I
Nissens Nissens sagde:
Kan du udvikle det ræsonnement?
Skal man ikke beklæde indersiden, så virker det mærkeligt at gøre bygningen svagere…
Skal man ikke beklæde indersiden, så behøver man ikke tilpasse reglingen til plademål.
Jeg har snedkeret en del på mine tidligere ejendomme, og en mindre bygning med et relativt lille tag udsættes ikke for nogen større belastning, så man behøver at règle cc600 efter min opfattelse.
Svagere er jeg ikke enig i, da der er lavet en vinkel af 45*95 i bunden og toppen af væggene.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
I
Frerider Frerider sagde:
Det er almindeligt at man reglar med større afstand hvis indersiden ikke skal beklædes eller isoleres, men 1000c/c er jo lidt usædvanligt, bedre med 1200c/c i så fald.
cc1000 i dette tilfælde ser ud til at være valgt for at passe med tagspærene som han også har sat på cc1000.

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Frerider
I Incinerator sagde:
cc1000 i dette tilfælde ser ud til at være valgt for at stemme overens med spær, som han også har sat på cc1000.
Ok så forstår jeg. Så bliver det godt, bare gør som andre har skrevet, sæt kryds med hulbånd på væggene og eventuelt i loftet med.

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Nissens
I Incinerator sagde:
Hvis man ikke skal beklæde indersiden, behøver man ikke tilpasse reglen til plademål.
Jeg har snedkereret en del på mine tidligere ejendomme, og en mindre bygning med et ret lille tag udsættes ikke for nogen større belastning, så man behøver ifølge min opfattelse ikke regle cc600.
Svagere er jeg ikke enig i, da det er lavet en vinkel på 45*95 i bunden og i toppen af væggene.
Jo, eftersom plademateriale på indersiden stivner hele konstruktionen op, så bliver den jo svagere uden det. Hvis man desuden reducerer antallet af regler i væggen, vil konstruktionen jo svækkes yderligere…

Den bliver jo næppe stærkere, når man har større afstand mellem reglerne. Og det er næppe så, at man har tilpasset reglerne efter pladernes mål, det er snarere omvendt. Pladerne er tilpasset efter konstruktionen…

• Synes
lutorm
  • Laddar…
Frerider Frerider sagde:
Det er almindeligt at man reglar mindre tæt, hvis ikke indersiden skal beklædes eller isoleres, men 1000c/c er jo lidt underligt, bedre med 1200c/c i så fald.
Bedre med længere mellem væggreglarne? Jeg tænker, at det er fordelagtigt at have en stolpe/væggregel under hver tagspær uanset hvilken afstand man sætter tagspærene på.

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
Frerider
F fribygg sagde:
Bedre med længere mellem vægreglarne? Jeg tænker, at det er fordelagtigt at have en stolpe/vægregel under hver spær, uanset hvilken afstand man sætter spærene på.
Ja, at basere c/c målet på 600c/c-1200c/c er normen.
Men TS ven har bygget et lille skur på 5x5m, og der har de lagt spærene på 1000c/c for at få en jævn fordeling.
Men det gør man normalt ikke at have spærene på 1000c/c, uden man har som oftest 1200c/c imellem.

Frerider Frerider sagde:
Ja, at basere c/c-målet på 600c/c-1200c/c er normen.
Men TS ven har bygget et lille skur på 5x5m, og der har de lagt spær på 1000c/c for at få en jævn fordeling.
Men det gør man normalt ikke, at have spær på 1000c/c uden man har oftest 1200c/c imellem.
Visst er det norm, men uisoleret skur med en meter mellem spærene kan det jo ikke være bedre med 1200mm c/c som du påstod uden det usædvanlige/ukendte mål 1000mm passer jo bedre i netop dette tilfælde.

Frerider
F fribygg sagde:
Sikkert er det normen, men uisoleret skur med en meter mellem spær kan det jo ikke være bedre med 1200mm c/c som du hævdede, uden det usædvanlige/sjældne mål 1000mm passer jo bedre i netop dette tilfælde.
Hævdede ikke, at det skulle være bedre i TS's tilfælde, hvor får du det fra?
Skrev, at 1000c/c er lidt sjældent, men da TS forklarede omstændighederne, så var jeg enig, så jeg forstår slet ikke din påpegning, hvis jeg skal være ærlig🤷

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
Frerider Frerider sagde:
Det er almindeligt, at man sætter regler mere spredt, hvis indersiden ikke skal beklædes eller isoleres, men 1000c/c er jo lidt usædvanligt, bedre med 1200c/c i så fald.

Frerider
Helt meningsløse indlæg! Hvordan hjælper dette TS ikke overhovedet.
Bare søger konflikt kedeligt men sandt!

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
Frerider Frerider sagde:
Påstod ikke at det skulle være bedre i TS tilfælde, hvor får du det fra?
Skrev at 1000c/c er lidt mærkeligt, men når TS forklarede omstændighederne, så var jeg enig, så jeg forstår ikke din påpegning overhovedet, hvis jeg skal være ærlig🤷
Frerider Frerider sagde:
Helt meningsløse indlæg! Hvordan hjælper dette TS overhovedet ikke.
Bare søger konflikt, trist men sandt!
Så hvordan mener du, at disse dine indlæg hjælper TS med planlagt byggeri med spær med c/c 1000mm?

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
Frerider
F fribygg sagde:
Så hvordan tænker du, at disse dine indlæg hjælper TS, som har planlagt byggeri med spær med c/c 1000mm?
Ja de kom jo til pga. DIG!🤓

Jeg og TS har gensidig forståelse, så ved ikke, hvad du er ude efter mere end småskænderi.

Er det helt udelukket med diagonaler i hjørnerne? Baseret på n=1 så gjorde det stor forskel og da kun i to modstående hjørner.

I
F fribygg sagde:
Så hvordan tænker du, at disse dine indlæg hjælper TS som planlagt byggeri med spær med c/c 1000mm?
TS har ikke planlagt noget byggeri, han skal hjælpe en ven, der allerede har lavet dele af dette byggeri, og forsøge at gøre det mere stabilt uden at rive det ned og lave det om helt.

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
I
Z z_bumbi sagde:
Er det helt udelukket med diagonaler i hjørnerne? Baseret på n=1 så gjorde det stor forskel og da kun i to modsatte hjørner.
Hvordan mener du nu?
Tanken er at hjælpe vennen i morgen, så al info og alle tips modtages taknemligt.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.