H Hans G2 sagde:
Bygger regler, brandregler og lignende er ikke retroaktive, men er baseret på, hvornår det er bygget. Var det godkendt i henhold til de regler, der gjaldt, da det blev bygget, er det som regel ok.
Det gælder også ved ændret brug. Hvis man fx bygger et vaskerum om til lejlighed, skal de krav, der gælder, opfyldes.
Så afhænger det af, hvilken type virksomhed der drives. Er det bare en almindelig lejlighed, som socialen lejer ud til en med social problematik? Eller er det et bopæl med personale til stede, der tilbyder pleje eller lignende? En lejlighed har lavere krav end et plejehjem.

Men det påvirker ikke din lejlighed eller dør, der har jo ingen anvendelse ændret sig, og så længe kravene blev opfyldt ved byggeriet, er det ok.
Der er ingen personale, jeg tror socialen lejer den af udlejeren, og det påvirker os. Fx personer, der ikke boede i ejendommen, brugte mine havemøbler og tissede på min nabos planter.
For vi har en fælles tagterrasse med private udepladser.

Du blander to ting, din dør og andre lejere.
Din dør udgår fra som noteret fra bygningens alder.
Det andet er, hvilke lejere ejendomsejeren accepterer.
Det enkle svar er, at du med største sandsynlighed ikke kan påvirke noget, medmindre du får ejeren på din side.

A AndersS sagde:
Du blander to ting, din dør og andre lejere.
Din dør udgår fra som noteret fra bygningens alder.
Det andet er hvilke lejere som ejendomsejeren accepterer.
Det enkle svar er at du kan med stor sandsynlighed ikke påvirke noget hvis du ikke får ejendomsejeren på din
Vi må se, jeg vender tilbage med mere info

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.