Vinduerne er monteret, og spån og gips sidder på væggen, og det er tid til at sætte vindueskarme op.

Hvordan plejer man at gøre?

Køber man mdf og saver til selv, eller findes der færdige stykker, der passer?

Om det er klar? Spørg din vindues leverandør.
Ellers er mdf et godt alternativ.

Vinduesfalse findes i færdige mål på 70, 96 og 121, hvis jeg ikke husker forkert... Fremstillet i "grymt" fin MDF lakeret og klar til at lime på plads :-)

Jeg bruger hvide hylder 20 x 300 x 2480 mm. Koster kun 59:-/stk. hos Cheapy. :D

Hej Tømrerne lavede en ramme af snickeribrædder af god kvalitet, som blev skruet fast; disse klarlakkerer vi bare, det bliver stabilt og pænt // Goerana

Vi har MDF med en lille perle fræset i kanten. Derefter er de malet.

MDF har fungeret meget godt for os, relativt let at arbejde med og bevæger sig minimalt.
Vi havde ikke meget at vælge imellem andet end massivt træ (snickarskivor), men det bevæger sig mere, og risikoen for revner i forbindelse med vinduer og vinduesbænk er større.

Men hvordan skal man fastgøre lortet da? Lim er man bare på den tynde kortside typ 20 mm eller bygger man ud med afstandsstykker og lim er på hele fladen.......

fooney sagde:
Men hur ska man feste skidtet da? Limer man bare på den tynde kortside typ 20 mm eller bygger man ud med distancer med og limer på hele fladen.......
Klokker ud med masinote og så limer man med smeltelim og montagelim..... Kanon....Som mor har skickad med, man bliver aldeles tåreøjet hvad godt det bliver :-)

Klosse ud med skrue. Fx spån- eller gipspladeskrue. Let at justere.
Derefter bare skrue pladen på, spartle og male.
Lim mod skruerne går nok også fint.

Hvordan fastgør man nemmest i letbeton? Sømm eller skrue? Skal sætte gerigt omkring min nye yderdør. Problemet er, at der sad en gammel karm med dobbeltdøre før (en der gik ud og en der gik indad), så det bliver en gerigt der er 130mm. Væggen hvor gerigten skal fastgøres er meget ujævn. Nogle gode tips på vejen???

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.