Hej med jer,
Nu ved jeg ikke rigtig, om jeg har det rette sted at spørge, men håber i hvert fald, at nogen med erfaring kan svare på dette,
Jeg har købt en betonblander på 165L og undrer mig over, hvor mange betonsække på 25KG der passer i denne? samt om blande tiden er 10 min eller mere?
Stort tak for hjælpen.
MVH
 
Typ 12 liter per sæk. Så ville jeg ikke køre fuldt, da den så bliver ret ranglet.

Sent from my A500 using Byggahus
 
  • Synes
Maxpayne
  • Laddar…
5 sæk ungefär.
 
  • Synes
Maxpayne
  • Laddar…
I min 130 liter bliver det perfekt med 20 kg cement.
 
  • Synes
Maxpayne
  • Laddar…
Lidt mindre end halvdelen af tromlens volumen plejer at være godt. I dit tilfælde måske 5-6 stk. 25-kg sække.

Hvis du ikke har brugt en betonblander før og det er en billigere model, så husk at aldrig starte maskinen med fuld tromle, hvis du har slukket den. Du risikerer da, at kondensatoren går i stykker, da de billigere modeller ikke kan klare at starte en fuld tromle på grund af manglende drejningsmoment.
 
  • Synes
FiWi og 1 anden
  • Laddar…
Tak til jer alle, der svarede på mit spørgsmål men men, når jeg læser i instruktionsbogen så står der følgende:
Trumvolumen i Liter 165
Arbejdsvolumen i Liter 100 til 130
så hvad mener de med arbejdsvolumen?
Tak skal I have
 
Kør blanderen i gang, hæld grus og sand i, tilsæt vand. Prøv dig frem uden at tilsætte cement, du vil bemærke, når det løber over. Så har du fundet den øvre grænse for arbejdsmængden.
Tombolaen skal hælde, når blandingen kører.
Vær omhyggelig med at rengøre blanderen både indvendigt og udvendigt efter afsluttet arbejdspas, så vil du have glæde af den i mange år.
 
  • Synes
Maxpayne
  • Laddar…
Tak, men jeg har ingen sand eller grus, har bestilt grovbeton færdigblandet.
Vil tjekke, hvor meget tid (eller hvor mange blandinger i tromlen) det vil tage til støbning af et rum på 6 kvm med en 10 cm tyk plade.
Tak for hjælpen
 
  • Synes
hahel
  • Laddar…
Regn med, at du kan blande 60-80 liter.

Det du blander, skal have ordentlig plads til at bevæge sig i blanderen, så skal man lave beton, så kan man ikke fylde så meget i.
 
  • Synes
Maxpayne
  • Laddar…
Maxpayne sagde:
Trumvolym i Liter 165
Arbetsvolym i Liter 100 til 130
Nu ved jeg intet om beton, men tromlevolumen må være, hvor meget tromlen kan rumme, hvis du fylder den propfuld. Men sådan kan man jo ikke arbejde.

Arbejdsvolumen er vel, hvor meget du skal have i den, når du blander.
 
  • Synes
Maxpayne
  • Laddar…
Betyder dette, at der er fejl i instruktionsbogen?
Førresten blanderen købt på Jula en polsktillverkat.
Jeg må simpelthen vente, indtil min beton er hjemme, og så prøve og se, hvor meget den tager
Tak for alle svar
MVH
 
Jeg har også en julablandare - den største model. Husker ikke hvor mange liter den er på, men jeg reagerede også over, at den havde lille kapacitet. Jeg blander ikke mere end et par tre sække ad gangen, så begynder motoren at lugte af plast.

Det er ikke muligt at sammenligne dem der med originalen, men den var billig...
 
  • Synes
Molehill
  • Laddar…
Ja den er den største model de har, den er også billigere nu jeg benyttede mig af det og købte den i går for 2690 Kr mens de har udsalg fandt ingen brugte så købte denne den er jo kæmpe stor
MVH
 
var nødt til at tjekke, hvad det var jeg havde.

en 130 liters var det, og i den er der maks 60 liter, hvis man skal have god omrøring.
 
  • Synes
Maxpayne
  • Laddar…
Hvis du bare skulle blande til et rum og ikke have noget andet, så havde jeg helt klart lejet en brocka (tombola) i stedet.
Returnér Jula-blanderen og lej en ordentlig! :)

Hvad angår volumen, vil du mærke, hvor meget du kan blande. I en 130l ville jeg gætte 60-80 liter effektivt. Arbejdsvolumen er nok, hvad den kan holde, ikke hvad den kan blande. (når du har blandet færdigt, kan du hæve den og lade den snurre præcis som en betonbil, så massen ikke står stille og brænder)

/Thomas
 
  • Synes
Adamnolsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.