Vi er i startfasen med eventuelt at udbygge vores hus med 30 kvm med plade på jord. Tilbuddet vi har indtil videre er på 200 mm isolering i pladen.
Har et par overvejelser, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med, inden vi går i gang.
Planen er at have et byggefirma til at ordne taget helt færdigt og regelvægstomme, og så overtager jeg og ordner resten.

Spørgsmål 1: Er 45 + 145 + 45 fuldt tilstrækkelig væg i dag. Findes der u-værdi beregnet for denne konstruktion. Har fået oplysninger om, at væggen skal have u-værdi 0.18, tag 0.13 og gulv 0.13. Rækker den væg, og hvor meget isolering er nødvendig i en plade på jord for at opnå 0.13?

Spørgsmål 2: Hvordan gør man med plasten, der skal ligge mellem 145 og indre 45 reglen? Skal den blot slutte ved betongpladen, eller skal den fastgøres på en eller anden måde?
Skal en opadgående syltætning anvendes under 145'eren, når de rejser væggen?

Spørgsmål 3:
Skal det være plast, eller er det sikkerhedsvæv, der gælder i taget??

Spørgsmål 4:
Er det bedst at bede dem lægge kanterelement mod eksisterende plade, der findes i dag, eller kan man gøre som nogle andre og bare lægge syltpap langs den gamle plade? De talte om det, da jeg talte med dem sidst. (Det er jo billigere for dem selvfølgelig)

Ingen som har en anelse?? Tror jeg ikke på!!

1)
Kig på www.isover.se de har konstruktionsforslag med udregnede U-værdier.
2)
En måde er at trække den ned til pladen og så klemme plasten fast mellem syllætningen og den indvendige 45'ers regel. Så får du det tæt.
3)
Sikkerhedsvæv... Men jeg har ikke så stor viden der...
-Hvis du mener taget og ikke oven over loftet (under spærstolene)...
4)
(Ingen synspunkter)

Oki tak for dette.
Sikkerhedsvæven var beregnet til at ligge under spær. Mener du, at man lægger DEN PÅ taget??

Aaahaa... Jeg tror vi taler om lidt forskellige ting...

Du kan ofte lægge en folie af typen sikkerhedsvæv ovenpå spær og udelade den almindelige råspont, denne væv skal da være tætningslaget i ydertaget. Se gerne til, at købe en diffusionsåben væv, så slipper du for alt hvad luftspalte hedder i ydertagskonstruktionen! - Enkel og fugtsikrere end den klassiske "kolde loft" !!!
- Dog skal du sørge for, at du klarer stabiliteten i tagkonstruktionen, hvis du udelader råsponten, dette kan spærkonstruktøren svare på!

Under spær (indertaget) der skal det funktionelt være luft- og diffusionstæt (plast), sikkerhedsmæssigt ved jeg ikke om man kræver sikkerhedsvæv?
- Nogen der ved?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.