2 409 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Äänenvaimennus viemäriputkille
Tänään on avoinna viemäriputkeen, joka tulee alas yläkerrasta, ei niin miellyttävä näky tiedän - mutta nyt se rakennetaan umpeen (yli 2 vuotta talossa)
Putki laskeutuu tilaan portaiden vieressä, noin 30x70 cm, kylmä ja kuumavesi on vedetty samaan paikkaan. Nyt kun se aiotaan rakentaa umpeen, haluan poistaa mahdollisimman paljon huuhtelu- ja kohinaääniä.
Ajattelin täyttää tilan kivivillalla ja sitten laittaa kaksinkertaisen gyprocin niille kolmelle puolelle, joihin pääsen käsiksi.
Olenko oikealla tiellä, vai pitäisikö minun harkita muita ratkaisuja?
Ajattelin täyttää tilan kivivillalla ja sitten laittaa kaksinkertaisen gyprocin niille kolmelle puolelle, joihin pääsen käsiksi.
Olenko oikealla tiellä, vai pitäisikö minun harkita muita ratkaisuja?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 183 viestiä
Kivivilla-peruslevy toimii yleensä hyvin tähän. Ne ovat 5 cm paksuja.
Muuten on saatavilla ääntä vaimentavia viemäriputkia, esim. Poloplast, jotka sopivat suoraan tavallisiin PVC-osaan.
Muuten on saatavilla ääntä vaimentavia viemäriputkia, esim. Poloplast, jotka sopivat suoraan tavallisiin PVC-osaan.
Minulla oli samanlainen omassa eteisessäni. Piti kamalaa meteliä. Mielestäni ääni on hävinnyt riittävästi vain sen jälkeen, kun rakensimme putken ympärille lastulevyn + kipsin. Tarkistusluukku voi olla hyvä, syynä siihen, että meillä oli putki auki, oli se, että aiempi omistaja oli kohdannut putken vuodon ja halusi siksi pitää silmällä sitä.
Täytin sen sillä, mitä minulla oli käsillä, siitä tuli lasivilla. Puskin sisään niin paljon kuin vain pystyin ja laitoin yksinkertaisen kipsilevyn päälle. Tuli ihan ok. Yläkerran huuhtelu voidaan silti kuulla, jos talossa on hiljaista ja seisoo vieressä. Jos sinulla on kaksoiskipsilevy, luulen, että se muuttuu todella hyväksi.
Bitumimatto putken ympärillä, saatavilla itseliimautuvana esim. mekonomen.fi. Vaimentaa painonsa vuoksi ja tekee siitä erittäin tehokkaan.
Sitä käytetään mm. estämään auton peltiä taipumasta, kun on hieman stereot, voi myös käyttää yleiseen ääneneristykseen.
Sitä käytetään mm. estämään auton peltiä taipumasta, kun on hieman stereot, voi myös käyttää yleiseen ääneneristykseen.
Klikkaa tästä vastataksesi