Hei,
Minun täytyy korjata 20x20 cm betonia aukon alareunassa, katso kuva, miten se pitäisi tehdä, pitäisikö minun käyttää primeria saadakseni betonin tarttumaan, onnistuuko hienobetonilla?
Minun täytyy korjata 20x20 cm betonia aukon alareunassa, katso kuva, miten se pitäisi tehdä, pitäisikö minun käyttää primeria saadakseni betonin tarttumaan, onnistuuko hienobetonilla?
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 472 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 472 viestiä
Betoni on yleensä vaakasuorilla pinnoilla ja pysyy siinä, missä se on. Se ei liiku itsestään, eikä se tarvitse kiinnitystä. Tietenkään ei saisi olla pölyä, hiekkaa jne., mutta ne voi imuroimalla poistaa. Pölyä voi tulla jopa pohjustuksen jälkeen. Mutta jos ei pohjusta, niin ympäröivät pinnat ovat diffuusioavoimia, ja ne imevät veden betonista liian nopeasti, mikä aiheuttaa halkeilua ja heikentää betonia. Betonissa tulisi olla hidas kuivuminen, siksi pohjustetaan. Lisäksi käytetään kalvojuoksutinta tai jälkivettä tai peitetään muovilla, jotta kosteuden lukitaan.
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 472 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 472 viestiä
Ei, sanonhan sen. Primer ei liity betonin kiinnittymiseen.J Jörgen Ö sanoi:
En ole nähnyt kuvaa TS:lta ja luulin, että se olisi lattia, johon valetaan, ei seinä.
Jos kyseessä on seinä, niin betoni ei ole todennäköisesti kiinnostava vaihtoehto.
Paras vastaus
Mutta.N neo11 sanoi:
Tule nyt.
Primerillä on ehdottomasti tekemistä tartunnan kanssa.
Levität primerin parantaaksesi "oikean" betonin tarttumista.
Primerillä on EHDOTTOMASTI tekemistä betonin tarttumisen kanssa.
Esimerkki: https://betong.se/2015/01/21/fraga-experten-gjuta-betong-ovanpa-betong/
Joka tapauksessa.
Che69, ensin primer, sitten betonisose (mieluiten myös pieni tilkka primeria sinne) ja lopuksi betoni.
Hienobetoni (Finjan hienobetoni on hyviä juttuja) on suositeltavaa, ja primer sopii hienosti hienobetoniin.
Olen juuri valanut noin 110 säkkiä betonia ja rappannut 20 säkkiä rappausta Finjalla, joten uskallan väittää, että minulla on tuoretta tietoa.
Ne olivat lisäksi seiniä, jotka valoin.
Kuvaa ei kuitenkaan ole, joten tapaustasi ei voi kommentoida tarkemmin, joten vastaukseni on yleisempi.
Jos aiot kiinnittää betonia betoniin, suosittelen taas kerran primeria, sitten sose ja jonkinlainen kevyempi raudoitus, kuten kanaverkko/rapatuulos (riippuu tietysti paksuudesta, raudoitusverkko voi olla parempi, jos teet sen paksuksi), sitten varsinainen betoni. Jos kyse on seinän korjaamisesta, suosittelen sen sijaan Finjan "seinän paikkaus". Helppo työstää.
Liityn niihin, jotka sanovat, että sillä on tekemistä kiinnityksen kanssa - tarkemmin sanottuna se estää vanhaa betonia imemästä vettä uudesta betonista.
Vaihtoehto pohjustukselle on yleensä kastella vanha betoni läpikotaisin, johon aiotaan valaa uutta betonia.
Vaihtoehto pohjustukselle on yleensä kastella vanha betoni läpikotaisin, johon aiotaan valaa uutta betonia.
Klikkaa tästä vastataksesi