God morgen
Er der nogen, der ved, hvordan man får fat i nye yderdøre
som er 19 høje til en rimelig pris??
Tak på forhånd
 
Godaften.

Gå ind i din nærmeste byggemarked, byggforretning eller brændehus.
 
Min nærmeste byggemarked har ikke rimelige priser på noget :-/
Findes der 19 høje i ordinært sortiment?

Min dør ser i øvrigt ud til at være "18,5" ???
 
Der findes nogle producenter, der laver døre i mærkelige højder, og jeg tror bestemt, at det billigste er at henvende sig til en af "de store".

Så kan et snedkeri fremstille døre i alle mål, og du kan bestille det fra "de store" også, men det bliver sjældent billigt.

Kan I ikke øge højdemålet på åbningen i stedet?
 
Tommy_S sagde:
Kan I ikke øge højdemålet på åbningen i stedet?
Nja, der er vel maks 15 cm man kan øge med, men det skal nok være en lav dør på min torpstuga, dog gerne mere isoleret og tættere men en indvendig dør om vinteren ville måske være en enklere løsning......
 
Haagbard sagde:
... men en innerdörr på vintern vore kanske en enklare løsning......
Ja, nogle gange er det sådan!
 
Vi bestilte en "lav" dør.
Har for mig, at det var Swedoor.
Det blev ikke billigt i forhold til listeprisen for en standarddør.
Det føltes lidt tåbeligt at betale en masse mere for at få mindre materiale...
(Jo, jeg forstår hvorfor...Economy of scale som englænderen ville sige)

Men tjek med en snedker. Vi købte døre og vinduer til vores torp af sådan en gammeldags snedker i byen.
I ved, dem med tre-fire fingre manglende ;)

Koster omtrent som tømmerhandlerens ting, men man kan bestemme mål, profiler, glas etc helt selv.

Vi er meget stolte af vores dør, så derfor lægger jeg et billede ind...

040215-073.jpg
 
Og vi har indvendige døre også. Lignende, men med hel isolerglasrude i stedet for sprossede småglas i kulturglas.
 
Flot, men hvorfor har man isolerglasruder indendørs?
 
Lidt nomenklaturforvirring bare...

Det er altså inderdøre lige indenfor yderdørene, for at få en bedre isolering.
Hedder det ikke også inderdøre???

Ikke inderdøre som sidder i indervægge, for der ville det være virkelig mærkeligt med isolérglas...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.