Hej
Jeg har et spørgsmål vedrørende gulvbjælkelag. Jeg har fjernet et gulv, der lå direkte på bjælkelaget (22 mm, spånplade med tynd parket ovenpå, det var altså en enhed lagt flydende). Derefter har jeg kottlat lidt, forbedret isoleringen og skal lægge spånplader og derefter parket.
Nu til spørgsmålet; behøver jeg at kottla op langs ydervæggen for at få støtte til spånpladen? Det vil jo skabe en kuldebro langs hele ydervæggen i så fald, og det var ikke gjort i den tidligere konstruktion.
På billedet er det altså højrekanten, det handler om. Pladerne kommer til at ligge i retning med tommestokken, så det er støtte til langsiden af pladen, det handler om.
Venlig hilsen