Hej! Skulle behöve hjælp med at tyde risiciene i denne inspektion af en villa..

Vores tanke var at totalrenovere, bo et stykke tid og når vores drømmetomt kommer bygge et nyt hus om nogle år, og måske tjene nogle penge alligevel. Og denne ejendom ligger virkelig i et fint område.
Jeg ved, at den har været til salg for ikke så længe siden, men nu er huset tilbage.

Det som står i beskrivelsen hos ejendomsmægleren er, at der er en vandskade i køkken/badeværelse/entre som man som køber får 120.000 kr af forsikringsselskabet i erstatning.
Det er jo måske en af de vigtigste punkter, som jeg har brug for svar på, er det en rimelig sum og hvor besværligt kan det være?

Også garagen kan være en stor risiko?

Tanken er, at vi skal gøre så meget som muligt selv, jeg har ganske meget tid at bruge på min fritid og synes det er sjovt at have noget at hygge med.

Bes.protokol: https://media.fastighetsbyran.se/Fil/1754796

Garagen gætter jeg på er uisoleret. Så kan der i princippet ikke være nogen skjulte skader. Så der er ingen risiko. Men det er nok tid til at gøre noget ved overfladen. Skaderne i huset er meget sværere at vurdere omfanget af. Meget af omkostningen ved den type skader er arbejde. Så hvis du regner med at lave meget arbejde selv, bliver det sandsynligvis betydeligt billigere at fikse. Jeg gætter på at et hus i den stand skræmmer mange købere. Så det kan nok blive en god forretning.

Tagkonstruktionen er ikke den mest spændende, bør nok overveje at udskifte masoniten i undertaget med dug eller råspont. Garagetaget skal nok lægges om, men det er jo småpenge ca. 15.000:-
De fleste af overfladerne ser jo ud til at være nyere, så der burde ikke være så meget overmalet og skjult der.

Daniel 109: Ja nej det er sikkert uisoleret, så da bør man jo kunne se om det ser helt råddent ud..

Stefan N: Nej jeg tænker mig at det måske er at rive alt gammelt af og lægge råspånt og tagpap som er sikrest? eller om man lægger en dug.. er ikke superdygtig til det der.. Det skal jo blive godt men måske unødvendigt at smide penge i havet på de dyreste bedste løsninger.

Tak for svarene indtil nu! :)

Der står ikke hverken om årsagen eller omfanget. Så er det umuligt at gætte, hvilke foranstaltninger der er nødvendige, og hvad det kan koste.
Ved du, hvad fugtskaden skyldes? Kommer det fra pladen, eller er det en vandskade fra et rør, eller hvad kan det være?

Lars48: Nae jeg ved ikke, men det føles jo som om der er noget, der er lækket i køkkenet, må tale med ejendomsmægleren, forsikringsselskabet har allerede bestemt, hvad erstatningen bliver, så måske ved de mere.. kan man jo håbe. Eller så smider de bare lidt penge og så slipper de for at bekymre sig mere.

Hej igen, Har nu læst udredningen om vandskaden..

Det ser ud til, at et rør i køkkenet har lækket, dog ser det ikke ud til at lække noget, når de skyller, man får ingen fugtindikering der hvor det har lækket, men store mikrobiologiske vækster findes der.

De måler forhøjede fugtværdier på gulvet i køkkenet, samt gulvet i gangen (som er i tilknytning til køkkenet) og i badeværelset på gulvet mod den væg, som køkkenlækken er.

Hvor farligt er det med disse mikrobiologiske vækster, de taler om? Hvor meget skade tror I, der kan være på husets vægge og gulv?

Er 120.000 kr en rimelig erstatning tror I? Hvad er Worst Case Scenario?

Tak for svarene indtil videre!

Du bør nok fjerne gulvene på de områder, hvor du har indikeret fugt, og tjekke om noget mere skal udskiftes. Så mindst nye overflader i de rum. Det medfører sandsynligvis, at du skal have nye overflader i hele badeværelset. Arbejdet under er sandsynligvis ikke så dyrt, men kræver en del arbejde.

Står der gulvspån et sted, kan det betyde meget mere arbejde/måske større skade?

Antager at det betyder, at gulvet er opklodset, og der ligger spånplader, som gulvet så ligger på?

Skal til forpremiere på torsdag, har I gode tips til steder jeg skal kigge ekstra nøje på? :geek:

Kommer nok til at tage billeder jeg kan dele her også bagefter :)

• Synes
Lars48
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.