3 021 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Siirrä ilmanvaihto
Olen remontoimassa kylpyhuonetta ja haluaisin siirtää ilmanvaihdon niin, että se tulee esiin uuden sisäkaton yläpuolelle ja sitten voi tulla ulos sen kautta.
Olen hieman epävarma, miten tehdä se parhaiten. Ajattelin tehdä uuden reiän olemassa olevaan kattoon. Työntää sisään putki tai liitäntä tai jotain ja sitten muurata vanha tukkoon. Voisiko se olla järkevää? Minkä kokoinen putken halkaisija minun pitäisi olla?
Onko tämä sellainen liitäntä, jota minun pitäisi käyttää seinässä? Vai onko olemassa parempi ratkaisu? Pelkkä putkipala?
Kuvassa musta viiva on siinä, missä uusi katto tulee olemaan.
Olen hieman epävarma, miten tehdä se parhaiten. Ajattelin tehdä uuden reiän olemassa olevaan kattoon. Työntää sisään putki tai liitäntä tai jotain ja sitten muurata vanha tukkoon. Voisiko se olla järkevää? Minkä kokoinen putken halkaisija minun pitäisi olla?
Onko tämä sellainen liitäntä, jota minun pitäisi käyttää seinässä? Vai onko olemassa parempi ratkaisu? Pelkkä putkipala?
Kuvassa musta viiva on siinä, missä uusi katto tulee olemaan.
Se ei saanut paljon vastakaikua, ja huomasin, että linkki katosi.
Tämä oli se läpikäynti, josta mietin pitäisikö minun käyttää.
https://ventilation.se/tak-och-vaggstos-med-genomforing-125.htm
Mutta jatkan kysymistä. Miten ratkaistaan sisäkaton ulosvirtaus? Onko olemassa jokin pääteosa, johon voin kiinnittää kattoventtiilin? (Ehkä pitäisi olla kattotuuletin.)
Vai vedetäänkö vain paljas putki?
Toivon uusia näkökulmia ja ehkä ideoita ratkaisuun.
Tämä oli se läpikäynti, josta mietin pitäisikö minun käyttää.
https://ventilation.se/tak-och-vaggstos-med-genomforing-125.htm
Mutta jatkan kysymistä. Miten ratkaistaan sisäkaton ulosvirtaus? Onko olemassa jokin pääteosa, johon voin kiinnittää kattoventtiilin? (Ehkä pitäisi olla kattotuuletin.)
Vai vedetäänkö vain paljas putki?
Toivon uusia näkökulmia ja ehkä ideoita ratkaisuun.
Paras vastaus
Liitin liesituulettimen putkella seinään ja käytin tällaista stosta.S stefand sanoi:Se ei saanut paljon vastakaikua, ja huomaan että linkki katosi.
Se oli tämä katsaus, josta mietin, pitäisikö sitä käyttää.
[linkki]
Mutta jatkan kysymistä. Miten ratkaisen ulostulon sisäkatossa? Löytyykö mitään päätettä, johon voisin kiinnittää kattoilmanvaihtoventtiilin? (Ehkä pitäisi käyttää kattotuulettinta.)
Tai vedetäänkö vain paljas putki ulos?
Toivon uusia näkemyksiä ja ehkä ratkaisuehdotuksia.
https://www.byggmax.se/stos-p315030#913=14371
Linkkaamaasi malliin voi laittaa putken. Käyttämäni stosiin meni suoraan mutka ja toisesta päästä vedin putken.
Stoosi hyväksyi myös tällaisen poistoilmaventtiilin:
https://www.bauhaus.se/fresh-franluftsdon-fmls-125
Riippuen siitä, miten aiot vetää putket katossa, voit käyttää jompaakumpaa stosta seinälle ja päättää putkivedon jotain linkkini kaltaista vastaavaa sisäkatosta ulos. Siihen voi sitten asentaa haluamasi poistoilmaventtiilin tai tuulettimen.
Klikkaa tästä vastataksesi
