4 057 lukukertaa ·
24 vastausta
4k lukukertaa
24 vastausta
11 m pitkä siltanosturi
En tiedä, sopiiko kysymys tänne, mutta...
Ajattelin rakentaa halliin kiskon, jonka tarkoituksena on nostaa maatekstiilirullia. Siis max 100 kg.
Päästäkseni halvalla ajattelin yksinkertaisesti ottaa 2 palkkia ja ruuvata ne yhteen kuvan mukaisesti. Kelkkana
ajattelin Jula:n versiota , hinta 699 kr. ja sähkövinssi 999 kr.
Luulisin, että tämä toimii? Kantavuusmielessä en näe mitään suurempia ongelmia. Voidaan kiinnittää kattotuoleihin/harjaan. En tiedä, miten helposti liukuva se on... ehkä voisi laittaa litteää rautaa tai jotain estämään, etteivät pyörät uppoa puuhun, mutta se voi sitten olla päivitys
Otan mielelläni vastaan näkemyksiä tai vinkkejä paremmasta ratkaisusta.
Ajattelin rakentaa halliin kiskon, jonka tarkoituksena on nostaa maatekstiilirullia. Siis max 100 kg.
Päästäkseni halvalla ajattelin yksinkertaisesti ottaa 2 palkkia ja ruuvata ne yhteen kuvan mukaisesti. Kelkkana
ajattelin Jula:n versiota , hinta 699 kr. ja sähkövinssi 999 kr.
Luulisin, että tämä toimii? Kantavuusmielessä en näe mitään suurempia ongelmia. Voidaan kiinnittää kattotuoleihin/harjaan. En tiedä, miten helposti liukuva se on... ehkä voisi laittaa litteää rautaa tai jotain estämään, etteivät pyörät uppoa puuhun, mutta se voi sitten olla päivitys
Otan mielelläni vastaan näkemyksiä tai vinkkejä paremmasta ratkaisusta.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Eikö se olisi pikemminkin telferi kuin trukki? Tarkoitatko, että kelkka ajaa makaavaa sääntöä pitkin? Jos haluaa laskea sen, täytyy tietää itse "palkin" jänneväli.
Jos juoksuvaunu on samanlainen kuin viime syksynä, 45 mm ei mahdu pyörien ja akselin väliin, josta koukku roikkuu.
Huomannut tämän myös...se ei mahdu. Joten sen sijaan, että laittaisit säännön, ajattelin ruuvata kaksi L-rautaa palkkiin.
Jänneväli ei muuten ole ongelma. Voin kiinnittää sen mielivaltaiseen määrään pisteitä pitkin matkaa. Puhumme vain 100kg.
Jänneväli ei muuten ole ongelma. Voin kiinnittää sen mielivaltaiseen määrään pisteitä pitkin matkaa. Puhumme vain 100kg.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 709 viestiä
I- tai H-palkki ei ole kovin kallis tässä yhteydessä. Hieman kalliimpi kuin sääntöjä + kulmia jne., mutta se on niin paljon parempi, se rullaa täydellisesti, kestää mitä tahansa jne.
Osta 2 x 6 metriä palkki on neuvoni, poraa reikiä sen yläosassa ja kiinnitä suoraan kattotuoleihin suurimmalla ranskalaisella puuruuvilla, jonka löydät.
100 kg tänään, 500 kg huomenna. Yhtäkkiä haluaa nostaa jotain suurempaa...
Osta 2 x 6 metriä palkki on neuvoni, poraa reikiä sen yläosassa ja kiinnitä suoraan kattotuoleihin suurimmalla ranskalaisella puuruuvilla, jonka löydät.
100 kg tänään, 500 kg huomenna. Yhtäkkiä haluaa nostaa jotain suurempaa...
Joo, olen miettinyt sitä myös, mutta mietin, miten liittää teräspalkki? Ehkä se ei ole niin tarkkaa. En pysty hitsaamaan kahta palkkia suoraan yhteen.
Mitä tulee palkin mittoihin, jotta kelkka mahtuu, vaaditaan 97mm tila ylä- ja alapalkin välillä. Jos katsotaan IPE:tä, tarvitaan 120 palkki, joka painaa 100 kg ja on vähän hankalaa noutaa pienellä 2,5 m peräkärrylläni. Hinta 2x 6m 2400 kr.
Pyörivä täydellisesti se tuleekin tekemään, asetanhan "vilkejärn" palkkiin.
Mitä tulee palkin mittoihin, jotta kelkka mahtuu, vaaditaan 97mm tila ylä- ja alapalkin välillä. Jos katsotaan IPE:tä, tarvitaan 120 palkki, joka painaa 100 kg ja on vähän hankalaa noutaa pienellä 2,5 m peräkärrylläni. Hinta 2x 6m 2400 kr.
Pyörivä täydellisesti se tuleekin tekemään, asetanhan "vilkejärn" palkkiin.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 709 viestiä
Minä olisin vain asettanut päät vastakkain ja liittänyt säädelmän. Ja olisin tarkka juuri siinä vaiheessa. En itse pidä hitsaamisesta, ja superhankalaa nostaa 12 m kehä, joka on muuten liitetty.A Arne999 sanoi:Jo minä olen ajatellut sitäkin mutta olen jäänyt kiinni siihen, miten yhdistäisin teräskehän? Ehkä se ei ole niin tarkkaa. Kahden kehyksen suoraan hitsaaminen ei ole jotain mitä voin ratkaista.
Mitä tulee kehän mittoihin, jotta kelkka mahtuu, tarvitaan 97 mm tilaa ylä- ja alapalkin välissä. Jos katsotaan IPE:tä, niin tarvitaan 120 kehys, joka painaa 100 kg ja on hieman hankala nousta minun pienellä 2,5 m peräkärryllä. Hinta 2 x 6 m 2400 kr.
Rulla perfektion tulee aina, kun asetat kulmarautaa säädelmälle
katsonut sitä, mutta siitä ei tule paljon halvempaa ja silloin ollaan painorajalla. 100 kg riittää tietysti, mutta täytyy ilmeisesti olla konsoler cc 1000, enkä saa sitä ratkaistua ladon kattotuolien kanssa.
Vältä "ranskalainen puuruuvi", on parempia vaihtoehtoja, esim. "Jetting ruuvit", ne ovat laadukkaampia, itse porautuvia ja pysyvät paremmin paikallaan, koska niiden pinta ei ole yhtä "karkea" kuin kuumasinkittyjen "ranskalaisien".M martinradbo sanoi: