Hej Har begyndt mit kælderprojekt tænkte fortsætte her i stedet for at starte ny tråd.
I dag begyndte jeg at bryde den gamle plade op gik rigtig hurtigt i fyrrummet og på Toa'n (6-10 cm og armeret beton).
I morgen skal jeg teste transportbåndet som skal hjælpe mig med at transportere al gammel beton og ler gennem vinduet til en trillebør, derefter køre lige 6m til container, vi får se fik denne idé af en fyr på arbejdet hehe sjovt ikke.
Tænkte gøre selv bilning, gravning og så vil jeg gøre sådan her
1- jordduk
2- Lecakugler 5-10
3- to styk 100 mm frigolit S100 totalt 20 cm isolering
4- plastik
5 - varmerør lægges af en autoriseret Hvad synes I?.
6- Betonplade 8 Cm jeg vil leje en autoriseret og jeg skal blande betonen. Har talt med forsikringsselskabet og de sagde at vand El og betongstøbning som skjuler el eller vandrør skal lægges af autoriseret ellers risikerer jeg at miste erstatningen ved lækageskader og sådan.
Lej en blander så er du fri for bekymringerne. Dårlige ting bliver man bare frustreret af. Men hvis du nu køber, pas på den. Kør den ren med småsten efter brug. Og hvis du vil spare, lav betonen selv, bestil hjem støbesand og lidt singel og almindelig standardcement, så er der penge tilovers til at købe en "rigtig" blander.
Tak men jeg har ingen sand eller grus har bestilt grovbeton færdigblandet.
Vil gerne vide, hvor meget tid (eller hvor mange blandinger i tombolaen) det vil tage til støbning til et rum på 6 kvm med 10cm tyk plade.
Tak for hjælpen
Bliver jo rundt 600 Liter, så 12 tromler bliver det med rundt 50L i hver. Er det en 240 volt og en lille blander, så bliver det nok det dobbelte, da de ikke kan klare vægten. Da jeg støbte, lånte jeg ind, så jeg havde 3 større blandere og 2 gode venner på hånden. Det blev alligevel ret stressende at vibrere og støbe, laste ind i blanderen osv. Lidt større end det du planlægger.. ca 14m2 og 15cm tykt. 2,1 kubik) Næste gang bliver det at bestille..