisesti ryijymatto tai kokolattiamatto auttaisivat jonkin verran, mutta se ei riitä.

Q
A Alternativamateriel sanoi:
Joo, se on siis normaali asunto vuodelta 1940-1950 noin
Melkein 100 siitä, että se on betonia ja sitten parketti suoraan päälle.

Koska se on vuokra-asunto, haluan tehdä sen kustannustehokkaasti. Todennäköisesti ryijymatto tai kokolattiamatto tekisi osansa, mutta se ei riitä.
Foppa tossut ja paljon mattoja ovat varmaan halvinta mitä tulee mieleen.

Joten ajatukseni solumuovista, ääntä vaimentavasta alustasta ja sitten laminaattilattiasta päällä on hylättävä vai?
4000 kr on ehdottomasti sen arvoinen unen vuoksi.

Näin ei rakennettu 1940-50. Jos teillä on parkettilattia sauvoilla, sen alla on lankkulattia. Lankkulattia lepää puupalkkien päällä, joko suoraan betonin päällä tai hiekkaan upotettuna. (Mutta jälkimmäisessä tapauksessa ääniongelmien ei pitäisi olla niin suuria). On vaikea antaa hyvää neuvoa tietämättä tarkemmin, miltä se näyttää. Jos betonilaatta on välipohjan alaosassa, voitte tarkistaa sen koputtelemalla kattoon harjanvarrella. Seuraava välipohja on todennäköisesti rakennettu samalla tavalla.

Jo katto on juuri kivikovabetonia. Ekitolppien alla on jonkinlainen puu. En tiedä alla, pitäisikö minun porata reikä ja katsoa?

Enkö pääse alas naapurille silloin? Haha.

En pääse naapurin luo alas? Haha.
Se riski on luultavasti erittäin pieni... Parketin alla on tavallinen puulattia, jossa on kapeat pontatut laudat, jotka puolestaan lepäävät koolauksien päällä. Kysymys on kuinka korkeita koolaukset ovat ja lepäävätkö ne suoraan betonin päällä. On selvää, että jos voit porata reiän johonkin missä se ei näy, se on yksi menetelmä. Vaihtoehtona on tarkistaa Rakennusvalvontaviraston arkistosta. Koska kyseessä on usean asunnon talo siltä ajalta, siellä on varmasti joko rakennesuunnitelmia tai teknisiä kuvauksia. Rakennelaskelmat olivat pakollisia.

Kun olet saanut selville, miten välipohja on rakennettu, paras ratkaisu on luultavasti purkaa ponttiparketti ja alusta ja tehdä jonkinlainen eristys siellä. Miten tehdään, riippuu koolausten todellisesta muodosta. Ponttiparketin voi purkaa ja laittaa takaisin, jos on kärsivällinen.

• Tykkään
chrill3
  • Laddar…
H
Joo, se on siis normaali asunto noin 1940-1950-luvulta
Melkein 100 varma, että se on betonia ja sitten parketti suoraan päällä.

Koska se on vuokra-asunto, haluan tehdä sen kustannustehokkaasti. Todennäköisesti ryijymatto tai kokolattiamatto olisi tehnyt jonkin verran, mutta se ei riitä.
jos se on vuokra-asunto sinun ei tarvitse tehdä mitään.
te kaksi naapuria voitte mennä vuokranantajanne luokse puhumaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.