2 270 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Känner du någon på Elbutik.se?
Moderator
· Stockholm
· 57 799 inlägg
Jag har också väntat på svar på frågor några dagar, tänkte beställa lite prylar nu i helgen.
Så min fråga: Gäller dina kontaktförsök en leverans? Jag vill ju inte beställa från en butik som har problem.
Däremot ringde jag dem om en annan fråga för en dryg vecka sedan, och fick svar direkt.
Jag hade en del kontakter med dem i en tidgare etapp i vårt bygge för ett par år sedan, då var de väldigt bra att ha att göra med.
Så min fråga: Gäller dina kontaktförsök en leverans? Jag vill ju inte beställa från en butik som har problem.
Däremot ringde jag dem om en annan fråga för en dryg vecka sedan, och fick svar direkt.
Jag hade en del kontakter med dem i en tidgare etapp i vårt bygge för ett par år sedan, då var de väldigt bra att ha att göra med.
Min erfarenhet är också att de brukar vara lätta att få kontakt med och att ha att göra med.
Tja, jag mailade en fråga för en dryg vecka sedan.
Då jag inte fått svar så surnade jag till, lite lätt och påminde dem om mitt brev i förrgår.
Så igår kom ett svar raskt och fint. OK inte svar på mina frågor men ett svar på varför det tar lite tid för dom att få fram uppgifterna. Så än så länge är jag nöjd.
Jag har också beställt av dom för ca 2år sedan, inga problem med det heller.
Så från mig får elbutik fortfarande godkänt (dock med en pytteanmärkning, man kan ju faktiskt svara att svaret kommer, men senare
)
Då jag inte fått svar så surnade jag till, lite lätt och påminde dem om mitt brev i förrgår.
Så igår kom ett svar raskt och fint. OK inte svar på mina frågor men ett svar på varför det tar lite tid för dom att få fram uppgifterna. Så än så länge är jag nöjd.
Jag har också beställt av dom för ca 2år sedan, inga problem med det heller.
Så från mig får elbutik fortfarande godkänt (dock med en pytteanmärkning, man kan ju faktiskt svara att svaret kommer, men senare
Redigerat:
Finns det några bra allternativ till elbutik.se? Med bra priser och webbshopp?
Jag bävar för den dagen något går riktigt fel med en order från elbutik.se... nu rör det sig bara om 140kr men men... Ska hålla fakturan en stund för att se om dom vaknar
Jag bävar för den dagen något går riktigt fel med en order från elbutik.se... nu rör det sig bara om 140kr men men... Ska hålla fakturan en stund för att se om dom vaknar
Moderator
· Stockholm
· 57 799 inlägg
Det finns några trådar här om det. De jag kommer ihåg på rak arm är expressel.se (ingen egen erfarenhet). De verkar ha lite tunnare sortiment än elbutik. Men är någom krona billigare åtmisntonde på de saker jag kollade häromveckan.
elproffset.se (som heter ngt. annat numera, men gamal addressen funkar fortfarande. Har goda erfarenheter av dem både vad gäller pris och leveransförmåga (fast de har stöpt om verksamheten sedan sist jag handlade). De har lite klent sortiment på hemsidan, men om man tar reda på e-numret (ex. via elgrossisternas sidor) så kan man beställa det mesta där, dvs mycket större sortiment än alla de andra (och man får pris direkt på sidan, även på det som inte ingår i deras ordinarie sortiment). Numera är de dyrare än elbutik (på det jag tittat på).
elonline, ingen egen erfarenhet.
elproffset.se (som heter ngt. annat numera, men gamal addressen funkar fortfarande. Har goda erfarenheter av dem både vad gäller pris och leveransförmåga (fast de har stöpt om verksamheten sedan sist jag handlade). De har lite klent sortiment på hemsidan, men om man tar reda på e-numret (ex. via elgrossisternas sidor) så kan man beställa det mesta där, dvs mycket större sortiment än alla de andra (och man får pris direkt på sidan, även på det som inte ingår i deras ordinarie sortiment). Numera är de dyrare än elbutik (på det jag tittat på).
elonline, ingen egen erfarenhet.
Jag hade kontakt med elbutik.se i somras. Det var lite returer och kreditering av kortköp osv. Allt fungerade bra, men det tog lite tid på grund av semestrar osv. De är inte så många på firman, så jag gissar att man koncentrerar sig på att leverera beställda varor i stället för att besvara mail om någon inte kan jobba på grund av sjukdom eller liknande. Vi får nog inte såga firman här riktigt än. Jag tycker att de är bra.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Expressel må vara billiga, men det är ju mest Malmbergs där.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Nån som handlat på elonline.se och eldirekt.se?
Klicka här för att svara