Hej med jer,
Nu ved jeg ikke rigtig, om jeg har det rette sted at spørge, men håber i hvert fald, at nogen med erfaring kan svare på dette,
Jeg har købt en betonblander på 165L og undrer mig over, hvor mange betonsække på 25KG der passer i denne? samt om blande tiden er 10 min eller mere?
Stort tak for hjælpen.
MVH
Nu ved jeg ikke rigtig, om jeg har det rette sted at spørge, men håber i hvert fald, at nogen med erfaring kan svare på dette,
Jeg har købt en betonblander på 165L og undrer mig over, hvor mange betonsække på 25KG der passer i denne? samt om blande tiden er 10 min eller mere?
Stort tak for hjælpen.
MVH
Typ 12 liter per sæk. Så ville jeg ikke køre fuldt, da den så bliver ret ranglet.
Sent from my A500 using Byggahus
Sent from my A500 using Byggahus
Lidt mindre end halvdelen af tromlens volumen plejer at være godt. I dit tilfælde måske 5-6 stk. 25-kg sække.
Hvis du ikke har brugt en betonblander før og det er en billigere model, så husk at aldrig starte maskinen med fuld tromle, hvis du har slukket den. Du risikerer da, at kondensatoren går i stykker, da de billigere modeller ikke kan klare at starte en fuld tromle på grund af manglende drejningsmoment.
Hvis du ikke har brugt en betonblander før og det er en billigere model, så husk at aldrig starte maskinen med fuld tromle, hvis du har slukket den. Du risikerer da, at kondensatoren går i stykker, da de billigere modeller ikke kan klare at starte en fuld tromle på grund af manglende drejningsmoment.
Tak til jer alle, der svarede på mit spørgsmål men men, når jeg læser i instruktionsbogen så står der følgende:
Trumvolumen i Liter 165
Arbejdsvolumen i Liter 100 til 130
så hvad mener de med arbejdsvolumen?
Tak skal I have
Trumvolumen i Liter 165
Arbejdsvolumen i Liter 100 til 130
så hvad mener de med arbejdsvolumen?
Tak skal I have
Kør blanderen i gang, hæld grus og sand i, tilsæt vand. Prøv dig frem uden at tilsætte cement, du vil bemærke, når det løber over. Så har du fundet den øvre grænse for arbejdsmængden.
Tombolaen skal hælde, når blandingen kører.
Vær omhyggelig med at rengøre blanderen både indvendigt og udvendigt efter afsluttet arbejdspas, så vil du have glæde af den i mange år.
Tombolaen skal hælde, når blandingen kører.
Vær omhyggelig med at rengøre blanderen både indvendigt og udvendigt efter afsluttet arbejdspas, så vil du have glæde af den i mange år.
Tak, men jeg har ingen sand eller grus, har bestilt grovbeton færdigblandet.
Vil tjekke, hvor meget tid (eller hvor mange blandinger i tromlen) det vil tage til støbning af et rum på 6 kvm med en 10 cm tyk plade.
Tak for hjælpen
Vil tjekke, hvor meget tid (eller hvor mange blandinger i tromlen) det vil tage til støbning af et rum på 6 kvm med en 10 cm tyk plade.
Tak for hjælpen
Betyder dette, at der er fejl i instruktionsbogen?
Førresten blanderen købt på Jula en polsktillverkat.
Jeg må simpelthen vente, indtil min beton er hjemme, og så prøve og se, hvor meget den tager
Tak for alle svar
MVH
Førresten blanderen købt på Jula en polsktillverkat.
Jeg må simpelthen vente, indtil min beton er hjemme, og så prøve og se, hvor meget den tager
Tak for alle svar
MVH
Jeg har også en julablandare - den største model. Husker ikke hvor mange liter den er på, men jeg reagerede også over, at den havde lille kapacitet. Jeg blander ikke mere end et par tre sække ad gangen, så begynder motoren at lugte af plast.
Det er ikke muligt at sammenligne dem der med originalen, men den var billig...
Det er ikke muligt at sammenligne dem der med originalen, men den var billig...
Hvis du bare skulle blande til et rum og ikke have noget andet, så havde jeg helt klart lejet en brocka (tombola) i stedet.
Returnér Jula-blanderen og lej en ordentlig!
Hvad angår volumen, vil du mærke, hvor meget du kan blande. I en 130l ville jeg gætte 60-80 liter effektivt. Arbejdsvolumen er nok, hvad den kan holde, ikke hvad den kan blande. (når du har blandet færdigt, kan du hæve den og lade den snurre præcis som en betonbil, så massen ikke står stille og brænder)
/Thomas
Returnér Jula-blanderen og lej en ordentlig!
Hvad angår volumen, vil du mærke, hvor meget du kan blande. I en 130l ville jeg gætte 60-80 liter effektivt. Arbejdsvolumen er nok, hvad den kan holde, ikke hvad den kan blande. (når du har blandet færdigt, kan du hæve den og lade den snurre præcis som en betonbil, så massen ikke står stille og brænder)
/Thomas
