Minun tylsä panokseni koko pulmaasi on, että on varmasti vaikeaa saada aikaan jotain, joka näyttää hyväksyttävältä muotoilun näkökulmasta. Olisin ehdottomasti rakentanut neliön muotoisen pergolarakenteen sohvan ympärille ja sitten laittanut muovikatteen sen päälle. Helpoin tapa on sitten ottaa muovikatto alas syksyllä ja asettaa ne sohvasi päälle katosuojaksi ja sitten pressu kaiken ympärille. Mukavaa pergolassa on, että luot "huoneen" terassillesi, joka saa aikaan tunteen olohuoneesta, ja sen ulkopuolella olet "aurinkotuoli-huoneessa" jne. Haittapuolena pergolassa on 4 pilaria... Mutta mieti vielä ajatuksiasi. Onnea matkaan!
Minulla on tämä ajatus varasuunnitelmana. Mutta en halua vielä täysin luopua ensimmäisestä toiveestani...
Olen aloittelemassa piirustusta täällä... Voisiko tämä toimia?
Ajattelen pergolarakennetta ilman pilareita.
Jätän katon pois, mutta lisään purjekankaan kesällä.
Mutta tarvitaan poikkipalkki/rakenne siinä tapauksessa.
Riippumatta siitä, millaisen palkin asetat poikittain kaiken yli, se näyttää hirvittävän rumalta. Tarvitaan vain yksi tolppa "kulmaan", niin saat paljon siromman ja tyylikkäämmän rakenteen. Vaihtoehtoisesti aseta kantavat palkit diagonaalisti tolpille ja kattotuolit niiden päälle. Katso liitetty sotkuinen kuva
Riippumatta siitä, mitä palkki asetat poikittain kaiken päälle, se tulee näyttämään kauhean rumalta. Tarvitsee vain tolpan "kulmaan", niin saat paljon siromman ja tyylikkäämmän rakenteen. Vaihtoehtoisesti aseta kantavat palkit vinosti tolppien päälle ja kattotuolit niiden päälle. Katso liitetty suttuiset kuva [kuva]
Tämä OLI kyllä ei ollenkaan huono idea! SE voisi jopa sopia paremmin itse rakennuksen toteutukseen!
Ajattelin toisen ratkaisun, jossa kattopalkit lähtevät viuhkana kulmapylväästä sohvan takaa. Se voi olla upea, ja niin vältyt laittamasta palkkeja pylväiden väliin.
Ajattelin toista ratkaisua, jossa kattokannattimet leviävät viuhkamaisesti nurkkapylväästä sohvan takana. Se voi olla tyylikästä ja säästyt tukipalkkien asettamiselta pylväiden väliin
Uskoisin, että estetiikka ratkaisee enemmän
45x120 ruoteet, voit käyttää pisimmän paksummassa mitassa 45X145.
Kantopuut 45x140 sisempi lyhyt ja 45x190 ulompi, jolloin saat myös hieman kaltevuutta katolle
Vain luonnos, mutta senhän pitäisi vain pitää kangaskatto ylhäällä
Kyllä, voin ehdottomasti käyttää eri mittoja saadakseni kaltevuuden.
Mutta kysymys on, pitäisikö minun ehkä tyytyä suurempaan mittaan vain pisimmässä kantavassa lankussa, jotta saan kaltevuuden taaksepäin nurkkaa kohti.
Jos laitan suuremman mitan myös pisimpään sääntöön, saan myös kaltevuuden sivuille.
Se saattaa helpottaa veden valumista toisaalta... mutta saan enemmän vettä valumaan alas terassille kuin jos kallistaisin sen vain taaksepäin.
Vaihtoehto on päinvastoin... niin että vesi valuu keskelle, sitten taaksepäin.
Luulen, että enemmän estetiikka ratkaisee
45x120 reglar, voit käyttää pisintä hieman suuremmassa koossa 45X145.
Rakokannatin 45x140 sisempi lyhyt ja 45x190 ulompi, jolloin saat hieman kaltevuutta kattoon
Vain luonnos, mutta senhän pitää vain kannatella kangaskattoa
Tarjoan nopean luonnoksen...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.