Hej.
Ville høre, om nogen har oplevet noget lignende. Købte en 2-plans villa bygget i -53. Teglfacade. I et af soveværelserne opdagede jeg, at der var sat celleplast inderst mod rummet, så at sige. Man har altså tapetseret på celleplast. Dette gør, at det jo ikke er muligt at fastgøre noget på væggen. Jeg blev meget forvirret over dette, da jeg aldrig har set noget lignende. Min første tanke var, at den tidligere ejer simpelthen havde sat en celleplastplade op i et forsøg på at forbedre isoleringen. Jeg spurgte den tidligere ejer, men han hævder at huset er bygget sådan. Godt nok passer det med vindueskarme, men jeg synes alligevel, det virker mærkeligt.. nogen der har oplevet noget lignende?
Ville høre, om nogen har oplevet noget lignende. Købte en 2-plans villa bygget i -53. Teglfacade. I et af soveværelserne opdagede jeg, at der var sat celleplast inderst mod rummet, så at sige. Man har altså tapetseret på celleplast. Dette gør, at det jo ikke er muligt at fastgøre noget på væggen. Jeg blev meget forvirret over dette, da jeg aldrig har set noget lignende. Min første tanke var, at den tidligere ejer simpelthen havde sat en celleplastplade op i et forsøg på at forbedre isoleringen. Jeg spurgte den tidligere ejer, men han hævder at huset er bygget sådan. Godt nok passer det med vindueskarme, men jeg synes alligevel, det virker mærkeligt.. nogen der har oplevet noget lignende?
Det lyder helt utroligt, at du skulle have cellplastplader som indervægge, hvis ikke andet så for brandfaren. Cellplast brænder omtrent lige så godt som benzin, så at man skulle have haft det tilgængeligt på den måde betragter jeg som udelukket. Derimod findes der jo folk til alt, så at nogen skulle have gjort noget tåbeligt senere er fuldt muligt.
Billeder?
Billeder?
Netop, brandrisikoen har jeg slet ikke tænkt på. Men det lyder da mærkeligt? I det andet soveværelse på overetagen har nogen efterfølgende sat krydsfinerplader op ovenpå. Men man kan se, at det er gjort efterfølgende, da det ligesom ikke "stemmer" med vindueskarmene. Men huset blev jo inspiceret før salget, synes det er underligt, at man ikke har bemærket det under inspektionen.tommib sagde:
Det lyder helt utroligt, at du skulle have celleplastplader som indervægge, hvis ikke andet så for brandrisikoen. Celleplast brænder omtrent lige så godt som benzin, så at man skulle have det tilgængeligt på den måde betragter jeg som udelukket. Dog findes der jo folk til alt, så at nogen skulle have gjort noget dumt senere er fuldt muligt.
Billeder?
Er ikke hjemme i øjeblikket, men kan lægge et billede op i løbet af dagen.
Besigtiget af sælgeren? Husk på, at formålet med sådan en besigtigelse er at finde ting, der kan tænkes at være skjulte fejl, som køber kan kræve erstatning for. Fejl, der er nemme at finde, som dette måske er, falder på din undersøgelsespligt at finde. Sælgeren vil jo ikke gøre dit arbejde, plus betale for det, at finde alle lette fejl og give dig brændstof til prutning.K ks85 sagde:Netop, brandrisikoen har jeg ikke engang tænkt på. Men det lyder da underligt? I det andet soveværelse på overetagen har nogen efterfølgende sat krydsfinerplader, ovenpå. Men man kan se, at det er gjort senere, for det "stemmer" ligesom ikke med vindueskarme. Men huset var jo blevet besigtiget inden salget, synes det er lidt mærkeligt, at man ikke har reageret på det under besigtigelsen.
Er ikke hjemme i øjeblikket, men kan lægge et billede op i løbet af dagen
Ok, det forklarer jo lidt, hvorfor de ikke noterede det.Tomtom79 sagde:
Besiktiget af sælgeren? Tænk på, at formålet med sådan en besigtigelse er at finde ting, som kunne tænkes at være skjulte fejl, og som køber kan kræve erstatning for. Fejl, som er lette at finde, som dette måske er, falder på din undersøgelsespligt at finde. Sælgeren vil jo ikke gøre dit arbejde, plus betale for det, at finde alle letfundne fejl og give dig brændstof til prutning.
Klik her for at svare