Olen vauhdissa ja haluan kiinnittää televisioni seinälle. TV on Samsung Frame, joka painaa noin 8 kiloa ja seinäkiinnikkeessä on vain 4 reikää yhteensä. Olen yrittänyt selvittää, mistä materiaalista seinä on tehty, johon haluamme kiinnittää TV:n, mutta en ole saanut selville ja tarvitsisin hieman neuvoja! Talo on 30-luvulta ja sisäseinät ovat kloasong/ruokokorike. Naapurin puoleinen seinä on kuitenkin jotain muuta, minkä ensin luulin olevan erittäin leveä kipsilevy ja sitten päätin sen olevan kevytbetonia. Kun nyt olen porannut isomman reiän, olen kuitenkin ihmettelevä, koska se näyttää olevan jonkinlainen paksu kipsi + lastulevy. Voiko olla, että tällainen kipsiseinä voi olla noin 60 mm syvä? 70 mm syvyydeltä löytyy eristystä. Pöly, joka tulee ulos, on hienoa ja harmaata. Kun poraa hieman syvemmälle, tuli (tästä reiästä) myös hieman puujätettä. Aiemmin samaan seinään poratusta reiästä ei tullut puuta, vain rappausta/kevytbetonia/kipsiä.
Katso liitetyt kuvat!
Olen ostanut 8x60 mm kevytbetoniankkureita, jotka ajattelin kiinnittää asennusliimalla ja sitten ruuvata seinäkiinnikkeet. Koska olen nyt epävarma siitä, mistä seinä oikeasti on tehty, voi olla parempi käyttää jotain yleismuovitulppaa ja toivoa, että se toimii! Onko joku tehnyt samanlaista? Pysyykö liimattu yleismuovitulppa, jos se oikeasti on kipsiä?
En ole koskaan aiemmin asentanut TV:tä oikein ja kestävästi (opiskelijahuoneessa ei ollut niin tarkkaa), joten arvostan kaikkia neuvoja, joita voin saada!
Jos kyseessä on asuntojen välinen seinä, ytimen tulisi olla tiilimuuria, ellei kyseessä ole pienempi talo, jossa on vain muutama asunto. Silloin se voi olla lauta-aita. Kevytbetoni voidaan sulkea pois, samoin kuin lastulevy ja kipsi (ellei niitä ole käytetty seinäverhouksena myöhemmin). Tiiliseinän sisäpinnan pitäisi olla rapattu (ilman ruohoa mattoa), mutta siinä voi ehkä olla jonkinlainen puukuitulevy, kuten treetex. Jos kyseessä on lauta-aita, käytetään puuruuvia, tiiliseinä vaatii tavallisen proppua ja ruuvia.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.