6 336 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Biobelysning - "svävande" vägg?
Antar att du får bygga en "ny vägg" utanpå din nuvarande och lämna öppet en bit nere vid golvet, samt uppe vid taket, där belysningen skall sitta.
Effekten blir då att väggen "svävar".
Måste tillägga att det var fruktansvärt snyggt!!
Effekten blir då att väggen "svävar".
Måste tillägga att det var fruktansvärt snyggt!!
Låter som att man kan slå många flugor i en smäll med en sån här svävande vägg. I mitt fall handlar det om nybyggnation så då antar jag att man helt enkelt bygger en för låg vägg som ger springor upp- och nedtill? Eller nu när jag tänker på det kanske man ändå måste bygga en riktigt vägg först och sedan en fuskvägg utanpå den...
Det man funderar på är ju damm och liknande för det lär ju vara omöjligt att städa bakom en sådan fuskvägg, eller bygger man igen väggen upp- och nedtill? Att ha någon slags bräda där borde väl dessutom underlätta installationen av lysrören?
Om man ändå gör något sådant här kanske man borde passa på att bygga in teven så att den ligger i samma plan som fuskväggen, men då antar jag att man får sätta in något slags ventillationsgaller?
Högtalare lär man väl också bygga in? Ojoj, det här skulle nog kunna bli riktigt läckert och borde väl inte bli alltför dyrt, eller?
Det man funderar på är ju damm och liknande för det lär ju vara omöjligt att städa bakom en sådan fuskvägg, eller bygger man igen väggen upp- och nedtill? Att ha någon slags bräda där borde väl dessutom underlätta installationen av lysrören?
Om man ändå gör något sådant här kanske man borde passa på att bygga in teven så att den ligger i samma plan som fuskväggen, men då antar jag att man får sätta in något slags ventillationsgaller?
Högtalare lär man väl också bygga in? Ojoj, det här skulle nog kunna bli riktigt läckert och borde väl inte bli alltför dyrt, eller?
Klicka här för att svara