Se oli IPE 100 palkki, joka on nyt nostettu. 9m eikä 11 :)

Laskin kuitenkin laajenemisella ja sain sen niin, että palkki liikkuu +/- 4cm edellyttäen, että +5 astetta on tasapainolämpötila ja että se voi olla -20 ja +30 (eli dT 25 astetta)

Tämä tuntuu olevan jotain, mitä pitäisi ottaa huomioon, kun kiinnitetään se? Että sitä esimerkiksi sallitaan liikkua.... on vähän hankalaa mutta


edit: Laskettu 18u laajenemiskertoimen kanssa, ehkä sen pitäisi olla 12, mutta silti
 
En oikein tiedä, miten olet laskenut siinä.... lämpölaajenemiskerroin on noin 0,00001 mm/m/aste teräkselle ja sinulla oli 9 m pitkä palkki ja 50 asteen lämpötilaero (maksimista minimiin). Tällä saan maksimaaliseksi liikkeeksi maksin ja minin välillä 4,5 mm eli selvästi vähemmän kuin mitä laskelmasi sanoo.
 
ahh kymmenkertainen virhe kun syötin numerot... sitten se paranee hieman :) ehkä siitä ei tarvitse välittää
 
Tai jos meidän pitää olla tarkempia, niin pituuden laajenemiskerroin on 0,0000122 teräkselle, jolla on 0,1 % hiilipitoisuus ja 0,0000115 0,85 % hiilipitoisuudelle.

Mutta vaikka otamme maksimiarvon, ei kokonaisliike ole enempää kuin 5,4 mm.

Se on yli kymmenkertainen tekijä, koska kirjoitat +/- liikettäsi edeltävästi.
 
Tämä liike ei ole mitään, mistä sinun pitäisi huolehtia. Myös se mihin kiinnität palkin, laajenee pituussuunnassa jonkin verran. Ei ole pelkästään palkki, joka liikkuu...
 
Joten nyt se on paikoillaan ja testattu. Toimii todella hyvin! Ei ehkä paras kuva, mutta... se oli myöhään ja pimeää..

Yläkerran roikkuva nostojärjestelmä eristekääröillä hämärässä ullakossa.
 
  • Tykkään
joakim_j ja 2 muuta
  • Laddar…
Käytettyäni nosturia vähän aikaa olen melko tyytyväinen, mutta aina voi parantaa.

Kulkukärry on Julan malli ja se toimii hyvin niin kauan kuin nostaa jotain täysin palkin linjassa ja vetää suoraan. Vähäisinkin vinokuorma kuitenkin ohjautuu kohti palkkia ja se liikkuu tahmeasti...

Voisiko joku suositella kulkukärryä, jossa on pyörät, jotka pitävät sen paikallaan sivusuunnassa? Vaihtoehtona on tehdä omat pyöräparit, jotka hoitavat tämän, mutta...
 
Kyllä se on.

Joo, olen vähän ajatellut hitsausta :)

Sen sijaan ei haittaisi hankkia toinen juoksuvaunu, joten jos on joku hintansa arvoinen parempi vaihtoehto, niin
 
Minulla on ABUS juoksuvaunu, jonka voin myydä halvalla, luulen että se on hyväksytty 500 kg:lle.
Lähetä PM, jos olet kiinnostunut.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.