At sætte ind diagonaler i rummene nærmest hjørnerne dvs. lægter som går skråt mellem hjørnet og næste lægte.

Se byggevejledningerne på svenskt trä. F.eks. på enkelboden.

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
I
Z z_bumbi sagde:
At indsætte diagonaler i rummene nærmest hjørnerne, dvs. reglar som går skråt mellem hjørnet og næste regel.

Se byggevejledningerne på Svenskt Trä. T ex på enkelboden.
Det i kombination med hulbånd på kryds burde nok holde til en skånsk vinterstorm.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Nissens
I Incinerator sagde:
cc1000 i dette tilfælde ser ud til at være valgt for at stemme med takstolene, som han også har sat på cc1000.
Virkelig besynderligt mål.

• Synes
  • Haha
Magnus E K og 1 anden
  • Laddar…
Cc1000 er vel et perfekt mål for tp20 stående yderbeklædning eller?

Nissens
B Bjober sagde:
Cc1000 er vel et perfekt mål for tp20 stående yderpanel eller?
Det har absolut INGENTING med yderpanelet at gøre…

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Burde ikke TS svare på det? Eller TS kammerat?

Nissens Nissens sagde:
Havde jeg bygget enklere skure ifølge TS beskrivelse, havde det været med Byggmax tag/væggplade 1050mm bred. cc1000mm, en eller to kordlinger at skrue farmarskruen i + de stående regler.
Stift som en brudgomspik. Ingen svaj der ikke.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Nissens
B Bjober sagde:
Burde TS ikke svare på det? Eller TS venner?
Hvad snakker du om?
Er du moderator?
Hvorfor skulle ikke forumdeltagere få formidle information i trådene?

At yderpanelet ikke har noget med stolperne i ydervæggene at gøre, er selvklart uanset hvilke venner man har…

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Hvad snakker du om?
Er du moderator?
Hvorfor skulle deltagere på forumet ikke få videregive information i trådene?

At yderpanelet ikke har noget med stolperne i ydervæggen at gøre, er selvfølgelig uanset hvilke venner man har...
På den anden side opfatter jeg, at du ikke bryder dig om, at jeg formidler informationen om, at et enklere skur med stramt budget godt kan bygges på den måde.

Nissens
B Bjober sagde:
På den anden side opfatter jeg, at du ikke kan lide, at jeg formidler informationen om, at et enklere opbevaringsrum med stramt budget bestemt kan bygges på den måde.
På hvilken måde?
Stolperne har ikke noget at gøre med yderpanelet...

Nissens Nissens sagde:
På hvilken måde?
Stolperne har ikke noget at gøre med yderpanelet…
Hvordan ved du det?

Nissens
B Bjober sagde:
Hvordan ved du det?
Fordi jeg ved, hvordan man bygger. Man sætter en sømmereglen mellem stolperne, som man monterer yderpanelet i. Derfor spiller c-c mellem stolperne absolut ingen rolle for yderpanelet.

Har du nogensinde bygget noget?

• Synes
Incinerator og 2 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Fordi jeg ved, hvordan man bygger. Man sætter en spikregel mellem stolperne for at sætte yderpanelet i. Derfor spiller cc (center-til-center) mellem stolperne ingen som helst rolle for yderpanelet.

Har du bygget noget nogensinde?
Ja, jeg bygger ofte ting. Gerne fra grunden, og da må man forstå, hvordan alle indgående komponenter fungerer. Specielt når man bygger noget ukonventionelt.
Hvad er funktionen af denne spikregel i dette enkle skur, hvis regelværket alligevel er placeret sådan, at pladen kan fastgøres direkte i regelværket og samtidig stive konstruktionen op?

Nissens
B Bjober sagde:
Ja, jeg bygger ofte ting. Gerne fra bunden, og da må man forstå, hvordan alle indgående komponenter fungerer. Specielt når man bygger noget ukonventionelt.
Hvilken funktion fylder denne spikerregel i dette enkle skur, hvis regelværket alligevel har en sådan placering, at pladen kan fastgøres direkte i regelværket og samtidig stiver konstruktionen?
F.eks. at man bliver helt uafhængig af afstanden mellem stolperne og at man stiver konstruktionen af samt har mere at fastgøre yderpanelet i. Yderpanelet kommer ud noget, hvilket er godt, når det regner på tværs, og vandet løber ned ad panelet.

Skulle nogen få den ide at isolere rummet, så er det også godt med en afstand til yderpanelet.

Selvfølgelig...

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
Nissens Nissens sagde:
Man sætter op en spikregel mellem stolperne som man sætter yderpanelet i.
Mener du mellem stolperne eller udenpå stolperne?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.