Hej!

Glad hjemmebygger, der har brug for hjælp, da min hjerne åbenbart ikke kan tænke.

Jeg bygger en mindre terrasse på forsiden af vores hus og en trappe tilhørende denne. Da trappen bygges over en eksisterende sten trappe, har jeg måttet udgå fra det, der er.

Jeg står nu i et problem, at jeg ikke i mit hoved kan finde ud af, i hvilke vinkler jeg skal save mine terrassebrædder til trappetrinnet.
Venligst, kan nogen bare hjælpe mig med at tænke eller give mig tips til, hvordan jeg skal gå frem.

Tak på forhånd!

• Trækonstruktion til trappe, der bygges over en eksisterende stentrapppe ved et hus. En grøn spand og nogle løse træplanker i nærheden.
  • Trærammer og brædder under konstruktion til en trappe eller lille terrasse udendørs. Udfordringer med vinkler og tilpasning på grund af eksisterende stentrin.
Er det den kappede side, der ikke er lige så lang på terrassen, du har kappet 90 grader og 45 grader? Det kan de selvfølgelig aldrig blive med samme antal brædder. Kløv en på længden eller lad den gå ind under næste regel, så den ikke ses, for dem der er kappet 90 grader.

• Synes
Bonuspater
  • Laddar…
Svært at forklare, men læg brædderne over hinanden, hvor de mødes, så du får deres skæringspunkter (edit: så saver du brædderne, hvor de skærer hinanden), derefter skal du sandsynligvis forstærke lidt ekstra baseret på, hvor skæringspunkterne bliver. Ellers kan du lægge en frise, så spiller det mindre rolle, hvor terrassebrædderne mødes, men det bliver måske ikke lige så pænt.

Jeg antager, at trappetrinene er præcis lige dybe på begge sider af "vinklen".

• Synes
Bonuspater og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.