Hej til jer, har nye vinduer i huset...
Desværre har vinduerne ikke salningsspor, nu skal jeg sætte lister på, og det slår mig, at det bliver vanskeligt at få det til at se pænt ud, da væggen indvendigt naturligvis ikke er helt lige.

Er der nogen, der har et godt trick til, hvordan jeg kan "sala" listene med væggen? Så vindueslisterne sidder pænt, når de skal på plads...

Senest redigeret:
Mener du, at siden på vindueshullet er skæv? Jeg plejer at bruge trædyvler og dyvelmarkører i så fald. Jeg plejer at lade smygens bagside flugte med rammen, så er det bare at kile et par klodser, som smygen kan hvile mod, bor smygen, sætte i dyvelmarkørerne og trykke smygen på plads med støtte fra klodserne. Så får du gode mærker at bore for dyvlerne i rammen.

• Synes
kjellon
  • Laddar…
Det var jo et godt trick.

Tænker dog på væggen i udkanten af lysningen, eftersom jeg ikke kan "udjævne" ujævnheder langs væggen ved hjælp af salningssporet, altså, jeg kan ikke trykke lysningen ind i salningssporet forskelligt meget i overkant i forhold til nederkant på vinduet, gør jo at jeg må save lysningen f.eks. 5 mm smallere i f.eks. overkanten end i nederkanten. Har vel idéer til hvordan jeg kan gøre det på en meter lange lysninger, men her har jeg f.eks. en altandør som "lider" netop af 5 mm forskel mellem overkant og nederkant.

Dyksav er perfekt til det. Alternativt en rundsav og en lige bræt som modhold.

• Synes
kjellon
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.