Hej,
Jeg er lige begyndt på en større renovering og har nu bemærket, at tilbygningen, der blev lavet i 2002, har vindbeskyttelse monteret både på indersiden og ydersiden mærkeligt nok.. dog har jeg ikke verificeret ydersiden endnu.

Hvordan ville I gøre i dette tilfælde? Er det bare at rive al gips ned og sætte en dampspærre op? Hvad er fordele og ulemperne?
Yderligere info: Den tilbyggede del står på pæle med træbjælkelag, god standard på isolering, træfacade og skal nu installere vandbåren gulvvarme i hele bygningen. Pt. kun udsugning uden indblæsning, planen er at installere FTX.

• Et vindue med træramme omgivet af udsat isolering og dampspærre på væggen. Rummet er under renovering.
Kan svaret være så enkelt, at det er en dampspærre monteret? Hvordan kan jeg se forskel på disse dug?

Samme dug også i badeværelset bag ved tætningslaget og gipsen... bliver lidt forundret og overvejer skjult fejl eller nogen må gerne berolige mig og forklare konstruktionen. 😊 taknemmelig for alle tanker og idéer

• Væg med to vinduer, dækket med træplader og hvide lag, samt blå tekst "Windy Icopal" i et badeværelsesmålmiljø under renovering.
Lille opdatering, men det ville være dejligt med nogle refleksioner.

Vægkonstruktionen består af følgende
Indvendigt til udvendigt
Gips
Osb
Icopal Windy
Celluloseisolering løs
Icopal Windy
Lækt
Træpanel

Har nu begyndt at læse op på cellulose, og her ser det ud til, at der findes forskellige løsninger og fakta omkring, hvad der gælder?

Ønsker alle tips

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.