4 262 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
10 mm Rakennusvaneri kipsilevyjen sisäpuolella?
Hei,
olen utelias tietämään, onko kukaan teistä, jotka lukevat tätä foorumia, käyttänyt byggplywood (BP) kipsilevyjen sisällä sisäseinissä? Olin alun perin ajatellut käyttää OSB-levyjä, mutta tulen saamaan paljon 10mm BP:tä, kun asennan aitoa lattiaa lattian välikerrokselle, jossa ne nyt ovat. Eniten olen huolissani BP:n liikkeistä kosteuden ja lämpötilan vuoksi. Mutta ehkä ne eivät aiheuta suurempia ongelmia kuin mitä OSB tekee? Voisin kuvitella, että olisi hyvä jättää pari kolmen millimetrin väli kiinnityksessä. Ehkä jopa hieman puuliimaa runkokehikkoihin? Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa?????
Kiitollinen nopeasta vastauksesta
olen utelias tietämään, onko kukaan teistä, jotka lukevat tätä foorumia, käyttänyt byggplywood (BP) kipsilevyjen sisällä sisäseinissä? Olin alun perin ajatellut käyttää OSB-levyjä, mutta tulen saamaan paljon 10mm BP:tä, kun asennan aitoa lattiaa lattian välikerrokselle, jossa ne nyt ovat. Eniten olen huolissani BP:n liikkeistä kosteuden ja lämpötilan vuoksi. Mutta ehkä ne eivät aiheuta suurempia ongelmia kuin mitä OSB tekee? Voisin kuvitella, että olisi hyvä jättää pari kolmen millimetrin väli kiinnityksessä. Ehkä jopa hieman puuliimaa runkokehikkoihin? Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa?????
Kiitollinen nopeasta vastauksesta
Moderator
· Stockholm
· 57 857 viestiä
Muistan, että tuo 3mm rako levykappaleiden välillä pitäisi olla vain OSB:n kanssa (ne valmistetaan 3mm alle standardimitan tästä syystä), plyfan kanssa sitä ei pitäisi olla, muuten on riski, että 6-7 levyn jälkeen "lipsut" pois säännöstä, johon sinun pitäisi kiinnittää.
En tiennytkään, että OSB on 3 mm alle standardin.... Kiitos tiedostahempularen sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi