3 406 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
Tasoitteen levittäminen erissä?
Hei!
Olemme juuri hankkineet uuden talon, ja nyt olen alkanut poistaa seinäpaneelia ja lattiaa kellarissa. Aion jakaa melko suuren huoneen, jossa lattia tarvitsee tasoittaa itsetasoittuvalla massalla (kallistuu jonkin verran) muurilla.
Nyt pohdin, toimiiko se, että tasoitan vain toisen uusista huoneista ja sitten muurataan seinä ja tasoitetaan toinen huone myöhemmin.
Tai jos jopa voisi tasoittaa sokkelin siihen kohtaan, missä muurattu seinä tulee olemaan, ja sitten tasoittaa kummatkin huoneet erikseen.
Olemme juuri hankkineet uuden talon, ja nyt olen alkanut poistaa seinäpaneelia ja lattiaa kellarissa. Aion jakaa melko suuren huoneen, jossa lattia tarvitsee tasoittaa itsetasoittuvalla massalla (kallistuu jonkin verran) muurilla.
Nyt pohdin, toimiiko se, että tasoitan vain toisen uusista huoneista ja sitten muurataan seinä ja tasoitetaan toinen huone myöhemmin.
Tai jos jopa voisi tasoittaa sokkelin siihen kohtaan, missä muurattu seinä tulee olemaan, ja sitten tasoittaa kummatkin huoneet erikseen.
On selvää, että voi tehdä tasoitteen sokkelille. Voi olla turvallinen tapa amatöörille luoda pohja muurin muuraukselle suorassa. Tein sen, kun aioin rakentaa sauna. Valoin sokkelin paikkaan, johon sijoitin seinät.
Minun pohdintani koskivat sitä, miten saan fyysisesti lohkot vaateriin. Esim. laittamalla vähän enemmän laastia toiseen päähän seinää ja näin saada seinä vaateriin, tai ehkä laittaa ja raudoittaa ensimmäinen kerros betoniin ja sitten sahata kiiloja lohkoista, jotka "syövät" korkeuseron?
Jos olisin sinun asemassasi, olisin muotoillut pienen sokkelin, tukenut ja valanut noin 4-10 cm karkeabetonilla ottaakseni vastaan korkeuseron. Paljon helpompaa näin saada hyvä lähtökohta muuraukselle. Sitten olisin laittanut tuen pystyyn seinän molempiin päihin ja merkinnyt ylös jokaisen muurikerroksen. Näin saat seinän sekä vaakasuoraan että pystysuoraan. Sen jälkeen olisin tasoittanut jokaisen huoneen erikseen. Paljon helpompaa tasoittaa pienempiä pintoja kerrallaan, kun sekoittaa käsin.
Klikkaa tästä vastataksesi