Hej Har begyndt mit kælderprojekt tænkte fortsætte her i stedet for at starte ny tråd.
I dag begyndte jeg at bryde den gamle plade op gik rigtig hurtigt i fyrrummet og på Toa'n (6-10 cm og armeret beton).
I morgen skal jeg teste transportbåndet som skal hjælpe mig med at transportere al gammel beton og ler gennem vinduet til en trillebør, derefter køre lige 6m til container, vi får se fik denne idé af en fyr på arbejdet hehe sjovt ikke.

Tænkte gøre selv bilning, gravning og så vil jeg gøre sådan her
1- jordduk
2- Lecakugler 5-10
3- to styk 100 mm frigolit S100 totalt 20 cm isolering
4- plastik
5 - varmerør lægges af en autoriseret Hvad synes I?.
6- Betonplade 8 Cm jeg vil leje en autoriseret og jeg skal blande betonen. Har talt med forsikringsselskabet og de sagde at vand El og betongstøbning som skjuler el eller vandrør skal lægges af autoriseret ellers risikerer jeg at miste erstatningen ved lækageskader og sådan.

hvad tror I om det?
Her nogle billeder
Orange cementblander i en kælder under renovering, del af et projekt for at forberede og blande beton til et kældergulv. Nedrevet betonggulv i et smalt rum med flisevægge, skovl og murbrokker ses på gulvet. Jackhammer ved siden af en bunke knust beton på gulvet i et kælderrum. Bor bruges til at bryde den gamle betongulvplade. Kredebord og værktøj i baggrunden. En kælder i renovering med brudt beton og værktøj; et bor ses i fjernområdet, og ledninger ligger på det ødelagte gulv. Transportbånd i kælder med brædder og værktøj omkring, klar til at fjerne gammel beton og ler. En borehammer er vist i gang med at bryde et gammelt betongulv op i et lille rum med flisebeklædte vægge. Der ses revet beton på gulvet. Kælder under renovering med betonplade fjernet; der ses værktøj, en rulle hvid kabel, og udsat VVS. Væggene er delvist nedbrudt. En boremaskine står i et rum med itubrudt betongulv. Der er fliser på væggene og murbrokker spredt ud over gulvet.

lagde mærke til, at billederne ikke kom i orden.......

Lej en blander så er du fri for bekymringerne. Dårlige ting bliver man bare frustreret af. Men hvis du nu køber, pas på den. Kør den ren med småsten efter brug. Og hvis du vil spare, lav betonen selv, bestil hjem støbesand og lidt singel og almindelig standardcement, så er der penge tilovers til at købe en "rigtig" blander.

Bile først og test transportbnadet så. Living on the edge! :)

Her lidt resultat
Jula 165 Liters blander kan ikke køre med mere end fire 25 Kg sække. mange har sagt det, men men, den fungerer fint.

• En gulvfliseinstallation med to udgravede huller og synlige rør i et badeværelse under renovering.
  • Byggeplads med jord og stenbrokker, en skovl og kabler på gulvet; forbundet med en 165 liters cementblandertest.
  • Gravearbejde i gang med udgravet hul og værktøj inklusive bor og handsker i en brolagt kælder eller garage. Rester af murbrokker ses.
  • En delvist udgravet kælder eller fundering viser et åbent hul i gulvet omgivet af fliser og rør. Arbejdsmaterialer ses omkring.
  • Rummeligt hul i gulvet ved siden af flisevæg, mulig bygge- eller renoveringsprojekt.
  • En delvist udgravet betongulv med synlige rør langs væggen i en kælder eller garage. Arbejdet er igang med en cementblander.
  • Rør dækket af beton og snavs ligger på jorden ved siden af en spand og diverse værktøj.
  • Rør og fittings med rust og betonrester ligger på jorden ved siden af en spand med affaldsrester og en vandslange.
  • Rustent rør omkringstøbt i beton med synligt talet "66", omgivet af jord og planter, muligvis del af byggeprojekt.
  • Billede af forskellige røde og grå rørstykker, koblinger og fittings til byggeri, placeret på et betongulv ved siden af en papkasse.
  • En byggeplads med orange PVC-rør, værktøj og byggematerialer på gulvet. Skumblokke og fugemasse kan ses ved siden af rørene.
  • Rørinstallation med orange plastrør i jord.
  • Rør og jord i en udgravet kælder med orange og grå rør. Løst jord og murbrokker omkring, del af et byggeri eller renovering.
Senest redigeret:
flere billeder
Rørarbejde i jorden under et badeværelsesgulv med synlige orange PVC-rør bøjet omkring udfordrende jordforhold. Rør og drænsystem med grusfyld i byggeprojekt. Gulvbyggeri med hvide isoleringsplader, rør og værktøj. Vægbillede af rørinstallation og armatur i et bygge- eller renoveringsprojekt, med plastfolie og metalnet i baggrunden. Betonforstærkning med metalnet på en væg under renovering. Et hul i væggen med synlige ledninger og fliser samt en sort plastikpose. Badeværelse under renovering med vådt cementgulv og hvide fliser langs væggene. Stabel af sække med cement fra Finja, plastikpose og hvide rør i et ufærdigt rum. Rummet under renovering med synlige rør og armeringsnet på gulvet; en person arbejder i baggrunden ved et vindue. Betonggulv under konstruktion i et rum med udsatte rør og en væg i renoveringsstadiet.

• Grøft i gulvet med udsyn til rørinstallation, omgivet af jord og fliser. Gul arbejdshandske placeret nær røret.
  • Gravet hul i en væg, hvor et orange afløbsrør er synligt. Området er fyldt med jord og støv, under renovation eller byggeprojekt.
  • Rød kloakledning i mørk grav med jord omkring.
  • Rørinstallation i et uafsluttet rum med synlige orange rør på et jordgulv, papkasse med flere rørdele på siden.
  • Gulv med synlig isolering og delvis fjernet dækplade under renovering.
  • Gulvet med upbrudte fliser og eksponerede rør viser en igangværende renovering med skråtstillede hvide fliser og revner.
  • Billede af et rum under renovering med værktøj, rør, letklinker og byggematerialer spredt over gulvet.
  • Byggeplads i rum med hvidt gulv dækket af plader, værktøj og materialer spredt omkring. En sæk Lättklinker står i hjørnet.
  • Byggearbejde i gang med afdækket område og synlige rør i hjørnet af et rum med plastik og murværk.
  • Betonggulv under renovering med metalnnetværk og plastikafdækning.
  • Plastark på gulv omgivet af byggeudstyr, med snavs og fodaftryk.
  • Fliser på gulvet, med uafdækkede pletter af jord og rørinstallation langs væggen. Plastik beskyttelse delvist synlig.
  • Rørinstallation og armeringsnet i en væg under renovering. Ventiler og ledninger er synlige.
  • Byggmaterial i et rum med en cementblander, papkasser, hvide plastrør og en dør på gulvet.
  • Mand arbejder på gulv med beton og fliser, VVS-rør synlige i ufuldendt rum.
Senest redigeret:
det blev en hel del billeder hehe har rigtig mange men det er nok med dem
MVH

Bedste svar

Ser jo godt ud. Håber du slipper at skifte afløbet næste gang for dette gulvet bliver vel lidt mere svær at forcere? ;-).

Maxpayne Maxpayne sagde:
Tak men jeg har ingen sand eller grus har bestilt grovbeton færdigblandet.
Vil gerne vide, hvor meget tid (eller hvor mange blandinger i tombolaen) det vil tage til støbning til et rum på 6 kvm med 10cm tyk plade.
Tak for hjælpen
Bliver jo rundt 600 Liter, så 12 tromler bliver det med rundt 50L i hver. Er det en 240 volt og en lille blander, så bliver det nok det dobbelte, da de ikke kan klare vægten. Da jeg støbte, lånte jeg ind, så jeg havde 3 større blandere og 2 gode venner på hånden. Det blev alligevel ret stressende at vibrere og støbe, laste ind i blanderen osv. Lidt større end det du planlægger.. ca 14m2 og 15cm tykt. 2,1 kubik) Næste gang bliver det at bestille..

Tror du ikke problemet er løst efter 7 år? ;)

• Synes
Christian.a
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.